Jump to content

vinyl toch superieur?

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Wel vind ik de zijkanten van CD-doosjes weer veel makkelijk te lezen,

als ze in een rek staan, dan bij LP's.

Meestal "blader" ik door mijn platen heen om te zien waar ik nu weer eens trek in heb op dat moment. Is toch veel leuker dan om met een scheef hoofd door die CD ruggen te grazen. Bovendien ligt dan net die CD die je zoekt nog ergens op de speler of in de werkkamer of in de schuur of op mijn werk. Zal met platen niet zo gauw gebeuren.

Een platenhoes heeft een veel sterkere associatie met de muziek op de plaat dan zo'n miniplaatje op en CD-doosje.

;)

Meestal "blader" ik door mijn platen heen om te zien waar ik nu weer eens trek in heb op dat moment. Is toch veel leuker dan om met een scheef hoofd door die CD ruggen te grazen. Bovendien ligt dan net die CD die je zoekt nog ergens op de speler of in de werkkamer of in de schuur of op mijn werk. Zal met platen niet zo gauw gebeuren

Ik laat m'n CD's nooit op m'n apparatuur liggen of ergens anders slingeren

(zeker niet zonder doosje), en zeker niet in 'n andere kamer, in de schuur ( :confused: ), of op m'n werk :unsure::blink:

Als ik een CD heb gedraait gaat ie weer keurig in 't hoesje, en terug in 't rek.

Maar ok, afgezien daarvan is 't inderdaad wel erg fijn om door een stapel LP's te bladeren.

Wel heb ik er een pesthekel aan wanneer sommige stands op LP/CD-beurzen de bakken zo propvol maken, zodat bladeren erg lastig wordt.

(...)

Meestal "blader" ik door mijn platen heen om te zien waar ik nu weer eens trek in heb op dat moment.

(...)

Beste Pjotr,

Dit is een interessante constatering :confused:

Ga je ook eerst een restaurant binnen om te ontdekken of je culinair gezien trek hebt?

Ga je ook alvast naar de slaapkamer om daar te ontdekken of je slaap hebt?

Ik krijg eerst zin om naar een pianoconcert te luisteren en loop dan pas naar het rek om iets uit te zoeken. En meestal weet ik de componist ook al, zelfs de uitvoerende pianist/het orkest.

Ik wandelde vanmorgen mijn kantoor binnen maar wist op voorhand al dat ik geen trek had in werken :blink

Je spant het paard achter de wagen volgens mij :o:o:o

Met opgewekte groet,

Beste Dick,

Als je spijkers nodig hebt ga je dan ook naar zee om ze daar bij laag water te zoeken?

Gelukkig is mijn smaak niet zo definitief dat ik op voorhand alles al direct weet. Zo bekijk ik in een restaurant de menukaart en eventueel de wijnkaart alvorens te kiezen. Uit jouw stukje maak ik op dat jij gewend bent om precies te weten wat je gaat bestellen als je de drempel van een restaurant over stapt.

:rolleyes:

(...)

Als je spijkers nodig hebt ga je dan ook naar zee om ze daar bij laag water te zoeken?

(...)

Beste Pjotr,

Daar heb ik onder andere dit forum voor :ph34r:

Nee hoor, dan ga ik naar de Gamma.

Aangaande de menukaart ga ik met je mee (niet letterlijk hoor :rolleyes: ), dat was een ongelukkig gekozen voorbeeld. Maar bij muziek weet ik inderdaad van tevoren wat ik wil beluisteren.

Met opgewekte groet,

Dan ben ik wat dit betreft meer als Pjotr. Ik ga vaak ook voor m'n cd's staan en ga dan pas kijken waar ik wel zin in heb. Of m'n mp3-verzameling (24,2 GB inmiddels...) doorspitten om te kijken of daar nog wat bij zit...

Slapen doe ik alleen omdat het noodzakelijk is. Heb zelden echt zin om te gaan slapen. 's Morgens wakker worden heb ik ook zelden zin in trouwens... ;):D