basmars Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 ik ga vandaag een nieuwe naald voor mijn dual cs5000 met nagaoka jt-555 element kopen. ik ben verder best tevreden over het geluid, de recreatieve lp-luisteraar die ik ben. nu wil ik wel altijd meer weten over de dingen (achtergrond etc.), maar over de nagaoka jt-555 kan ik niets vinden behalve wat onleesbare japanse tekens. heeft iemand ervaring met dit element, of weet iemand waar ik meer info hierover kan vinden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 ik ga vandaag een nieuwe naald voor mijn dual cs5000 met nagaoka jt-555 element kopen. ik ben verder best tevreden over het geluid, de recreatieve lp-luisteraar die ik ben. nu wil ik wel altijd meer weten over de dingen (achtergrond etc.), maar over de nagaoka jt-555 kan ik niets vinden behalve wat onleesbare japanse tekens. heeft iemand ervaring met dit element, of weet iemand waar ik meer info hierover kan vinden? Ik heb zelf de JT 322. Dat is misschien een kleiner broertje. Ziet er niet zo gelikt uit als de 555, maar heeft wel een sibatha - naald. Als je een sterke loep hebt kan je bij die 555 ook zien of er zo'n tip op zit. Ik heb er nog de echte naald op zitten, maar een ruilnaald kan natuurlijk van het origineel afwijken. De compliantie van die 322 is nogal hoog. Dat merk je vrij snel. Dat beperkt de keuze van de arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 ik ga vandaag een nieuwe naald voor mijn dual cs5000 met nagaoka jt-555 element kopen. ik ben verder best tevreden over het geluid, de recreatieve lp-luisteraar die ik ben. nu wil ik wel altijd meer weten over de dingen (achtergrond etc.), maar over de nagaoka jt-555 kan ik niets vinden behalve wat onleesbare japanse tekens. heeft iemand ervaring met dit element, of weet iemand waar ik meer info hierover kan vinden? Beste Basmars, In het verleden heb ik heel veel elementen verkocht en beluisterd of is het andersom ? Ook verscheidene Nagaoka's JT 322 en JT 555 zijn de revue gepasseerd, de JT 555 is een veredelde JT 322 nl een nog betere naald, allebei een shibata naald,( dit was voor qudrafonie) boron cantilever, ook het frequentie bereik loopt verder door van de JT 555 maar hij koste dan ook meer. De JT 555 gaf meer verfijning dan de JT 322. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 11 november 2005 Report Share Posted 11 november 2005 ik ga vandaag een nieuwe naald voor mijn dual cs5000 met nagaoka jt-555 element kopen. ik ben verder best tevreden over het geluid, de recreatieve lp-luisteraar die ik ben. nu wil ik wel altijd meer weten over de dingen (achtergrond etc.), maar over de nagaoka jt-555 kan ik niets vinden behalve wat onleesbare japanse tekens. heeft iemand ervaring met dit element, of weet iemand waar ik meer info hierover kan vinden? Beste Basmars, In het verleden heb ik heel veel elementen verkocht en beluisterd of is het andersom ? Ook verscheidene Nagaoka's JT 322 en JT 555 zijn de revue gepasseerd, de JT 555 is een veredelde JT 322 nl een nog betere naald, allebei een shibata naald,( dit was voor qudrafonie) boron cantilever, ook het frequentie bereik loopt verder door van de JT 555 maar hij koste dan ook meer. De JT 555 gaf meer verfijning dan de JT 322. MvG, Haudio Wat me bij de 322 opvalt is de extreem grote VTA- hoek. Hij zakt door zijn hoge compliantie wel wat in, maar het is nogal steil.... De tip zal wel haaks in de groef staan, lijkt me. En het gebruikelijke iets naar voren kantelen zou het nog afwijkender maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
basmars Posted 11 november 2005 Author Report Share Posted 11 november 2005 bedankt voor de reacties! de echte naald is dus versleten, en een originele is volgens mij niet meer te krijgen. 'rob goossens beeld en geluid' in echt had geen vervangingsnaald op voorraad, maar krijgt hem wel snel binnen, dus over mijn nieuwe bevindingen ga ik het volgende week hebben. wat ik me wel afvraag: uit bovenstaande wordt me duidelijk dat de jt-555 positief wordt gezien, maar hoe verhoudt hij zich tot andere, vergelijkbare elementen en naalden? aangezien ik een redelijke leek ben op dit gebied, kan ik daar zelf geen inschatting van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts