Jump to content

Prijs voor een Thorens TD115 MK2

StefanBeekman
 Share

Recommended Posts

Hoi experts,

Ik heb laatst een nieuwe versterker (Audiolab 8000A) en speakers (QLN) gekocht.

Nu heb de kans de platenspeler van een collega over te kopen.

Het betreft een Thorens TD115 MK2. Volgens mij zijn er verder geen aanpassingen aan de speler gedaan, dus standaard model.

Ik (en de verkoper ook niet) hebben eigenlijk geen idee wat de prijs van zo'n apparaat nog mag zijn.

Dus wat mag ie kosten???

Nog een ander vraagje. Moet ik die platenspeler op mijn versterker aansluiten op de MM of de MC aansluiting? Ik heb hem nu op de MM aansluiting zitten. Is dat goed?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

De TD 110 en 115 zijn de meest ondergewaardeerde Thorensen....  :unsure:

????

Met die gammele plastic onderbouw die alle kanten op tordeert? Alleen de arm is goed van die dingen, maar VTA instrellen kun je vergeten. Een OM10-30 past er niet in, alhoewel dat wel een mooie match zou zijn.

Denk dat ie met 25 EU dik betaald is. Hij kostte nieuw 25 jaar geleden tussen de FL 250 en FL 300.

<_<

Ik kom net van de Vinyl (platenboer) en er staan er nog een stuk of wat Thorensen TD 160, TD 166, een Micro DD zonder kap, en zelfs nog een TD 125 als ik me niet vergis. Persoonlijk denk ik dat deze types allemaal beter zijn dan een TD 115. Denk ik... hier in Antwerpen worden er regelmatig 2e hands platendaariers te koop aangeboden in muziekhandels als platen- en Hifi zaken ed. Prijs gaat idd. van 20

Aalmoezenierstraat, een zijstraat van de Nationalestraat (Kammenstraatbuurt) ergens halfweg tussen de Groenplaats en het Musuem voor Schone Kunsten. Als je vanaf de Nationalestraat de Aalmoezenierstraat in gaat, op je linkerkant!

Open vanf 12.00 uur!

Er is ook nog "Record Collector" in de Lange Koepoortstraat, maar toen ik er laatst was stond er niet zo veel binnen (wel 10000000000000 LP's :lol: )

Happy hunting ;)

:) RastaPhil