Guest Kraus vonBentinck Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ook moet er afgesproken worden dat de tracks niet genormaliseerd of op andere wijze veranderd worden door edit-software. Zelf gemaakte tracks moeten goed gedithered zijn en het maximum niveau op een vast level, zeg -2 dBFS. Misschien dat er nog meer afgesproken worden. Is het maken van zo een cd wel legaal? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ook moet er afgesproken worden dat de tracks niet genormaliseerd of op andere wijze veranderd worden door edit-software. Zelf gemaakte tracks moeten goed gedithered zijn en het maximum niveau op een vast level, zeg -2 dBFS. Misschien dat er nog meer afgesproken worden. Is het maken van zo een cd wel legaal? Groet, Jacco Natuurlijk.... Elke CD fabrikant zal trots zijn wanneer hun miziek gekozen word voor een dergelijke CD. Bovendien gaat het om fragmenten. Perfect idee Kraus.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Een "master" cd. Tja. Een leuk idee. Ik vrees echter, dat je laatste woorden van je eerste post werkelijkheid gaan worden. Ik spreek uit praktijkervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Angst??? Nou ja, in ieder geval: veel succes met je project. Enneeee, ik zou de volgende bijeenkomst niet laten wachten op jullie master-CD! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ik vrees echter, dat je dat is toch angst? Ha die bedoelde je. Welnu, laat ik je gerust stellen dan. Ik ben niet bang dat je idee een utopie blijft. 't Is slechts zo, dat ik een zelfde idee van heel dicht bij heb meegemaakt. Duurde 'n paar jaar en... nog steeds niks klaar. Teveel mensen, teveel wensen, teveel ideeen, te weinig besluiten. Dus nogmaals: Succes! Ik hoop voor je, dat het jullie wel lukt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Kraus, Hoe stel jij je die matrix voor? Ik kan er vooralsnog weinig mee, ben niet bekend met dit soort matrices. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Het is toch echt niet zo moeilijk. Er zijn genoeg cd's waar wat meetsignalen op staan. En iedereen heeft wel een paar vaste nummers die hij of zij gebruikt voor zijn "analyse" als ie iets nieuws in de set in passen. Je weet hoe het zou moeten klinken. Schrijf op wat je zou moeten horen en werk dat uit. Het kost hooguit wat tijd, maar zo'n cd zou binnen een maand klaar kunnen zijn Bovendien zijn er dergelijke cd's door de verschillende firma's en audiobladen al op de markt gezet. Wat ik daar jammer aan vind is dat het meestal nogal pingelmuziek is. Die vind ik meestal te saai en vooral te makkelijk. Vaak zijn die muziekstukken geen uitdaging voor een set. Ze zijn wel goed om een bepaald aspect in de weergave uit te lichten, maar voor een "full-range" test vaak niet echt geschikt. Blijft het probleem klassiek vs jazz/pop/rock. Je zult er niet aan onderuit komen om 2 cd's te maken, gewoon omdat beide "kampen" muziek anders beluisteren en beleven. Een luisteraar van pop/rock wil een ander geluid/klank dan iemand die klassiek luistert. De setsamenstelling van beiden ligt mijlenwijd uit elkaar. Daar zul je ook rekening mee moeten houden Het blad Audio heeft de afgelopen maanden 4 "H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ben he helemaal met je eens Kraus. De CD's van Sodeju, alsmede de rest van het 'programma' van die dag ware gewoon goed voorbereid en heeft tezamen geleid tot een efficient tijdgebruik tijdens de dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 heel gaaf idee, gelijk een mooie manier om weer eens wat andere artiesten te "ontdekken" Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ik heb weleens wat cd's gehad bij het Duitse blad "Audio" met fragmenten, hele stukken en testtonen rondom een bepaald thema, zoals dynamiek of klankkleuren. Misschien is zoiets ook bruikbaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Zou het ook een idee zijn om in de matrix de volgende 3 aspecten mee te nemen: muziek zonder zang muziek met zang (vrouwenstem) muziek met zang (mannenstem) Groet, Jkr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Doe je 5 categorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Tip voor S-klanken en dynamiek: Bj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Opera en kamermuziek lijken me ook heel zinnige toevoegingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Onder de noemer 'pop muziek, vocaal, vrouwelijk' zou je heel goed een nummer van Sleepy Buildings van The Gathering kunnen nemen. En nee, niet omdat dat toevallig 1 van mijn favoriete bands is, maar omdat de zangeres daar nogal op de voorgrond treed. Ik heb daar al eens een set mee over de zeik horen gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Kraus, in klassiek zit zoals je zelf wel weet bijna alles wel. Neem nu mijn gewraakte orentergende naargeestige cd met muziek van Sch Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Om het topic of liever de CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Kraus, in klassiek zit zoals je zelf wel weet bijna alles wel. Neem nu mijn gewraakte orentergende naargeestige cd met muziek van Sch Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Op de Chesky "ultieme demonstratie disk" staan heel mooie voorbeelden van audiofiele kreten, maar ook de bijbehorende muziekstukken. Enig nadeel is dat er tussen de nummers een vrij lang verhaal van Meta de Vries zit. Na dit een keer gehoord te hebben weet je 't wel. De muziek is echter alleszins de moeite waard. Hier 'n LINK zodat je kunt zien welke CD er bedoeld wordt en welke muziek er op staat. Er zijn n.l. ook fragmenten te beluisteren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Zo kunnen we na een luistersessie nog verder gaan met een competentie matrix van het beluisterde materiaal. Dan krijg je op den duur een aardig naslagwerk. Oftwel voorbeeld: cdspeler 1 is opvallend goed in X en is in Y wat minder. Groet, Jkr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Tjonge, daar staan maar liefst 149 van die CD's; hoeven we alleen nog maar 1 CD van over te nemen en de indeling af te kijken en klaar is het al. Die indeling van de getoonde CD ziet er al heel goed uit; even Meta wegstuffen en her en der wat tracks er bij of er af en het is klaar. Makkelijk zeg. Zou kunnen, er staat alleen niet veel klassiek op.... Maar dat is erbij te zetten. Ik heb die CD trouwens.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Tjonge, daar staan maar liefst 149 van die CD's; hoeven we alleen nog maar 1 CD van over te nemen en de indeling af te kijken en klaar is het al. Die indeling van de getoonde CD ziet er al heel goed uit; even Meta wegstuffen en her en der wat tracks er bij of er af en het is klaar. Makkelijk zeg. Zou kunnen, er staat alleen geen klassiek op.... Maar dat is erbij te zetten. Ik heb die CD trouwens.... Heb je die cd toen bij KF thuis niet gedraaid? Ik heb namelijk wel eens zo'n cd gehoord en ik meen dat dat bij KF was. Kan me niet herinneren waar anders... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Tjonge, daar staan maar liefst 149 van die CD's; hoeven we alleen nog maar 1 CD van over te nemen en de indeling af te kijken en klaar is het al. Die indeling van de getoonde CD ziet er al heel goed uit; even Meta wegstuffen en her en der wat tracks er bij of er af en het is klaar. Makkelijk zeg. Zou kunnen, er staat alleen niet veel klassiek op.... Maar dat is erbij te zetten. Ik heb die CD trouwens.... Heb je die cd toen bij KF thuis niet gedraaid? Ik heb namelijk wel eens zo'n cd gehoord en ik meen dat dat bij KF was. Kan me niet herinneren waar anders... Het zou heel goed kunnen, maar ik denk het niet. Ik dacht dat er toen iemand anders was met die CD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Tjonge, daar staan maar liefst 149 van die CD's; hoeven we alleen nog maar 1 CD van over te nemen en de indeling af te kijken en klaar is het al. Die indeling van de getoonde CD ziet er al heel goed uit; even Meta wegstuffen en her en der wat tracks er bij of er af en het is klaar. Makkelijk zeg. Zou kunnen, er staat alleen geen klassiek op.... Maar dat is erbij te zetten. Ik heb die CD trouwens.... Heb je die cd toen bij KF thuis niet gedraaid? Ik heb namelijk wel eens zo'n cd gehoord en ik meen dat dat bij KF was. Kan me niet herinneren waar anders... Het zou heel goed kunnen, maar ik denk het niet. Ik dacht dat er toen iemand anders was met die CD. Maar dan is die cd daar dus wel gedraaid? Dan weet ik welke je bedoelt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts