StefanBeekman Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hoi experts, Ik heb laatst een nieuwe versterker (Audiolab 8000A) en speakers (QLN) gekocht. Nu heb de kans de platenspeler van een collega over te kopen. Het betreft een Thorens TD115 MK2. Volgens mij zijn er verder geen aanpassingen aan de speler gedaan, dus standaard model. Ik (en de verkoper ook niet) hebben eigenlijk geen idee wat de prijs van zo'n apparaat nog mag zijn. Dus wat mag ie kosten??? Nog een ander vraagje. Moet ik die platenspeler op mijn versterker aansluiten op de MM of de MC aansluiting? Ik heb hem nu op de MM aansluiting zitten. Is dat goed? Alvast bedankt voor jullie hulp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snarf aka Frans Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Heb je voldoende volume? zo ja lekker op de mm laten. Is het erg zacht even op de mc zetten. Een td115 is niet te duur denk ik. tussen de 50 en 100euro? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 De TD 110 en 115 zijn de meest ondergewaardeerde Thorensen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 De TD 110 en 115 zijn de meest ondergewaardeerde Thorensen.... ???? Met die gammele plastic onderbouw die alle kanten op tordeert? Alleen de arm is goed van die dingen, maar VTA instrellen kun je vergeten. Een OM10-30 past er niet in, alhoewel dat wel een mooie match zou zijn. Denk dat ie met 25 EU dik betaald is. Hij kostte nieuw 25 jaar geleden tussen de FL 250 en FL 300. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Idd, snel vergeten die bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ik kom net van de Vinyl (platenboer) en er staan er nog een stuk of wat Thorensen TD 160, TD 166, een Micro DD zonder kap, en zelfs nog een TD 125 als ik me niet vergis. Persoonlijk denk ik dat deze types allemaal beter zijn dan een TD 115. Denk ik... hier in Antwerpen worden er regelmatig 2e hands platendaariers te koop aangeboden in muziekhandels als platen- en Hifi zaken ed. Prijs gaat idd. van 20 Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Tijd dat ik weer eens naar Antwerpen ga. Wat is het adres precies van die vinyl boer? Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Aalmoezenierstraat, een zijstraat van de Nationalestraat (Kammenstraatbuurt) ergens halfweg tussen de Groenplaats en het Musuem voor Schone Kunsten. Als je vanaf de Nationalestraat de Aalmoezenierstraat in gaat, op je linkerkant! Open vanf 12.00 uur! Er is ook nog "Record Collector" in de Lange Koepoortstraat, maar toen ik er laatst was stond er niet zo veel binnen (wel 10000000000000 LP's ) Happy hunting RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts