Zev Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 Hoi, Ik ben op zoek naar iemand die mij iets meer kan verstellen over de volgende Linn eindversterkers: LK 85 LK 100 LK 140 Ik weet dat de LK 100 de oudste is en dat de andere twee modernere versies zijn, maar is nieuwer ook beter, of beter zoveel beter dat daarvoor ook een hogere prijs gerechtvaardigd is? Hopelijk kan iemand mij meer verstellen over deze versterkers. Mvg, Zev Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 17 november 2005 Report Share Posted 17 november 2005 De LK 100 is al een tijdje niet meer productie, De LK 140 valt binnenkort weg wegens de Chakra eindversterkers. De LK 85 wordt nog in het gamma gehouden, van de LK-voorversterkers is de Kairn vervangen door de Exotik, de Wakonda verdwijnt binnenkort, de Kolektor blijft. Wat valt er te vertellen over de kwaliteiten? Hier kan ik geen uitspraak over doen, of toch, de Linn Majik werd in de audiopers beschreven als does the job perfectly but lacks emotion wel die heb ik gehoord op Katans met een Ikemi en ik heb er wel van genoten. Ik veronderstel dat de LK85 nog beter is, het is een clich Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zev Posted 17 november 2005 Author Report Share Posted 17 november 2005 Hoi Nico, Bedankt voor je reactie. Ik wil een LK eindversterker met een Wakonda voorversterker gaan gebruiken. Ik heb dus keus uit de 85, de 100 en de 140. De 100 is ouder dan die andere twee, maar ik wil kijkend naar de prijs/kwaliteitverhouding de juiste keus maken. Welke zou jij kiezen en wat zou je er maximaal voor betalen (voor een 2de hands apparaat). Zev Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 18 november 2005 Report Share Posted 18 november 2005 Hoi, ik kan daar moeilijk over oordelen, de LK140 heeft iets meer vermogen dan de LK85, maar hun ontwerp licht dicht bij elkaar. De nieuwprijs van een LK85 is zo een 830-890 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 Hallo, ik heb een LK85 gehad. Heel mooi snel, gedetaileerd, ritmisch, maar een gebrek aan laag. De andere 2 heb ik nooit gehoord. Wel gelezen dat er bij de LK140 grote gehoormatige verschillen zit tussen de oudere en de nieuwere. Ik heb zelfs eens gelezen dat iemand zijn oude LK140 heeft vervangen door een nieuwer exemplaar. Ook gehoord dat de LK85 (op de bas na) beter klinkt dan de LK140. De 2 mensen van wie ik het onafhankelijk hoorde hadden wel de oude LK140 vergeleken met de Lk85. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zev Posted 23 november 2005 Author Report Share Posted 23 november 2005 Hans, Bedankt voor je informatie. Die is heel nuttig geweest. Zev Link to comment Share on other sites More sharing options...
hellbound Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Hoi, Ben zelf in het bezit van 2 actieve lk140's wil echt nooit meer anders!!!!!!! Maar ja ben ook helemaal bezeten van linn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts