Marchel Posted 10 november 2005 Report Share Posted 10 november 2005 Onlangs mijn Q7 omgewisseld voor de nieuwe serie iQ9. De Q7 vond ik te brommerig in het diep laag. Dit is nu bij de iQ9 veel beter. Eerste indruk is ook dat het geluid meer gedetaileerd is. De Q7 kwam op mij iets krachtiger over. Misschien heeft dit te maken met het feit dat de iQ9 nog niet ingespeeld zijn. Wie heeft er ervaring met de iQ9??? de aansluiting van de iQ9 vind ik wat goedkoop ogend, verder bevalt de speaker beter dan de Q7 die ik ook al niet slecht vond. Hoop wat reacties te ontvangen van mensen met ervaring met de iQ9 Bedankt, Marchel Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 Hallo Marchel Ik heb me zelf kortgeleden ook een paar kef luidsprekers aangeschaft de XQ5 en wat bij mij opviel was dat ze een behoorlijk lange tijd nodig hadden om (in)los te spelen. Vooral het midden gaat beter loskomen en het hoog word wat vriendelijker. De perceptie dat de Q7 krachtiger lijkt heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de IQ9 meer controle over het geluid heeft, dit kan ervaren worden als minder krachtig maar is het zeker niet. Bij kef is het overigens in mijn opinie aan te bevelen om te bi-wiren dit leverde bij mij een behoorlijk "groot" verschil op.(meer controle,meer rust,meer detail etc.) m.vr.grtjz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick S Posted 12 november 2005 Report Share Posted 12 november 2005 hallo Marchel heb zelf vandaag een luistersessie met iQ7 en IiQ9 gedaan en moet zeggen dat hoewel de speakers praktisch nieuw uit de doos kwamen dat ik zeer aangenaam verrast ben. heb zelf een paar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts