Ren Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Beste mensen, Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Linn Axis met Akito II, mijn gedachten gaan uit naar evt. een nieuw loopwerk met mijn eigen Akito II of een goede tweedehands met arm. Ik wil zo'n 2 a 2,5 duizend euro besteden. De Linn lp12 lijkt misschien de voor de hand liggende keuze maar ik vind hem in verhouding te duur en ik hoor slechte dingen over de afstelling ervan. Mijn oog was gevallen op Acoustic Solid maar daar lees ik op het Duitse Analoogforum erg slechte dingen over. Hebben jullie nog tips. Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hoi Rene, Wat bedoel je met slechte dingen over Acoustic Solid, bepaalde modellen of..? Wellicht bedoel je Machine Small, die ligt in een iets lagere prijsklasse dan wat jij wil uitgeven. De Stone past binnen jouw budget, lijkt mij een zeer fraaie draaitafel, zowel qua looks als klankmatig. Ikzelf heb uiterst goede en zeer prettige ervaringen met Acoustic Solid. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Posted 9 november 2005 Author Report Share Posted 9 november 2005 Wat bedoel je met slechte dingen over Acoustic Solid, bepaalde modellen of..? Hey Tony, Op het Analogforum spreken ze er over dat de hele constructie niet gedempt is en daardoor een gonzend geluid veroorzaakt. Ze spreken dan over alle metalen draaitafels, dus bijna het gehele programma. Mijn interesse ging uit naar de Solid Machine. Heb het uiteraard zelf nog niet gehoord. Groeten Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hallo, ik heb ook net mijn Linn AXIS na jaren trouwe dienst vervangen. De LP12 is natuurlijk prima, maar was mij toch te duur en en zijn vele verhalen over de matige prijs/kwaliteitsverhouding. Ik ben uitgekomen op de Mitchell Gyro SE met een Rega RB300 arm en een Benz ACE L. Zit qua prijs ook redelijk in jouw budget. Ondanks dat ik nog aan het inspelen ben kan ik melden dat het een zeer mooie combi is. Franz Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hai R, Ik heb zelf mijn Axis 2 verkocht met arm en daar nog meer dan 500 euro voor gekregen. Ik vind de Michell zeker ook een mooie draaitafel zeker als je kiest voor een subchasis. De discussies op AAA heb ik ook gevolgd. Ik zou zeker voor een draaitafel kiezen waarvan er relatief veel geproduceerd zijn en waarvan de fabrikant ook een historie heeft. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Mijn Axis gaat niet weg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mountain B Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hoi Rene, De Acoustic Solid draaitafel waarmee ik speel, heeft hier absoluut geen last van. Sterker nog ik heb een draaitafel gehad, die onder meer op dit forum zeer geliefd is ervoor weggedaan. Mocht je verder geinteresseerd zijn in bijv. de Solid Machine, dan ga ik vanuit dat je de draaitafel thuis op proef kan beluisteren. Stuur je anders wel een PM, anders word ik beticht voor het maken van reclame van bepaalde dealers. Gr. Tony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Posted 9 november 2005 Author Report Share Posted 9 november 2005 Hoi Rene, De Acoustic Solid draaitafel waarmee ik speel, heeft hier absoluut geen last van. Sterker nog ik heb een draaitafel gehad, die onder meer op dit forum zeer geliefd is ervoor weggedaan. Mocht je verder geinteresseerd zijn in bijv. de Solid Machine, dan ga ik vanuit dat je de draaitafel thuis op proef kan beluisteren. Stuur je anders wel een PM, anders word ik beticht voor het maken van reclame van bepaalde dealers. Gr. Tony Beste Tony, Ik ben voor alle tips te vinden. Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond a Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Beste Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Rega P7 .... Klik hier voor informatie Kosten zijn rond de 2000 Euro zonder element. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Er staan zo veel mooie 2e hands draaitafels te koop. NA Spacedeck, NA Hyperspace, Transrotor Sirius, Michell Gyro SE etc. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hai Geerdie en Renee, Met de Linn Axis is op zich niets mis mee, ik heb hem per slot van rekening ongeveer 10 jaar gehad. Toch kan het wel behoorlijk beter. De Akito arm bijvoorbeeld is minder geschikt voor MC's (ik had een Glider). De draaitafel is niet te upgraden en ook nauwelijks te tunen. Met een LP 12 of een Micheel Gyro heb je die mogelijkheden wel. Maar goed het is uiteindelijk wat je zoekt. Ik ben uiteindelijk een stuk duurder uitgekomen dan ik van plan was. Ook geen spijt van. Echter een Gyro,een Spacedeck en een Fat Bob (ken ik zelf niet zo) geven natuurlijk veel meer mogelijkheden dan een Axis. De Maestro uit Sneek zal dat ongetwijfeld bevestigen. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ik heb 'm nu 17 jaar en ik vind het nog steeds een prima ding. Ik koop eens in de zoveel tijd echt goede dingen en doe daar dan heeeeel lang mee. Het lijkt hier wel de grote wisseltruc. Om de paar jaar moet het weer anders. Wat is dat toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hai Geerdie, Ik hoop dat je mij niet bedoeld. Ik heb de Axis ongeveer 10 jaar gehad en toen een duidelijk betere platenspeler, arm en element gekocht. Daar ga ik de rest van mijn leven mee doen. Op zijn hoogst koop ik er nog een voor de fun bij. Dat mensen langzaam en zorgvuldig upgraden is niks mis mee. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hai Geerdie, Ik hoop dat je mij niet bedoeld. Ik heb de Axis ongeveer 10 jaar gehad en toen een duidelijk betere platenspeler, arm en element gekocht. Daar ga ik de rest van mijn leven mee doen. Op zijn hoogst koop ik er nog een voor de fun bij. Dat mensen langzaam en zorgvuldig upgraden is niks mis mee. Groet, Carl No offence, Carl. Ieder zijn eigen tempo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hallo Rene, Er zijn idd legio opties, maar het 1 en ander hangt ook samen met het element. De volgende merken kun je aan denken: Nottingham Analogue + rega/NA arm Transrotor + rega/Transrotor arm Acoustic Solid + rega arm Bluenote + rega/Bluenote arm Roksan + rega/Roksan arm Maar niet alle combinaties zijn even goed, maar dit hangt ook af van het element Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Tja elementen wat ik momenteel erg goed vind is Lyra voor de prijs. He, is hier sprake van voortschrijdend inzicht? Heb je de Argo & Helikon aan de tand gevoeld? Ben ik erg benieuwd naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Tja elementen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Zijn de Linn elementen ook niet gemaakt door Lyra ?? Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ik hoop dat er van de Lyra's iets te beluisteren is op de analoogdagen. Leuk op een mooie 1-punter. En inderdaad die Dorian is qua prijs heel interessant, de Lyra denk ik een heel mooi alternatief volgens mij als je voor bijna alles wilt gaan en toch nog wat geld overhouden. De Dorian heeft in zijn prijs concurrentie zat maar de Lyra zit duidelijk onder de topelementen qua prijs en heeft niet zoveel concurrenten. Het is het element, denk ik zo maar, waarbij met zorgvuldig combineren met arm en phonotrap mogelijk moet zijn om heel dicht in de buurt van de top te komen voor beduidend minder geld. Zo'n combinatie zou best wel bekijks trekken op de komende analooghappening Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren Posted 10 november 2005 Author Report Share Posted 10 november 2005 Beste mensen, Mijn bedoeling is om de eerste 15 jaar het nieuwe loopwerk te behouden, is het mogelijk om een van de door jullie genoemde loopwerken aan te schaffen en dan mijn Akito met element te behouden en dan gaande weg de rit op te waarderen. groeten Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Hai Haudio, Benz Micro - de Opel onder de elementen? Ik weet niet of dat een compliment is. Ik heb er zelf voor gekozen de Akito niet mee te nemen. De Linn Axis verkoop je nu voor goed geld. Ik heb na 10 jaar de halve nieuwprijs gekregen met dien verstande dat ik de prijs van het element niet heb meegerekend. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts