D.A.R.R.Y.L. Posted 4 oktober 2003 Report Share Posted 4 oktober 2003 Beste mensen, Wil een dedicated sacd speler kopen. Zonder meteen in de ES series terecht te komen. Nu lijkt mij de Sony SCD-XB790 erg interessant. Alleen nul testen te vinden. Kan iemand mij aan wat gebruikerservaringen helpen? En wat is het wezenlijke verschil met de SCD-XB780 en SCD-XB770? Dank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_A_R_R_Y_L Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Niemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door D_A_R_R_Y_L:Niemand? Sorry D_A_R_R_Y_L (creatieve naam, chapeau!) ik heb geenzins ervaring met de Sony's die je noemt. Over het algemeen valt Sony op dit forum in het rijtje van: Bose, Akai (sorry Henrie ), Yoko en ga zo maar door..... niet echt super lovend dus, terecht? voor de doorgewinterde audiofiel misschien wel....... en dat ben ik dus (nog) niet. Ikzelf heb een Sony DVP-NS705v da's dus een dvd/cd/sacd etc. speler die ik ook als bron gebruik..... qua cd en dvd gebied vind ik hem goed, uitgebreide functie's en een goed loopwerk. helaas heb ik er nog nooit een sacd in gehad. dit zal eerdaags vast wel veranderen, maar dan hoor/lees je het wel. Het voorgekauwde advies van mij luid dus: proberen of je in een winkel eens vergelijken kan (ook met andere merken) of dat iemand hier wel wat van deze speler weet???? iemand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Arnie: Over het algemeen valt Sony op dit forum in het rijtje van: Bose, Akai (sorry Henrie ), Yoko en ga zo maar door..... niet echt super lovend dus Haha... Nou ik ben ook echt geen Akai-fan hoor. M'n Akai-midiset heb ik ooit gekregen op verjaardag. Hij doet het trouwens nog prima (als tuner) en staat dag en nacht aan (wegens gebrek aan werkende ab). De cd-speler heb ik er trouwens uit gesloopt. De verlichting van het display wilde ik ooit gaan vervangen, maar het is er nog steeds niet van gekomen. Moet eigenlijk ook eerst weer een werkende ab hebben. Moet ik dus eerst nog naar kijken. De ledjes voor de verlichting heb ik al wel... M'n Akai-tv heb ik eigenlijk nooit heel erg goed gevonden. Ik heb 'm ooit gekocht omdat ik een klein tv'tje wilde met stereo geluid (vraag me niet waarom ) en met teletekst. De Akai was waarschijnlijk het goedkoopst. Overigens doet die het ook nog steeds prima. Irritant is wel dat er in de hoekjes stukjes beeld wegvallen. Zo kun je soms ondertiteling niet helemaal zien (wel te lezen) en de stand bij een live voetbalwedstrijd is meestal bijna helemaal niet te zien. Maar verder een prima ding. Alleen wil ik wel een andere. Een grotere vooral en een wat beter merk. Denk dat het een Panasonic wordt. En nu maar hopen dat ik een fikse stagevergoeding krijg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Panasonic schijnen goede tv's te maken..... maarre als je de Akai puur als tuner gebruikt, kan je dan niet op marktplaats een geschikte 2e hands tuner vinden?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 zoals deze.... > linkje < wederom een Akai (ik weet waar je aan gehecht bent ) en af te halen in Enschede.... of deze.... > linkje < anyway you've got my point. ps: sorry voor het "off topic" gehalte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Arnie:Panasonic schijnen goede tv's te maken..... maarre als je de Akai puur als tuner gebruikt, kan je dan niet op marktplaats een geschikte 2e hands tuner vinden?? Ja, dat zou kunnen (en bedankt voor de links), maar hij doet het voorlopig nog prima als tuner en ik wil eigenlijk een Marantz ST6000 in champangne/goud-kleur. En die zijn nog vrij prijzig. Voorlopig maar ff niet dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.A.R.R.Y.L. Posted 8 oktober 2003 Author Report Share Posted 8 oktober 2003 Mensen, FF ontopic plz. Nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts