Jump to content

Groen gerande cd's, wat is daar mee?

dekkersj
 Share

Recommended Posts

Wie weet nou precies welke grootheden de klank bepalen? Misschien is er wel iets waarvan de huidige natuurkunde geen weet van heeft en dat juist wel bepalend is voor wat wij horen?

Kom op nou Sodejuu, ga nou niet vertellen dat audio eigen natuurkundige wetten heeft.

Natuurlijk mag je de regel zo interpreteren als je dat zelf wil. Maar lees gewoon eens wat er staat. Dat is iig niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat er wel iets meer kan zijn dan dat er nu gebruikt wordt aan meettoestanden. Ik weet ook niet wat (dat zou wat zijn als ik het wel wist :lol: )

Toen ene A. E. met zijn stelling aankwam, werd ie ook voor zot versleten. Ik hoor dagelijks dat ze me "gestoorde gek" noemen. Zal ook wel waar zijn, maar ik heb nog altijd het idee dat er verschijnselen zijn die met de huidige wetten en thesen niet verklaard kunnen worden. Misschien is "diepte" en "plaatsing" in de audio ook zo'n fenomeen. Ik weet het niet. Ik ben iig niet zo snugger als A. E. :rolleyes:

Het is echter al eens eerder opgemerkt dat de huidige natuurkunde aan elkaar hangt van de stellingen en aannames. :ph34r:

En wie weet is het wel een chemisch proces (zoals in dezelfde posting reeds opgemerkt) :blink::unsure:;)

Het verschil tussen jou en A.E. (er zijn er genoeg denk ik) is dat deze man zijn stelling wist waar te maken met voorspellingen enz. oftewel dat was theorievorming en vooruitgang in de wetenschap. Wat hier gebeurt is alleen maar roepen dat er meer is tussen hemel en versterker.. :D

als het allemaal niks doet en het enkel de vleesgeworden verwachting is die je meent te horen, vraag ik me af waarom de rubber ringen die ooit werden aangeboden die je om de CD heen diende te spannen, bij mij een duidelijke verslechtering bracht.

ik verwachtte toch echt een verbetering toen ik het probeerde.

;)

Jongeman,

Opa zal het voor alle duidelijkheid nog

na waarnemingen gedaan te hebben ...

doen we de volgende stap..

Er zijn mensen die als kind zo gestraft zijn als ze te vaak "waarom" riepen dat ze het daarna nooit meer durfden.. :D

Waarom?

:lol:

Dat is nu juist het punt, er zijn heel veel lieden die roepen iets waar te nemen wat anderen weer helemaal niet waarnemen.

Is natuurlijk niet erg maar dan heb je er niet veel aan. Of is het zoeken naar gelijkgestemden? In dat geval kom je meer op sociologisch terrein.

;)

Het verschil tussen jou en A.E. (er zijn er genoeg denk ik) is dat deze man zijn stelling wist waar te maken met voorspellingen enz. oftewel dat was theorievorming en vooruitgang in de wetenschap. Wat hier gebeurt is alleen maar roepen dat er meer is tussen hemel en versterker.. :D

Ik vergelijk me nergens met A.E. dacht ik. Ik haal enkel wat feiten aan. Ik heb ook reeds gezegd dat ik het niet kan. En al helemaal niet zoals A.E. dat heeft gekund. Ik wil alleen dat er met een open mind gediscussieerd (≠ gedicteerd) wordt en dat kunnen sommige meetapparatenfetishisten blijkbaar niet.

Ik hoef niet zonodig overal een bewijs voor te hebben. Dat maakt het leven een stuk aangenamer en vooral eenvoudiger :rolleyes:B)

Ik vergelijk me nergens met A.E. dacht ik. Ik haal enkel wat feiten aan. Ik heb ook reeds gezegd dat ik het niet kan. En al helemaal niet zoals A.E. dat heeft gekund. Ik wil alleen dat er met een open mind gediscussieerd (≠ gedicteerd) wordt en dat kunnen sommige meetapparatenfetishisten blijkbaar niet.

Ook ik wil dat er open minded gediscussieerd wordt, en dat betekent voor mij juist dat je nadenkt over waarom je dan eventuele verschijnselen waarneemt en dan niet stopt bij "niet alles is verklaarbaar" en "ik hoor het toch?". Dat vind ik dan niet echt open minded.

dat andere iets niet horen kan gebeuren: andere set, akoestiek, mindset? prima. maar vertel mij niet dat ik iets hoor dat er niet is omdat ik het wil horen of zo. dan zou ik ook niet nu en dan een verslechtering ervaren.

als iemand waarvan ik inschat dat ie redelijk kan luisteren iets rapporteert dat hij hoort, probeer ik het ook nu en dan.

al die voor velen onhoorbare wijzigingen hebben mijn weergave de laatste jaren een enorm eind verder gebracht. twee jaar geleden was ik het zat na een half uur, nu heb ik moeite uit mijn luisterstoel te stappen. zo simpel is het nou.

ik deel ervaringen, en accepteer direct als iemand het niet hoort.

everybody happy.

God zit in alles, dus als je lang met een cd-tje bezig bent beloont God je met een beter gehoor.

Er zijn hele volksstammen iets dergelijks geloven, ze denken dat als je lang met een voorwerp bezig bent je dit voorwerp bezielt oid.

De enigste verklaring die ik kan bedenken.

:wacko:

Kan het zo gauw niet terug vinden maar ik meen dat Richard hier al eens gepost heeft:

"Na het debacle met de Ark van Noach heeft God plechtig beloofd zich niet meer met de mensen te bemoeien. Tot nu toe heeft hij zich aan die belofte gehouden"

;)

Kan het zo gauw niet terug vinden maar ik meen dat Richard hier als een gepost heeft:

"Na het debacle met de Ark van Noach heeft God plechtig beloofd zich niet meer met de mensen te bemoeien. Toch nu toe heeft hij zich aan die belofte gehouden"

;)

En de cdtjes die heeft ie ook los gelaten. ;)

nou ja als je daar nou op zat te wachten: wees er gelukkig mee. dan is het nu tijd voor zelfreflectie lijkt me.

overigens zou ik bijna denken dat je iets dwars zit gezien je reactie. maar dat ligt ongetwijfeld aan mij.

ik vind het wel fijn een superieure audiofiel te zijn. nooit geclaimd dat te zijn, toch die status gekregen. dank u dank u.