joopus Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Hoi, ik dacht dat oehlbach ook zilver kables maakt. Ook nog tegen een redelijke prijs, zo rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 13 november 2005 Report Share Posted 13 november 2005 Kijk daar heb ik wat aan, dank je wel. Sorry dat ik het moest vragen Joopus, maar ik lees ook niet alle topics en mis dan ook weer wat aan info. Dank je wel Sodeju, Joopus ook bedankt. Heren, tot een volgende keer. Ik ga binnen kort toch eens wat stunten met kabels en conectoren tussen versterker, cd speler en naar de speakers. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 13 november 2005 Report Share Posted 13 november 2005 Voor een zeer goede, massieve, zilveren interlink kun je ook bij het Zwitserse bedrijf Audio Consulting terecht. Afwerken met Silver Bullet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 13 november 2005 Report Share Posted 13 november 2005 Zolang die mechanische spanning erin zit, zal ook die zilverkabel misschien iets "te sprankelend" klinken. De mechanische spanning moet er dus uit.Helaas geven de fabrikanten niet aan hoe ze het zilver be-/verwerkt hebben. Je zult het alleen met uitproberen kunenn ontdekken of de kabel goed is en of die voor jou geschikt is. Zoals ik al eerder eens heb opgemerkt, Siltech zegt dat je de kristal-structuur van zilveren kabels kunt herstellen door ze te verwarmen. Hoeveel weet ik niet meer (stond ooit eens in de Homestudio geloof ik) maar je kon het gewoon thuis in de oven doen. Gewoon proberen dus, zilver smelt niet zo snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 13 november 2005 Report Share Posted 13 november 2005 Er is niks mis met zilver .... Sommige sets varen er zeer wel bij .... Bijvoorbeeld de mijne .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 november 2005 Report Share Posted 14 november 2005 Zolang die mechanische spanning erin zit, zal ook die zilverkabel misschien iets "te sprankelend" klinken. De mechanische spanning moet er dus uit.Helaas geven de fabrikanten niet aan hoe ze het zilver be-/verwerkt hebben. Je zult het alleen met uitproberen kunenn ontdekken of de kabel goed is en of die voor jou geschikt is. Zoals ik al eerder eens heb opgemerkt, Siltech zegt dat je de kristal-structuur van zilveren kabels kunt herstellen door ze te verwarmen. Hoeveel weet ik niet meer (stond ooit eens in de Homestudio geloof ik) maar je kon het gewoon thuis in de oven doen. Gewoon proberen dus, zilver smelt niet zo snel. voor een cryogene behandeling: eerst 48 uur in de diepvries, dan onmiddellijk in de microwave op maximum stand gedurende 10 minuten! Niet vergeten een hard gekookt hane-ei erbij te zetten anders exploderen de cinch pluggen! PS: don't try this at home! NOTA: Hane-eieren zijn vrij zeldzaam en alleen bij ons tegen meerprijs verkrijgbaar! Je kan het ook proberen met hengsten-melk maar onze hane-eieren zijn geselecteerd binnen een 0.1% verschilmarge tussen het ei voor linkse Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 14 november 2005 Report Share Posted 14 november 2005 (er mag al eens gelachen worden) Gelukt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 november 2005 Report Share Posted 14 november 2005 voor een cryogene behandeling: eerst 48 uur in de diepvries, dan onmiddellijk in de microwave op maximum stand gedurende 10 minuten! Niet vergeten een hard gekookt hane-ei erbij te zetten anders exploderen de cinch pluggen! PS: don't try this at home! NOTA: Hane-eieren zijn vrij zeldzaam en alleen bij ons tegen meerprijs verkrijgbaar! Je kan het ook proberen met hengsten-melk maar onze hane-eieren zijn geselecteerd binnen een 0.1% verschilmarge tussen het ei voor linkse Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 november 2005 Report Share Posted 14 november 2005 Moet je de testikels van een zeug voor nemen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 14 november 2005 Report Share Posted 14 november 2005 Zolang die mechanische spanning erin zit, zal ook die zilverkabel misschien iets "te sprankelend" klinken. De mechanische spanning moet er dus uit.Helaas geven de fabrikanten niet aan hoe ze het zilver be-/verwerkt hebben. Je zult het alleen met uitproberen kunenn ontdekken of de kabel goed is en of die voor jou geschikt is. Zoals ik al eerder eens heb opgemerkt, Siltech zegt dat je de kristal-structuur van zilveren kabels kunt herstellen door ze te verwarmen. Hoeveel weet ik niet meer (stond ooit eens in de Homestudio geloof ik) maar je kon het gewoon thuis in de oven doen. Gewoon proberen dus, zilver smelt niet zo snel. voor een cryogene behandeling: eerst 48 uur in de diepvries, dan onmiddellijk in de microwave op maximum stand gedurende 10 minuten! Niet vergeten een hard gekookt hane-ei erbij te zetten anders exploderen de cinch pluggen! PS: don't try this at home! NOTA: Hane-eieren zijn vrij zeldzaam en alleen bij ons tegen meerprijs verkrijgbaar! Je kan het ook proberen met hengsten-melk maar onze hane-eieren zijn geselecteerd binnen een 0.1% verschilmarge tussen het ei voor linkse Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 14 november 2005 Report Share Posted 14 november 2005 Voor dat metaal in die kabels is dat misschien wel een lekkere massage, maar wat gebeurt er met de isolatie van de kabel? Gaat die niet smelten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 november 2005 Report Share Posted 14 november 2005 Voor dat metaal in die kabels is dat misschien wel een lekkere massage, maar wat gebeurt er met de isolatie van de kabel? Gaat die niet smelten? Beter ook alleen maar doen met teflon geisoleerde kabels. Ook opletten of de aansluitingen (bij cinchaansluitingen b.v.) wel een teflon isolatie hebben. De krimpkous die vaak gebruikt word, kan er ook niet altijd tegen. Ik dacht dat men toen enkele uren op 170 graden C "stookte". Een kennis van mij heeft het wel eens gedaan. Volgens hem hielp het wel. Een metaal wat verbogen wordt vorm een fijnere stuktuur. Hierdoor is wordt het ook sterker. Een koperslager b.v. zal telkens na een bewerking zijn werkstuk warm stoken. Hierna heeft het koper weer een grovere struktuur en kan weer verder berwerkt worden. Of het allemaal ook zo rampzalig is voor de geluidsweergave.... Ik weet het niet. Wel zijn er fabrikanten die speciale materialen en behandelingen gebruiken om de structuur zo grof mogelijk te krijgen. Ik ben de naam effe kwijt (ik was toch al niet zo goed in namen.. ) Zoals alles zal dit ook wel voor en nadelen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 15 november 2005 Report Share Posted 15 november 2005 OK; ff serieus nu: ik heb zelf ooit eens een zilverkabel gemaakt die tot nu toe tot mijn tevredenheid tussen v v en e v zit (alleen topkasten aangestuurd maar dan wel full range voorlopig tot ik een betere actieve cross-over heb). Ik heb nooit enigerlei effect zoals t Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Hallo Misschien is dit iets: http://www.hollandlink.nl/N_frame.html?htt....nl/N_home.html heb er zelf geen ervaring mee maar wie weet grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Ik heb een Deskadel zilverkabel gekregen en die ben ik nu in mijn set aan het proberen. Heeft er iemand ervaring met Deskadel? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Qed Qunex SS Kijk hierboven onder kop "Merken" Ik meen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 OK; ff serieus nu: ik heb zelf ooit eens een zilverkabel gemaakt die tot nu toe tot mijn tevredenheid tussen v v en e v zit (alleen topkasten aangestuurd maar dan wel full range voorlopig tot ik een betere actieve cross-over heb). Ik heb nooit enigerlei effect zoals t Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Pardon wat is een actieve interlink? RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts