Jump to content

Linn eindversterker

Zev
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben op zoek naar iemand die mij iets meer kan verstellen over de volgende Linn eindversterkers:

LK 85

LK 100

LK 140

Ik weet dat de LK 100 de oudste is en dat de andere twee modernere versies zijn, maar is nieuwer ook beter, of beter zoveel beter dat daarvoor ook een hogere prijs gerechtvaardigd is? Hopelijk kan iemand mij meer verstellen over deze versterkers.

Mvg,

Zev

De LK 100 is al een tijdje niet meer productie, De LK 140 valt binnenkort weg wegens de Chakra eindversterkers.

De LK 85 wordt nog in het gamma gehouden, van de LK-voorversterkers is de

Kairn vervangen door de Exotik, de Wakonda verdwijnt binnenkort, de Kolektor blijft.

Wat valt er te vertellen over de kwaliteiten?

Hier kan ik geen uitspraak over doen, of toch, de Linn Majik werd in de audiopers

beschreven als does the job perfectly but lacks emotion wel die heb ik gehoord

op Katans met een Ikemi en ik heb er wel van genoten.

Ik veronderstel dat de LK85 nog beter is, het is een clich

Hoi Nico,

Bedankt voor je reactie. Ik wil een LK eindversterker met een Wakonda voorversterker gaan gebruiken. Ik heb dus keus uit de 85, de 100 en de 140.

De 100 is ouder dan die andere twee, maar ik wil kijkend naar de prijs/kwaliteitverhouding de juiste keus maken. Welke zou jij kiezen en wat zou je er maximaal voor betalen (voor een 2de hands apparaat).

Zev

Hallo,

ik heb een LK85 gehad. Heel mooi snel, gedetaileerd, ritmisch, maar een gebrek aan laag. De andere 2 heb ik nooit gehoord. Wel gelezen dat er bij de LK140 grote gehoormatige verschillen zit tussen de oudere en de nieuwere. Ik heb zelfs eens gelezen dat iemand zijn oude LK140 heeft vervangen door een nieuwer exemplaar.

Ook gehoord dat de LK85 (op de bas na) beter klinkt dan de LK140. De 2 mensen van wie ik het onafhankelijk hoorde hadden wel de oude LK140 vergeleken met de Lk85.

Hans

• 3 weeks later...