Guest matth Posted 2 juni 2001 Report Share Posted 2 juni 2001 Bij Staffhorst liggen 3 oudere modellen cd-spelers van harman kardon in de aanbieding: de 740, de 760 en de 5-cdwisselaar 8550, allemaal rond de 500 (was eerst tot 1600) gulden. Kan iemand iets aanraden, afraden of een ander alternatief in deze prijsklasse noemen? Dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 2 juni 2001 Report Share Posted 2 juni 2001 Ik heb dus 2 weken gelden bij RAF een HD 760 gekocht voor 599,00. Na er inmiddels aardig wat uurtjes op afgespeeld te heeben kan ik rustig stellen dat dit een geweldige speler is. Vandaag nog een tijdje naar een Meridian (+/- 4000,00) zitten luisteren, deze was zeker ruimtelijker maar absoluut niet beter. De HK is erg gedetailleerd, erg muzikaal, mooi hoog, strak laag. Een aanrader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matth Posted 8 juni 2001 Report Share Posted 8 juni 2001 Deze week dus ook de 760 aangeschaft, maar op mijn Yamaha AX500 en KEF-boxen is het verschil met mijn oude CD-speler PD-S502 minimaal. Reden? Ik ben benieuwd met welke versterker en boxen jij luistert naar de Harman Kardon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest matth Posted 8 juni 2001 Report Share Posted 8 juni 2001 sorry ik vergat te melden dat de oude cd-speler een Pioneer is (type PD-S502) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Celeborn Posted 8 juni 2001 Report Share Posted 8 juni 2001 Hoi, Ik heb toevallig net een h/k 740 gekocht (bij raf) volgende week krijg ik hem bezorgd en dan zal ik je zeker laten weten hoe hij klinkt met mijn setje: HEpta Street Gold en Rotel 980 versterker. Groetjes Sierdjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 10 juni 2001 Report Share Posted 10 juni 2001 Ik heb mijn HD760 aangesloten op een voor/eind combi van Van Medevoort en een paar electrostaten die ook weer van Van Medevoort zijn. Alles aangesloten via SilverWire kabels van jawel Van Medevoort. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
M Posted 12 juni 2001 Report Share Posted 12 juni 2001 Goh, dan zit jij toch echt in een superieure klasse in vergelijking met mijn 14 jaar oude Yamaha versterker (AX-500) en KEF C-serie boxen. Ik durf haast niet te vragen in welke prijsklasse jouw set valt... Naar ik langer luister, hoor ik wel verschil: het zit 'm vooral in de beleving op afstand (dus er niet met je oren op de boxen kruipend). Het geheel doet ruimtelijk aan. Ben wel benieuwd wat HDCD's doen op 760. Zijn die eiegnlijk wel leverbaar in Nederland. Het enige wat in de buurt komt dat ik heb is een uitvoering van het Requiem van Mozart door Von Karajan uit 1987 met Original Bit Processing. Heb jij (ook) ervaring met HDCD's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 13 juni 2001 Report Share Posted 13 juni 2001 Totaal is wat nieuwprijs betreft best prijzig, rond 6000 voor de vesterkers, 5000 voor de electrostaten en nog eens 2500 voo r de kabels. Ik heb alles 2e hands gekocht en heb uiteindelijk (10 jaar terug) zo'n 5000 betaald. De versterkers zijn inmiddels 15 jaar oud, leeftijd zegt heel weinig bij dit soort spullen. Voor wat betreft de HDCD is er inderdaad verschrikkelijk weinig te vinden alhoewel zoeken op titel "HDCD" bij de diverse cd aanbieders op Internet nog wel wat oplevert. Ik heb zelf 2 cd's die HDCD opnames bevatten en ik moet zeggen dat deze erg mooi klinken. Vooral het hoog en de dynamiek zijn opvallend. Overigens heb ik ook 'gewone' CD's die dezelfde kwaliteiten hebben, ga maar eens kijken naar CD's van de labels Chesky, Proprius en DMP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2565bart Posted 10 oktober 2005 Report Share Posted 10 oktober 2005 ik heb vrijdag de HD 970 beluisterd 399 euro deze speler heeft een uitstekend geluid veel diepte, veel rust. Wat kleine bedieningsorganen maar met de afstandsbediening heb je daar geen last van. bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 12 oktober 2005 Report Share Posted 12 oktober 2005 Er zijn vrij veel HDCD CD's te koop, maar er wordt niet zo mee geadverteerd. Voorbeeld is de geremasterde catalogus van Roxy Music. Allemaal tegen midprice verkrijgbaar. Ik heb de HK 760 en toevallig Roxy's Avalon in de originele en HDCD uitvoering. Verschil is duidelijk hoorbaar, maar of dat aan de remastering ligt of aan HDCD kan ik niet zeggen. Ook heb ik begrepen dat HDCD-decoding ook het signaal iets versterkt zodat de HDCD er bij een A-B-vergelijking altijd uitspringt. Marketingtrucje dus. Overigens zijn de 740 en 760 volgens mij totaal niet vergelijkbaar. De 760 heeft een superieure DAC. Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts