SpeedyAndr Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Tis jammer dat het (aan jou) niet makkelijk is uit te leggen, maar ik associeer een upfront karakter niet met bevoordeling van een bepaald frequentiegebied. De (gebalanceerde) Virtuoso is in mijn oren neutraal en voegt niets toe Dan maar vreemde oren Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Mijn kabel klinkt upfront in het laag en confronterend in het hoog, maar hij is wel tonaal in balance. En hij klinkt ook nog eens neutraal in mijn gehoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Upfront is niet neutraal, Dr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Upfront is niet neutraal, Dr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Zeg wijsneus, Om te beginnen is het Meneer wijsneus voor jou. Een van de mogelijkheden was dat het middengebied geaccentueerd zou zijn, maar dan zou bij een laidback weergave het middengebied juist verzwakt worden, of er treedt een fasefout op .... Upfront betekent eigenlijk niks anders dan een voorwaarts middengebied al dan niet in combinatie met een voorwaarts mid/hoog. Met een laidback weergave kan het midden naar mijn idee nog steeds steeds upfront zijn, maar er is dan niets wat scherp of irritant klinkt, waardoor het gehoormatig in balance kan klinken. Het klinkt dan niet neutraal maar wel in balance. Een fasefout zou trouwens ook voor upfront weergave kunnen zorgen omdat alles dichterbij lijkt te zijn Luister maar naar de reclame's op TV, daar doen ze niet anders dan knoeien met de fase, zodat bepaalde frequentie's luider lijken te klinken. Al zet je het volume zachter, dan nog klinkt het overheersend in het gehoor. Dat is een slim truukje van de reclamemakers om de geluidsgrens niet teveel te overschrijden. Maar het geluid van de reclame blokken klinkt dan wel veel te agressief en opdringerig. Maar dat is ook de bedoeling van hun. Vervorming kan het geluidsbeeld ook meer upfront laten klinken. Draai bijv de ruststroom omlaag van de versterker en er ontstaat vervorming rond de randen van stemmen en instrumenten. Alles klinkt dan groter en luider door de toegevoegde vervormimg en daardoor klinkt het geluidsbeeld meer voorwaarts. Maar het klinkt dan ook meer vervormd. Klasse A versterkers klinken vaak terughoudend door het gebrek aan vervorming wat door velen als ingetogen wordt ervaren. Levendigheid in het geluidsbeeld kan het totale geluidsbeeld ook meer een upfront karakter geven. Je krijgt dan veel informatie te verwerken wat als upfront ervaren wordt. Vervorming wordt ook vaak als levendig ervaren. Als je nog meer wilt weten van Meneer wijsneus, dan zeg je het maar. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Het blijft allemaal subjectief Henk, jij moest erg wennen aan de '1e rij' en ik ga daar gewoon zitten Inmiddels is nog maar weinig over van jouw 1e rij setje (bijna alles staat te koop), ik heb geen idee waar je uiteindelijk heen wilt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 dat is een feit andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 21 november 2005 Author Report Share Posted 21 november 2005 klik en er staat een paar te koop. groet, Jkr Geplaatst: Zo Mei 29, 2005 12:27 pm Zouden ze er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 even doorsparen danmaar Groet, Jkr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Even een update. Nadat ik de Silver Bullit er weer een tijdje tussen heb gehad, heb ik de Prefer MGK6 van Geerdie er weer tussengezet. Mijn bevindingen: De 200 grams LP van Genesis - Selling England by the pound en Exorcising Ghosts van Japan zijn gebruikt als vergelijk. De verschillen waren heel duidelijk en direct waarneembaar. De Prefer: komt veel meer naar voren, is upfront, en hangt nu eens niet achter in mijn erker maar zit tussen de speakers het laag heeft meer basis (in tegenstelling van eerdere bevindingen ) het midlaag is prominenter aanwezig is minder subtiel in mid en hoog en is ook scherper lijkt meer detail te hebben door upfront karakter stemmen komen prachtig over heeft een heel mooi breed en open geluidsbeeld Gezien het bovenstaande zou je denken, dat wordt de Prefer. Maar de SB is zo subtiel in het mid en hoog en dat klinkt zo natuurlijk, dat ik daar toch de voorkeur aan geef. Dus wordt het zoeken naar een kabel met de finesse van de SB en alle andere voordelen van de Prefer. Maar eerst mijn probleem met het laag oplossen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 november 2005 Author Report Share Posted 22 november 2005 Probeer jij straks jouw StraightWire maar eens achter de prepre..... Je weet niet wat je hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 november 2005 Report Share Posted 25 november 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 november 2005 Report Share Posted 25 november 2005 Waar ben ik aan begonnen. Zometeen komen jullie ook nog met knokploegen... Mannen (er zijn naar ik aanneem geen dames op dit forum) Ik zit een beetje in tweestrijd: Waarom zoveel geld uitgeven aan kabels????? Terwijl de printplaten, van menig apparaat ook maar van koper zijn Het gekke is wel, als ik een halve meter bekabeling in een apparaat vervang door zilver, dat het opmerkelijk goed te horen is. Kabels zijn mijninziens, net dat beetje "peper en zout" dat je set afmaakt En net als zout en peper, hoeft dat niet duur te zijn, helemaal al je ze zelf maakt. Maar je kunt ook bij diverse zaken prima OFC kabels kopen voor de prijs waarvoor je denkt hoe kan het..... Mvg Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 november 2005 Report Share Posted 25 november 2005 waarvoor je denkt hoe kan het..... Laat lekker vliegen die gedachte Ga toch lekker genieten Genieten doe ik elke dag Henk. Maar het is m.i. goed om anderen ook eens, met ander ogen naar kabels te laten kijken. Er wordt wat af geouwehoerd, terwijl het zo simpel is, voorbeeldje: Heeft je CD-speler een scherp randje? koop gewoon OFC van een paar tientjes. Klinkt hij juist minder helder, probeer eens een zilveren interlink. Meer valt er m.i. niet over te lullen, als ineens je set "klasses" beter gaat spelen dan vind ik dat geweldig voor degene die dat ervaard. maar m.i. zijn kabels niet meer dan een beetje peper en zout. Ik ga weer genieten Mvg Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 25 november 2005 Report Share Posted 25 november 2005 Jack, Lees het topic nog eens goed na. De SB (= Silverbullit) is een puur zilverkabel. En deze frist het hoog niet op maar laat het echt vloeiend klinken. De Prefer is een OFC koper met een carbon shield en de SW (Straight Wire) is een verzilverde koperkabel (en de duurste van alle kabels die hier ter sprake zijn gekomen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 november 2005 Author Report Share Posted 26 november 2005 Waar ben ik aan begonnen. Zometeen komen jullie ook nog met knokploegen... Mannen (er zijn naar ik aanneem geen dames op dit forum) Ik zit een beetje in tweestrijd: Waarom zoveel geld uitgeven aan kabels????? Terwijl de printplaten, van menig apparaat ook maar van koper zijn Het gekke is wel, als ik een halve meter bekabeling in een apparaat vervang door zilver, dat het opmerkelijk goed te horen is. Kabels zijn mijninziens, net dat beetje "peper en zout" dat je set afmaakt En net als zout en peper, hoeft dat niet duur te zijn, helemaal al je ze zelf maakt. Maar je kunt ook bij diverse zaken prima OFC kabels kopen voor de prijs waarvoor je denkt hoe kan het..... Mvg Jack Om hier even op door te gaan: Zoals in dit topic te lezen valt heb ik het belang van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 5 december 2005 Author Report Share Posted 5 december 2005 Even een update. Vorige week is een splinternieuwe Straightwire Rhapsody op de mat gevallen. Meteen tussen prepre en Arcam geknoopt. En spelen maar. H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 december 2005 Author Report Share Posted 7 december 2005 Wederom een update Ditmaal werd de Straightwire Virtuoso 24 uur "gebakken". Hoewel deze kabel 2e hands in mijn bezit is gekomen, klonk hij in eerste instantie gemeennn en ssscherp Wel errug open en ruimtelijk. Via de DAC 960 wel te verstaan. Na ruim een dag onafgebroken spelen was er echter van enig schadelijk gedrag niets meer over. De 960 heb ik nog nooit z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts