Jump to content

jazz at the pawnshop

Raymond a
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

het klinkt misschien een beetje dom maar ik heb geen idee wat voor jazz er op deze plaat staat.

En ik ben toch wel benieuwd naar de plaat omdat deze zo'n hoge kwaliteit moet hebben. Maarja als de muziek me niet aanstaat dan draai ik ook niet.

Heb gezocht op internet om het hele album of stukjes te kunnen luisteren maar ik kan niks vinden.

Mijn vraag is nu, waar lijkt dit op? Is het easy listening?

Take five ken ik wel en dit is ook prima.

Ik kan zelf alleen niet zo goed tegen op hol geslagen trompetten en saxen.

ik ben benieuwd,

groeten

Raymond

okee, ik was dus net te snel met posten, bij amazon heb ik stukjes kunnen horen.

Hoi Raymond,

De muziek van Jazz at the Pawnshop is misschien wel het best opgenomen stukje muziek ooit. Alleen daarom zou je het al kunnen kopen.

De muziek zelf is wel meer experimenteel en elke artiest/instrument krijgt zijn solo-aandeel waarin ze redelijk los gaan. Het is geen easy-listening.

het best opgenomen stukje muziek ooit.Alleen daarom zou je het al kunnen kopen.

Juist daarom gekocht. En omdat Arne Domnerus een forse vinger in de pap had.

De muziek zelf is wel meer experimenteel en elke artiest/instrument krijgt zijn solo-aandeel waarin ze redelijk los gaan. Het is geen easy-listening.

De meeste muziek op deze LP is voor mij audiofiel geneuzel. Staan maar 1 of 2 nummers op die me echt raken.

Enno :)

PS toeval of hevige interesse, forumnaam en label van The Pawnshop?

het best opgenomen stukje muziek ooit.Alleen daarom zou je het al kunnen kopen.

Juist daarom gekocht. En omdat Arne Domnerus een forse vinger in de pap had.

De meeste muziek op deze LP is voor mij audiofiel geneuzel. Staan maar 1 of 2 nummers op die me echt raken.

Enno :)

PS toeval of hevige interesse, forumnaam en label van The Pawnshop?

In tegenstelling tot de meeste audiofiele geneuzel is deze sessie niet met voorbedachte rade een opname-klassieker geworden. Dat is een wezenlijk verschil. Dat de muziek niet altijd raakt is wel iets wat ik erg jammer vind. Misschien moet Raymond maar gewoon Kind Of Blue kopen. Supergoed in muzikaal en opname opzicht. Zeker een jazz-must-have!

PS: De naam Proprius vind ik gewoon erg mooi. Niet omdat ik aandelen heb in dat label :lol:

Experimenteel? Nou nee hoor. Het is gewoon niet zo boeiend gespeelde, nogal traditionele jazz. Heeft wel iets van nogal tamme dixieland. Ik heb een puntgaaf exemplaar (dubbel-LP) die ik ooit bij een hifi-winkel mocht uitzoeken omdat ik een aardige bijdrage had geleverd aan het niveau van de omzet van de dag (bij Correct hebben ze nooit geweten waarom ze die set uiteindelijk niet hebben niet hebben verkocht - wat een domme, waardeloze verkoper zeg).

Die plaat is zo 'mooi', dat ik er een paar stukjes maar een paar keer van gedraaid heb en voor de rest: zoooo saai en oninteressant. Wel prachtig opgenomen.

Misschien moet Raymond maar gewoon Kind Of Blue kopen. Supergoed in muzikaal en opname opzicht. Zeker een jazz-must-have!

Hij KAN ook verder kijken naar:

Arne Domnerus - Antiphone Blues (saxofoon in een kerk, erg mooi), Proprius

Arne Domnerus - Evergreens Fra Kannaan (heerlijk vrolijke muziek, schitterend opgenomen), Kirkelig Kulturverksted (Norv

uhm...

Bij mij rijst dan de vraag... wat is kind of blue voor muziek?

Is het toegankelijker? Makkelijker naar te luisteren?

Ik ben best wel een jazz fan maar vooral van het rustige genre, bijvoorbeeld een diana krall , fourplay, spyro gyra, achoustic alchemy. Wel verschillend maar toch allemaal vrij rustig

Er zit natuurlijk ook wel een plaat tussen van meneer armstrong. Het mag ook best wat meer uptempo of bigband. (dutch swing college) als het maar niet te chaotisch wordt met een enkele trompet of sax

ik zal iniedergeval ook eens wat proberen te vinden van de titels die jullie net opschreven, de enige manier om nieuwe muziek te ontdekken is immers op deze manier.

Zo werd me ook aangeraden om eens wat te luisteren van carol kidd, moet ik nog steeds doen trouwens.

iniedergeval leuk dat jullie mee denken over de muziek

groeten

Raymond