Edwin Snoek Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Hear en audiofielen? Welnee, hear heb je voornamelijk te doen met een stelletje doven. Alsof ze 10 jaar naast een knallende Leopard 1 hebben gestaan. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Hai Ravon, " Er worden over de hele wereld beoordelingspanels gebruikt voor het beoordelen van allerhande zaken. Dat gaat van stankoverlast tot de smaak van nieuwe toetjes. Wetenschappelijk is dat allemaal zeer verantwoord en ook vanuit het tijddomein gezien hartstikke relevant. " Dat geloof ik ook wel deels Ravon, maar je kan niet van alles een grootste gemene deler maken. Bekend voorbeeld is de man die iedere nacht om drie uur wakker werd. Ze hebben alles nagezocht, niks gevonden en hem a la Eric dus voor gek verklaard. Op een bepaald moment verhuisde de man en hij had geen slaapproblemen meer. Dat zijn ze verder gaan onderzoeken en er bleek in een fabriek in de buurt van zijn oude woning elke nacht om drie uur een pomp aan te springen die niemand kon horen behalve hij. Ik denk dat vele audiofielen hier verschillen horen die ze in hun set en eigen omgeving terug kunnen horen en ook blind. Dar gaat het dus om in deze hobby. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 17 november 2005 Author Report Share Posted 17 november 2005 (...) Alsof ze 10 jaar naast een knallende Leopard 1 hebben gestaan. (...) Ik heb 16 maanden in een Centurion, 105 mm., Bossu II doorgebracht. Rijdend, schietend, slapend, vretend, zelfs pissend door het hulzenluik aan de zijkant van de koepel... En nog niet doof Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 (...) Alsof ze 10 jaar naast een knallende Leopard 1 hebben gestaan. (...) Ik heb 16 maanden in een Centurion, 105 mm., Bossu II doorgebracht. Rijdend, schietend, slapend, vretend, zelfs pissend door het hulzenluik aan de zijkant van de koepel... En nog niet doof Met opgewekte groet, Beste Dick De Centurion was een mooie tank. Dat was nog een tank waarin je dubbel moest klutsen om te schakelen. oftewel, een echt tank voor bikkels. Met de komst van de Leopard 1 ging alles veel soepeler. Niks dubbel klutsen meer, maar gewoon het gaspendaal indrukken en rijden maar. Sinds die tijd is het ook gedaan met de bikkels. Daarna werd de dienstplicht maar afgeschaft, want de ongemotiveerde jeugd was niet meer vooruit te branden. Het wordt de hoogste tijd dat ze de dienstplicht weer invoeren. En dan gewoon weer een bataljon Centurions aanschaffen, waarin de jeugd verplicht een jaar moet rijden. Dat zal ze leren, die luie internetjeugd. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Kijk ze staan, de echte mannen. De dicipline, motivatie en vaderlandsgevoel straalt ervan af. En niks doof hoor, want ze hadden toen ook al gehoorbeschermers op. En niet van die kleintjes ook. At your service. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 (...) Alsof ze 10 jaar naast een knallende Leopard 1 hebben gestaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 (...) Alsof ze 10 jaar naast een knallende Leopard 1 hebben gestaan. (...) Ik heb 16 maanden in een Centurion, 105 mm., Bossu II doorgebracht. Rijdend, schietend, slapend, vretend, zelfs pissend door het hulzenluik aan de zijkant van de koepel... En nog niet doof Met opgewekte groet, Beste Dick De Centurion was een mooie tank. Dat was nog een tank waarin je dubbel moest klutsen om te schakelen. oftewel, een echt tank voor bikkels. Met de komst van de Leopard 1 ging alles veel soepeler. Niks dubbel klutsen meer, maar gewoon het gaspendaal indrukken en rijden maar. Sinds die tijd is het ook gedaan met de bikkels. Daarna werd de dienstplicht maar afgeschaft, want de ongemotiveerde jeugd was niet meer vooruit te branden. Het wordt de hoogste tijd dat ze de dienstplicht weer invoeren. En dan gewoon weer een bataljon Centurions aanschaffen, waarin de jeugd verplicht een jaar moet rijden. Dat zal ze leren, die luie internetjeugd. Groeten Edwin Blij dat jij meer verstand van CDtjes hebt. Ja, dat ken jij niet meer h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Wat mij altijd opvalt van mensen die ooit de dienstplicht hebben vervuld, is dat ze allemaal vinden dat de dienstplicht (of de sociale dienstplicht, want waar hebben wij nou helemaal een leger voor nodig?) weer ingevoerd moet worden. Maar als je ze dan verhalen hoort vertellen, dan vonden ze er ook allemaal geen drol aan, die dienstplicht. Waarom ben je dan voor de dienstplicht, als het zo'n kuttijd is geweest? Ps. ja ik weet het, nou komen er vast verhalen over de discipline en dat de jeugd dat niet meer heeft. Nee, dan vroeger... Bla, bla, bla... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 17 november 2005 Author Report Share Posted 17 november 2005 (...) En niks doof hoor, want ze hadden toen ook al gehoorbeschermers op. En niet van die kleintjes ook. (...) Hoho, meneer Snoek, even een correctie. Wat je op de foto ziet zijn geen gehoorbeschermers, maar hoofdtelefoons van de interne radio. 'k heb ze zelf op gehad. Bovendien, als je goed kijkt dan zie je de kabeltjes eraan zitten. Dus je gehoor mag nog goed zijn, de ogen zijn aan revisie toe Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 (...) En niks doof hoor, want ze hadden toen ook al gehoorbeschermers op. En niet van die kleintjes ook. (...) Hoho, meneer Snoek, even een correctie. Wat je op de foto ziet zijn geen gehoorbeschermers, maar hoofdtelefoons van de interne radio. 'k heb ze zelf op gehad. Bovendien, als je goed kijkt dan zie je de kabeltjes eraan zitten. Dus je gehoor mag nog goed zijn, de ogen zijn aan revisie toe Met opgewekte groet, Dat zijn dus 'de echte mannen'. Met 'dicipline, motivatie en vaderlandsgevoel'... Beetje muziekluisteren in de tank, stelletje fluimen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 17 november 2005 Author Report Share Posted 17 november 2005 (...)Ps. ja ik weet het, nou komen er vast verhalen over de discipline en dat de jeugd dat niet meer heeft. Nee, dan vroeger... Bla, bla, bla... Nee hoor Henrie, dat is boter aan de galg smeren. Bovendien weet je het kennelijk al Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 (...)Ps. ja ik weet het, nou komen er vast verhalen over de discipline en dat de jeugd dat niet meer heeft. Nee, dan vroeger... Bla, bla, bla... Nee hoor Henrie, dat is boter aan de galg smeren. Bovendien weet je het kennelijk al Met opgewekte groet, Tja, discussies met ex-dienstplichtigen draaien hier altijd op uit. Overigens denk ik niet dat een schreeuwende 'drill sergeant' me erg kan motiveren of discipline bijbrengen. Schreeuwen tegen mij werkt doorgaans averecht... Nou ja, ik zou waarschijnlijk toch worden afgekeurd voor het leger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Kijk ze staan, de echte mannen. De dicipline, motivatie en vaderlandsgevoel straalt ervan af. Ongetwijfeld vrijwilligers. Als je niets kunt, kun je altijd nog het leger in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 17 november 2005 Author Report Share Posted 17 november 2005 (...)Overigens denk ik niet dat een schreeuwende 'drill sergeant' (...) Bij de cavalerie heeft men geen sergeants, doch wachtmeesters. Tijd dat je in het leger gaat, daar leer je dat soort nuttige dingen allemaal Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Tijd dat je in het leger gaat, daar leer je dat soort nuttige dingen allemaal Met opgewekte groet, We hebben dit forum toch? En jou, Snoek en Audiopaul natuurlijk ............. Het is net als met audio, de verhalen uit de 2e hand zijn veel leuker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Kijk ze staan, de echte mannen. De dicipline, motivatie en vaderlandsgevoel straalt ervan af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Tijd dat je in het leger gaat, daar leer je dat soort nuttige dingen allemaal Leg dat nuttig gedeelte nog eens uit Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 (...)Overigens denk ik niet dat een schreeuwende 'drill sergeant' (...) Bij de cavalerie heeft men geen sergeants, doch wachtmeesters. Tijd dat je in het leger gaat, daar leer je dat soort nuttige dingen allemaal Met opgewekte groet, Erg nuttige dingen inderdaad. Ik kom ook heel vaak sergeanten, wachtmeesters, officieren, korporalen, generalen, majoren enz. tegen... Heel belangrijk dat ik die allemaal uit elkaar kan houden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Het begin van een wester briesje is er maar het lijkt bij lange na nog niet op die tsunami waar Dick op xit te wachten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Het begin van een wester briesje is er maar het lijkt bij lange na nog niet op die tsunami waar Dick op xit te wachten. Hoi, Hoeft volgens mij ook niet meer. De stelling is een axioma geworden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Een axioma is een niet bewezen, maar als grondslag aanvaarde stelling. Is dat laatste hier het geval? Dat jij die stelling aanvaardt wil toch nog niet zeggen dat we het allemaal doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 In het leger werd er een " ECHTE KEREL " van je gemaakt. "Zoals een meissie een echte vrouw wordt in een bordeel." Voor je nu commentaar gaat leveren, deze uitspraak is van een oom van mij die meer dan 25 jaar beroeps is geweest bij de cavalarie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts