vrut Posted 1 december 2005 Author Report Share Posted 1 december 2005 Gegroet, Voor de liefhebbers op Marktplaats te koop: Tandberg Fasett Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 1 december 2005 Author Report Share Posted 1 december 2005 Gegroet, Het schijnt zo te zijn dat de befaamde T27 van KEF in 3 (zoals de B200 ook) varianten is. Ik dacht dat onderstaande ook met een dooschijnende conus met daarachter geel vilt was. Voor degene die het wel weet: ik ben benieuwd... Groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 december 2005 Report Share Posted 2 december 2005 Model Cresta 1: T-27 type SP6340. Modellen Concerto, Chorale, Cadenza, Cresta 2 / Caprice, Corelli, Calinda, RR-104 en RR-104 aB: T-27 type SP1032. Toepassing ?: T-27 type SP6535. Maar niemand hoort het verschil wanneer je ze door elkaar heen gebruikt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 4 december 2005 Report Share Posted 4 december 2005 Gegroet, Wat ik nooit begrepen heb, is of de Sony CDP-101 of de Philips CD-100 het eerste op de markt was Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Volgende week ophalen. Garrard 401 met SME 3009 en Denon dl103 en Denon au-320 step up. kan niet wachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Sorry beetje groot Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Volgende week ophalen.Garrard 401 met SME 3009 en Denon dl103 en Denon au-320 step up. kan niet wachten als ik zo die arm bekijk is hij niet helemaal kompleet Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Wat mis je hier aan?? Volgens mij zitten de contra gewichtjes alleen niet tegen elkaar. Hij moet ook nog in orde gemaakt worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Volgende week ophalen.Garrard 401 met SME 3009 en Denon dl103 en Denon au-320 step up. kan niet wachten SCHAAL 1: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 6 december 2005 Author Report Share Posted 6 december 2005 Gegroet, Zo is het makkelijker: groeten, Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Bedankt Fred Hoe doe je dat????? Ik was al blij dat ik na 3 jaar zoiets voor elkaar kreeg. Nu iets verzinnen om een mooie nieuwe sokkel te maken. Genoeg voorbeelden op internet te vinden. Misschien mannen met ervaring (met sokkels) op het forum?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Bedankt Fred Hoe doe je dat????? Ik was al blij dat ik na 3 jaar zoiets voor elkaar kreeg. Nu iets verzinnen om een mooie nieuwe sokkel te maken. Genoeg voorbeelden op internet te vinden. Misschien mannen met ervaring (met sokkels) op het forum?? Drie (of vier) platen MDF op elkaar lijmen. Eerst wel de contouren van het loopwerk uitzagen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 7 december 2005 Report Share Posted 7 december 2005 Bedankt Fred Hoe doe je dat????? Ik was al blij dat ik na 3 jaar zoiets voor elkaar kreeg. Nu iets verzinnen om een mooie nieuwe sokkel te maken. Genoeg voorbeelden op internet te vinden. Misschien mannen met ervaring (met sokkels) op het forum?? Drie (of vier) platen MDF op elkaar lijmen. Eerst wel de contouren van het loopwerk uitzagen. Dit is echt wel wat. Een 401 met een SME 3009-II. Niet verkeerd. Wat ik zo gecompliceerd vind aan die sokkels is dat ingewikkelde profiel dat ze menen te moeten creeeren. Moet makkelijker kunnen. En als materiaal zou ik kiezen voor afval van de parkethandel. Die gooien stukken hardhout weg, en die kan je vaak leuk gebruiken. Delen tegen elkaar lijmen en dan laten vlakken bij de timmerman. Als je delen van 20 mm dik hebt , kan je daarvan al een mooi raam maken. Je brengt in dwarsrichting schoren aan ipv. naar een massief ding toe te werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Voor de echte liefhebbers Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Bedankt Fred Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Voor de echte liefhebbers Doe mij deze maar dan: En als je het over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Nou, ik vind de sound van dit ding echt het ultieme als het om distortions gaat: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Bedankt Fred Hoe doe je dat????? Ik was al blij dat ik na 3 jaar zoiets voor elkaar kreeg. Nu iets verzinnen om een mooie nieuwe sokkel te maken. Genoeg voorbeelden op internet te vinden. Misschien mannen met ervaring (met sokkels) op het forum?? Drie (of vier) platen MDF op elkaar lijmen. Eerst wel de contouren van het loopwerk uitzagen. Dit is echt wel wat. Een 401 met een SME 3009-II. Niet verkeerd. Wat ik zo gecompliceerd vind aan die sokkels is dat ingewikkelde profiel dat ze menen te moeten creeeren. Moet makkelijker kunnen. En als materiaal zou ik kiezen voor afval van de parkethandel. Die gooien stukken hardhout weg, en die kan je vaak leuk gebruiken. Delen tegen elkaar lijmen en dan laten vlakken bij de timmerman. Als je delen van 20 mm dik hebt , kan je daarvan al een mooi raam maken. Je brengt in dwarsrichting schoren aan ipv. naar een massief ding toe te werken. Toch denk ik dat een massieve onregelmatige gevormde sokkel minder toevoegd door resonanties dan een "kisje"..... Het hoeft ook niet altijd een kistje te zijn. Je moet weten waar je afsteunt op het frame van die speler. Dan kan je best volstaan met voor en achter een mooi ehouten balk. Di edan op een zware onderplaat steunt. Dat gatenprofiel is veulsteveul werk. Stijf? OK. Zwaar? OK. Maar moet het altijd zo? Ikzelf maak gewoon het plateaulager erg zwaar en groot. Dat komt bovenop een zware hardhouten hoofdligger. En daarop een zwaar armboard. Drie hele simpele vormen. Ik heb ook geen tekening, het groeit naar elkaar toe. Ik teken de hele dag al weet je. Komt me de nek uit. En heb je hier weleens bij stilgestaan: Als er genoeg massa in het spel is hangt resonantie niet meer af van de vorm. Domweg omdat het energieniveau zo beperkt is en omdat massa op zich dempt. Ik geloof dat die teologieen over inwendige trilling en demping van materialen erg overdreven zijn. Starheid en massa doen al veel meer dan het verschil tusen materialen of het verschil tussen vormen. Vier stukjes karton volgegoten met snelcement doet het bijna net zo goed als het wortelhout uit de zestiende eeuw van de Nottingham Analogue model Anna Log. Het is vaak gewoon mythe- vorming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Gegroet, Zo is het makkelijker: groeten, Fred de contragewichten zitten omgeswitched .... moeten volgens mij van plaats wisselen op deze wijze zoals die nu is kan je dus niet de naald-druk instellen met dat schuifgewichtje ... Alex Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Dat van de gewichtjes dacht ik ook. Het schijnt een van de eerste 3009 armen te zijn waar de gewichtjes los van elkaar zitten. zodoende kun je als je met een zwaar element gaat spelen (bv SPU) alleen het grote gewicht vervangen door een zwaardere. Bij de nieuwere zit dit volgens mij vast aan elkaar. Zo is het mij althans verteld. Vandaag een vintage step up gekocht. Namelijk een Denon au-320. Schijnt heel mooi te combineren met de Denon dl103. De Garrard,de Denon en step up gaan dan via mijn Graham Slee Era gold mkV naar mijn versterker. Ben zeer benieuwd hoe dit gaat klinken. Het is een beetje een gok zeker als je weet dat ik een Nottingham Spacedeck met Spacearm en Benz Glider L2 voor verkocht heb. Velen verklaren mij misschien voor gek maar ik wil weer iets waar ik wat aan kan tweaken. Dus misschien een andere console, een SME 3012 voor een SPU en een Scheu 12 inch voor de dl 103. Twee armen dus. Dit is nl. mogelijk op de Denon step up. Dus weer genoeg om mee bezig te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Vintage tja, Ik ben helemaal weg van de pioneer A- serie versterkers. Pioneer heette ze in mooie bewoording hun" reference stereo amplifier" Ik had oorspronkelijk een A616 markII Die speelde al jaren ( 18 jaar) zo goed, dat ik nu de grote broers A-777 , en nadien nog een A-717 en een A-757. Die A-777 speelt alle dagen in de huiskamer de sterren van de hemel en toont zich een heel stabiel beest in combinatie met m'n "moeilijke" zelfbouw ESL's. De andere staan te wachten op een plaats in de home cinema die ik volgend jaar in de kelder wil gaan inrichten (jawel ook met elektrostaten) Gewoon , als je die bakken van toen opendoet en je ziet de gigantische en mooie honingraatkoelribben centraal zitten, met daarop dubbel mono de twee eindbakken. Links daarvan zitten twee (jawel meneer 2) grote voedingstransfo's met bijhorende colablikelco's. Aan de andere kant, mooi ingekapselt zit dan de voorversterker. Mooi ook is de zorg die besteed is aan de signaalweg. De ALPS, die het na al die jaren nog steeds goed doet, zit achteraan kort bij de eindversterkers en is met een lange staaf verbonden naar de grote soepele draaiknop op het frontpaneel. De input selector, eveneens met een mooi mechanisch systeem tot op de print gebracht. Er zit een direct knop op, die naam waardig. Meer direkt en fysisch kort kan je het signaal niet tot bij de eindversterkers brengen. En al dat moois weegt bijna 20kg (aan kwaliteitskomponenten) Ik durf betwijfelen, of pioneer ze nu nog zo degelijk maakt. Jaja , wat versterkers betreft , geef mij maar degelijke "vintage" Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hier nog een link naar de oude SME arm. Let maar eens op de kleur van de gewichten. Dit is wel een 3012 maar verder hetzelfde. http://www.analogue-classics.com/html/sme_series_ii.html Ook hier zitten de gewichten uit elkaar.???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 9 december 2005 Report Share Posted 9 december 2005 Hier kan je goed vergelijken! http://www.analogue-classics.com/html/sme_3009___3012.html RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Ik meen dat de top van deze serie de Cantate was De Cantata zat in de periode van de RR104AB. De C-reeks bestond in 1978 uit: Chorale, Corelli, Calinda, en Cantata. In die tijd kwam ook de eerste versie van de RR105. De Cantata was er ook in zelfbouwpakket. De RR103 werd toen ook nog verkocht. Als ik het goed begrijp is de Cantata alleen de top van de C-reeks geweest. De RR105 heeft net als de Cantata in 1978 het levenslicht gezien (?). groeten, Fred fred, die chorale hoort niet in de reeks volgens mij ! ik heb nog wel de transtec folder van de C-reeks + de 104ab, zal ik die eens een keer voor je inscannen fred ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vrut Posted 10 december 2005 Author Report Share Posted 10 december 2005 Ik meen dat de top van deze serie de Cantate was De Cantata zat in de periode van de RR104AB. De C-reeks bestond in 1978 uit: Chorale, Corelli, Calinda, en Cantata. In die tijd kwam ook de eerste versie van de RR105. De Cantata was er ook in zelfbouwpakket. De RR103 werd toen ook nog verkocht. Als ik het goed begrijp is de Cantata alleen de top van de C-reeks geweest. De RR105 heeft net als de Cantata in 1978 het levenslicht gezien (?). groeten, Fred fred, die chorale hoort niet in de reeks volgens mij ! ik heb nog wel de transtec folder van de C-reeks + de 104ab, zal ik die eens een keer voor je inscannen fred ?? Hai Alex, Zo'n folder lijkt mij zeker een goed plan! Als het niet te veel moeite kost ben ik zeker ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts