Guest UKSub Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Hoi hoi, Zoals mn weet of niet weet speel ik met een P25 + OC-9 EN de Bluenote Phono 1 op proef uit het verre Sneek. Ik weet nu al dat ie zal blijven, kwil gn andere phonotrappen horen die duurder zijn maar dat is effe een ander verhaal. Effe de rest van de set meegeven voorde geinteresseerden Amp Luxman Lv 103u Hybride dus LS : Link K250 LS Kabel : Qed 25 Th Anniversary Interlink : Wireworld, ik denk Atlantis (zo'n appelblauwzeegroene) Ineens was de phono 1 er, onverwacht !! Gelijk aangesloten en genieten En maar platen draaien Geluid staat mij enorm aan, set klinkt evenwichtig! Stefje blij met de keuze van element en phono. Ik kan haast niet vergelijken + ben zeer slecht in recensies en beoordelingen maar ik bespeur nergens elementen die mij niet aanstaan. Maw voor mij een zeer aangename combi en binnen mn vooropgesteld budget. Waar draait het nu om Wel The Beatles!!! Ik heb een beetje een Boudewijn Buch zaliger gevoel als het over The Beatles gaat. Heb nooit begrepen waarom dat nu zo heel goed is. Ja ja ik heb altijd van de Stones gehouden, het ruige, het R n R gehalte versus brave Beatles. Heb al 20j zo'n 6 platen van The Beatles en ken ze al 27j maar nog nooit kon ik 1plaatkant, laat staan een volledige lp, uitluisteren. Jullie raden het al, tot voor kort dus Phono 1 begon ingespeeld te geraken dus werd het maar eens tijd om die Beatles terug op te leggen. Ik ben begonnen met Abbey Road. Ik kreeg gelijk een slag in het gezicht toen ik Come together hoorde en dat fantastisch drumriedeltje ... Uiteraard met opengesperde mond blijven luisteren. Derna Revolver beluisterd en een paar dagen later de Witte. De S P L H C Band heb ik achterwege gelaten wegens te krakend exemplaar. Na al die jaren geef ik volmondig toe dat ik eig wel van de mooie composoties van de The Beatles kan houden. Ik werd van mn sokkel geblazen door al die fijne arrangementen, dynamiek, knap guitaarspel enz. Never ervaarde ik deze platen zoals ik nu doe. Ik ben er eigenlijk nog niet goed van dat ik de The Beatles ineens echt heel heel goed vind; ook gezien de periode natuurlijk. De opnamen zijn bijna 40j oud en klinken zeer levendig. Nu pas hoor ik hoe goed deze platen zijn opgenomen. Het is een openbaring geworden, de Beatles herontdekken en dan nog eens geweldig vinden. Om het kort over mn nieuwe aanwinsten te hebben, de dynamiek, ruimtelijkheid en detail van de OC-9 met de Bluenote zijn zeer zeer aangenaam om naar te luisteren. Ik speel veel Rock Garage Old Punk en Psychedelische muziek en daar past een OC-9 zeer goed bij. Misschien kan ik afronden met het volgende Ik ben zeer blij met de stap die ik gezet heb in deopwaardering van mn PU. Ik hoor EN ervaar heel duidelijk de verbeteringen + ik geniet er enorm van. Nu pas krijg ik het gevoel dat mn muziek begint te klinken zoals ik het een beetje wil. Er komt veel emotie los en dan ben je die 1000 euro zo vergeten! All the best groeten Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Yessss. Old stuff can swing de pan out... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Mooi he zo'n P25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Een stuk mooier dan die plexiglazen aquaria die je tegenwoordig veel ziet... Persoonlijk vind ik de 'technische' uitstraling van een Technics SL1200 ook wel wat hebben. Nou heb ik verder niet zo veel met platenspelers, want ik heb geen platen, en dus weet ik ook niet of zo'n Technics voor hifi-gebruik wat is, maar ik vind 'm er wel leuk uitzien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ik kan haast niet vergelijken + ben zeer slecht in recensies... Nou, ik vond 't een prima recensie! Naar mijn mening beschrijf je juist op de enige goede manier hoe iets zou moeten klinken. Je hebt 't namelijk voornamelijk over de muziek en hoe die je raakt, en nergens stoort, terwijl dat voorheen wel anders is geweest. Da's eigenlijk het mooiste compliment dat een audio-component kan krijgen, vind ik. Geniet van je Rega! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 9 november 2005 Report Share Posted 9 november 2005 Ha die Stef, Ontzettend leuk om te lezen dat de OC9 en de Phono 1 je ook goed bevallen. Daarnaast heb je aan de hand van je muziek uitstekend uitgelegd wat de verbeteringen zijn. Geniet er lekker van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Mooi he zo'n P25 mooie kleur groet, JKr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Haha, Abbey Road, Sgt Pepper's, Revolver... ik leg ze ook regelmatig op en het is always genieten als je Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Inderdaad, een erg leuk verhaal in eigen stijl! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Hoi iedereen, Ik heb altijd platen gedraaid en gekocht... mijn ouders hadden een platenspeler maar niet veel platen. Tussen de klassieke lp's van mn vader vond ik als 10j Led Zeppelin en Elvis en The Shadows ... Ja ook Beatles en Stones Ik heb altijd vinyl blijven draaien en kopen, blijft voor mij HET medium bij uitstek om van mn muziek te genieten. Ik vind het gewoon heel frappant dat ik pas nu de Beatles naar waarde kan schatten na een duidelijke evenwichtige detailrijke opwaardering van mn set. RastaPhill zegt het zoals het is, vocals tuning van de drum enz... Ik ben zonder vooroordeel gaan zitten om nog eens nr de Fab 4 te luisteren. Vroeger pikte ik steevast die songs uit die ik toch maar nix vond om de bevestiging te krijgen dat ik ze niet graag heb. Mss is dit wel de belangrijkste les van de afgelopen weken nl proberen zonder vooroordeel te LUISTEREN naar de MUZIEK. Hetgeen ik nu gevonden heb in mn set is muziek!!! Lekker muzikaal en rocken swingen maar. Ik zet enkel nog een cd op als ik de plaat niet heb ... gewoon omdat ik zooooveeeeel plezier beleef aan het herontdekken van mn vele getrouwen die ik regelmatig draai. Het is gewoon in balans allemaal. Wat kan er beter? Wel de versterker + betere bekabeling zou alles naar een hoger nivo tillen... Ik ervaar de beperkingen van mn Luxman maar het stoort helemaal niet. Fijn dat veel mensen genieten van mn ervaringen en de spontaniteit van het geschrevene. @Gruiter Gerald, effe geduld man maar je krijgt zeker nog een uitgebreide mail van mij. Effe een leuke uitsmijter Op de debuutplaat van The Godfathers "Hit by hit", die ik stukken beter vind dan Birth School W D, staat het geweldige Cold Turkey (Lennon is toch een beetje Beatles h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts