Jump to content

Zilveren interlink

Guest Hubertinus
 Share

Recommended Posts

Kijk daar heb ik wat aan, dank je wel. Sorry dat ik het moest vragen Joopus, maar ik lees ook niet alle topics en mis dan ook weer wat aan info. Dank je wel Sodeju, Joopus ook bedankt. Heren, tot een volgende keer. Ik ga binnen kort toch eens wat stunten met kabels en conectoren tussen versterker, cd speler en naar de speakers.

Andre

Voor een zeer goede, massieve, zilveren interlink kun je ook bij het Zwitserse bedrijf Audio Consulting terecht. Afwerken met Silver Bullet.

Zolang die mechanische spanning erin zit, zal ook die zilverkabel misschien iets "te sprankelend" klinken. De mechanische spanning moet er dus uit.

Helaas geven de fabrikanten niet aan hoe ze het zilver be-/verwerkt hebben. Je zult het alleen met uitproberen kunenn ontdekken of de kabel goed is en of die voor jou geschikt is.

Zoals ik al eerder eens heb opgemerkt, Siltech zegt dat je de kristal-structuur van zilveren kabels kunt herstellen door ze te verwarmen. Hoeveel weet ik niet meer (stond ooit eens in de Homestudio geloof ik) maar je kon het gewoon thuis in de oven doen. Gewoon proberen dus, zilver smelt niet zo snel. :)

Zolang die mechanische spanning erin zit, zal ook die zilverkabel misschien iets "te sprankelend" klinken. De mechanische spanning moet er dus uit.

Helaas geven de fabrikanten niet aan hoe ze het zilver be-/verwerkt hebben. Je zult het alleen met uitproberen kunenn ontdekken of de kabel goed is en of die voor jou geschikt is.

Zoals ik al eerder eens heb opgemerkt, Siltech zegt dat je de kristal-structuur van zilveren kabels kunt herstellen door ze te verwarmen. Hoeveel weet ik niet meer (stond ooit eens in de Homestudio geloof ik) maar je kon het gewoon thuis in de oven doen. Gewoon proberen dus, zilver smelt niet zo snel. :)

voor een cryogene behandeling: :lol::lol: eerst 48 uur in de diepvries, dan onmiddellijk in de microwave op maximum stand gedurende 10 minuten! Niet vergeten een hard gekookt hane-ei erbij te zetten anders exploderen de cinch pluggen! :lol::lol::lol:

PS: don't try this at home!

NOTA: Hane-eieren zijn vrij zeldzaam en alleen bij ons tegen meerprijs verkrijgbaar! ;)

Je kan het ook proberen met hengsten-melk maar onze hane-eieren zijn geselecteerd binnen een 0.1% verschilmarge tussen het ei voor linkse

voor een cryogene behandeling: :lol::lol: eerst 48 uur in de diepvries, dan onmiddellijk in de microwave op maximum stand gedurende 10 minuten! Niet vergeten een hard gekookt hane-ei erbij te zetten anders exploderen de cinch pluggen! :lol::lol::lol:

NOTA: Hane-eieren zijn vrij zeldzaam en alleen bij ons tegen meerprijs verkrijgbaar! ;)

Je kan het ook proberen met hengsten-melk maar onze hane-eieren zijn geselecteerd binnen een 0.1% verschilmarge tussen het ei voor linkse

Voor dat metaal in die kabels is dat misschien wel een lekkere massage, maar wat gebeurt er met de isolatie van de kabel? Gaat die niet smelten?

Voor dat metaal in die kabels is dat misschien wel een lekkere massage, maar wat gebeurt er met de isolatie van de kabel? Gaat die niet smelten?

Beter ook alleen maar doen met teflon geisoleerde kabels. Ook opletten of de aansluitingen (bij cinchaansluitingen b.v.) wel een teflon isolatie hebben. De krimpkous die vaak gebruikt word, kan er ook niet altijd tegen.

Ik dacht dat men toen enkele uren op 170 graden C "stookte". Een kennis van mij heeft het wel eens gedaan. Volgens hem hielp het wel.

Een metaal wat verbogen wordt vorm een fijnere stuktuur. Hierdoor is wordt het ook sterker. Een koperslager b.v. zal telkens na een bewerking zijn werkstuk warm stoken. Hierna heeft het koper weer een grovere struktuur en kan weer verder berwerkt worden.

Of het allemaal ook zo rampzalig is voor de geluidsweergave.... Ik weet het niet. Wel zijn er fabrikanten die speciale materialen en behandelingen gebruiken om de structuur zo grof mogelijk te krijgen. Ik ben de naam effe kwijt (ik was toch al niet zo goed in namen.. :( )

Zoals alles zal dit ook wel voor en nadelen hebben.

:)

OK; ff serieus nu: ik heb zelf ooit eens een zilverkabel gemaakt die tot nu toe tot mijn tevredenheid tussen v v en e v zit (alleen topkasten aangestuurd maar dan wel full range voorlopig tot ik een betere actieve cross-over heb). Ik heb nooit enigerlei effect zoals t

OK; ff serieus nu: ik heb zelf ooit eens een zilverkabel gemaakt die tot nu toe tot mijn tevredenheid tussen v v en e v zit (alleen topkasten aangestuurd maar dan wel full range voorlopig tot ik een betere actieve cross-over heb). Ik heb nooit enigerlei effect zoals t