erik klijnsmit Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 kheb net mijn esl,s twee meter vanaf de achterwand gezet ipv 1,2 meter (mijn vrouw is toch weg ) zelf ben ik een halve meter naar achteren geschoven met mijn stoel en dan ga je luisteren : minder bas dieper geluidsbeeld . het geluid komt niet meer uit de speakers maar ergens ver er achter vandaan . mijn staande golf is minder . heel veel ruimte in de muziek .(in mijn kamer minder ruimte ) alles is gewoon beter . tot mijn vrouw straks weer thuis komt best wel mooi zo . ik heb eens ergens gelezen dat het het beste is om de speakers op 1/3 van de kamerlangte te zetten ,en zelf op 2/3 van de kamerlengte te gaan zitten . dit klopt dan aardig weer wat wijzer zal ik maar zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Ik kan dit verhaal alleen maar beamen op een punt na. Als ik mijn esl's verder de kamer inzet staat de band juist voor de speakers. Helaas heb ik tegenwoordig een vriendin met kleine kinderen, dat maakt het geheel wat onpraktisch. Het goede vooruitzicht is dat ik op dit moment een oude boerderij aan het verbouwen ben. Eind oktober hoop ik mijn luisterruimte te hebben in een voormalige deel van een boerderij. 13x8 mtr en ca.5mtr hoog. Per dan ga ik ook genieten van een ESL600 ipv ESL300 (elk dus bestaande uit 2 ES 300). Ruimte zat dan om ze neer te zetten zoals dat moet. Helaas nog een aantal maandjes hard klussen, nu pas na 2 maanden gereed met sloopwerk en het bouwen kan beginnen. Dak is in ieder geval deze week klaar, nu de elektro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Ik beam het uiteraard ook! men zegt (en dat is in de meeste gevallen ook wel zo) dat het effect bij elektrostaten het grootst is. Vooral met zulke speakers staat of valt het beeld. Maar schuif voor de leuk ook eens met dynamische speakers,die kunnen opeens ook heel anders voor de dag komen. Het is zelfs zo,dat ik na mijn esl 63 en mijn Audiostatics DCI II,toch weer aan het kijken ben voor een (betere) dynamische speakerset. Dit alles wegens te weinig ruimte om uberhaupt veel te kunnen schuiven. Dat is best wel balen,de Audiostatics had ik liever nog even gehouden! IKKE Maar gelukkig zijn er ook mooie dynamische speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stephane Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Ik kan dit verhaal alleen maar beamen op een punt na. Als ik mijn esl's verder de kamer inzet staat de band juist voor de speakers. Helaas heb ik tegenwoordig een vriendin met kleine kinderen, dat maakt het geheel wat onpraktisch. Het goede vooruitzicht is dat ik op dit moment een oude boerderij aan het verbouwen ben. Eind oktober hoop ik mijn luisterruimte te hebben in een voormalige deel van een boerderij. 13x8 mtr en ca.5mtr hoog. Per dan ga ik ook genieten van een ESL600 ipv ESL300 (elk dus bestaande uit 2 ES 300). Ruimte zat dan om ze neer te zetten zoals dat moet. Helaas nog een aantal maandjes hard klussen, nu pas na 2 maanden gereed met sloopwerk en het bouwen kan beginnen. Dak is in ieder geval deze week klaar, nu de elektro. Zorg eerst maar voor een goed slot op die luisterkamer Dat kleine gespuis kan je beter van je apparatuur weg houden bevorderd de levensduur of ben je goed verzekerd? Groet Stephane(kan het weten is ook klein geweest ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 [/b] Zorg eerst maar voor een goed slot op die luisterkamer Dat kleine gespuis kan je beter van je apparatuur weg houden bevorderd de levensduur of ben je goed verzekerd? Groet Stephane(kan het weten is ook klein geweest )[/QB] Nee, gelukkig zijn ze zeer goed opgevoed door hun moeder. Ze blijven er echt vanaf. Ik heb ze nu alleen wat dichter naar de muur staan om ze wat meer ruimte te geven. En het slot heeft weinig zin want de luisterruimte wordt ook woonkamer met uiteraard een aparte surround instalatie en lcd of plasmascherm (ben er nog niet uit wat het wordt). Maar voor die kinderen ben ik dus niet echt bang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Geplaatst door paul demo:Eind oktober hoop ik mijn luisterruimte te hebben in een voormalige deel van een boerderij. Helaas nog een aantal maandjes hard klussen Om het klussen benijd ik je niet, om het eindresultaat wel. Veel succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 14 mei 2003 Report Share Posted 14 mei 2003 Geplaatst door Hans: Om het klussen benijd ik je niet, om het eindresultaat wel. Veel succes! Aangezien ik al 20 jaar in de aannemerij rondloop valt het klussen op zich wel mee, het tekenwerk was ik alleen sinds de HTS een beetje verleerd. Maar zelf het nieuwe dak (incl. ontelbare pannen) is gelukt dus heb ik in de rest ook wel vertrouwen. En de gedachte om voor de winter in een vrijstaande boerderij te wonen van alle gemakken voorzien maakt inderdaad veel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Het verplaatsen van electrostaten leidt altijd tot verbetering van het geluid! De ultieme verplaatsing - dubbelgevouwen in de grijze container - geeft nog het beste resultaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door paul demo: Nee, gelukkig zijn ze zeer goed opgevoed door hun moeder. Ze blijven er echt vanaf. Ik heb ze nu alleen wat dichter naar de muur staan. Arme kinderen...................... Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Hee die Paul, hierzo een naamgenoot van je die je inderdaad ook benijd ... Waaro ergens, die boerderij ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 15 mei 2003 Report Share Posted 15 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Hee die Paul, hierzo een naamgenoot van je die je inderdaad ook benijd ... Waaro ergens, die boerderij ? Paul. Maren Kessel ca 10 minuten vanaf Den Bosch, maar zoals je al begrepen hebt duurt het nog wel ff voordat alles bewoonbaar is (eind oktober/begin november) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 mei 2003 Author Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Sherwin:Hahhahahhahahahahhahahahahahahhaha!!!!!!!!!!!!!! *master* spiekerboer... lig echt in een deuk mvgr zit niet te lachen jij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door paul demo: Maren Kessel ca 10 minuten vanaf Den Bosch, maar zoals je al begrepen hebt duurt het nog wel ff voordat alles bewoonbaar is (eind oktober/begin november) Dan wens ik je veel voorspoed met de werkzaamheden ! PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Dan wens ik je veel voorspoed met de werkzaamheden ! PAul. Thanks, als alles klaar is geef ik wel een luisteravondje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Mag ik dan ook komen....?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Mag ik dan ook komen....?? Natuurlijk , ik stuur wel een adreswijzig, jou adres zit nu immers in de map. Groeten en tot woensdag Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts