Jump to content

Vintage apparatuur en aanverwante zaken

vrut
 Share

Recommended Posts

Bedankt Fred  ;)

Hoe doe je dat?????

Ik was al blij dat ik na 3 jaar zoiets voor elkaar kreeg.

Nu iets verzinnen om een mooie nieuwe sokkel te maken.

Genoeg voorbeelden op internet te vinden.

Misschien mannen met ervaring (met sokkels) op het forum??

Gegroet,

Het is de bedoeling de breedte in pixel maximaal zo'n 550 te maken in een fotobewerkingsprogrammaatje. Daar is niet een groot programma als Photoshop voor nodig. Dan uploaden op een server. Volgens mij zijn er ook speciale diensten waar je eenvoudig plaatjes kunt uploaden.

Tip: als je HIER drukt, kan je wat bredere afbeeldingen kwijt.

Groeten, Fred

Gegroet,

Sonycdp101Tray.jpg

Een week geleden de Sony CDP-101 gekocht :rolleyes: , samen met een vrij zeldzame kast van Sony, die het apparaat 43 cm. breed maakt, en waarin de AB past :o .

Verder een Dual cd-speler met een uitwerpmechanisme gelijk aan een cassettedeck :blink: . De cd wordt dan naar buiten gebracht met een handel. Ik zal binnenkort wel wat foto's maken.

Ehhhhhhhhhhhhhhh, binnenkomend idee: zou het niet leuk zijn als er een soort vintagegroep op te zetten. Voorstel is dat met een stel bij elkaar op bezoek te gaan, evt. met thema. Ik wil mijn (kleine) woning wel in zetten voor een paar liefhebbers. Wel onder de voorwaarden:

- correct met spullen omgaan (dus niet optillen, of bijv. met zegelring om even op het hout kloppen)

- (evt.) thema, bijv. de eerste cd-spelers

- (evt.) spelende klassiekers beluisteren

Tips of kritiek hoor ik graag, bij geen reacties neem ik aan dat er geen interesse voor is.

groeten, Fred

Ik meen dat de top van deze serie de Cantate was

De Cantata zat in de periode van de RR104AB. De C-reeks bestond in 1978 uit: Chorale, Corelli, Calinda, en Cantata. In die tijd kwam ook de eerste versie van de RR105. De Cantata was er ook in zelfbouwpakket. De RR103 werd toen ook nog verkocht. Als ik het goed begrijp is de Cantata alleen de top van de C-reeks geweest. De RR105 heeft net als de Cantata in 1978 het levenslicht gezien (?).

groeten, Fred

fred, die chorale hoort niet in de reeks volgens mij !

ik heb nog wel de transtec folder van de C-reeks + de 104ab, zal ik die eens een keer voor je inscannen fred ??

Hai Alex,

Zo'n folder lijkt mij zeker een goed plan! Als het niet te veel moeite kost ben ik zeker ge

Hai Alex,

Had je die Cresta's niet ooit van mij gekocht :lol: ? Ik heb zelf de RR105 gehad. Wat ik wel bijzonder vind is de overloop in serienummers. Er is bijv. een RR105/4, maar die is een stuk ouder dan jouw RR105/3 (met inwendige woofers).

Eerst was er de RR105 met als extra een enorme lelijke kap erop. Daarna de RR105/2 die niet zoals de mk1 foam op de kast had, maar gewoon hout, en alleen met een doek voor de woofer, zonder kap dus. Toen kwam de RR105/4 met twee B200 woofers. Dit was het kleine broertje van de RR105/2. En veel later kwam de RR103/3 - RR104/2 - RR105/3 - RR107/1 (Hoewel ik hier niet zeker van ben. Ik dacht dat er ook nog een RR102 was, en dat de toen de RR107/2 al een feit was).

De Caprice waren dacht ik in twee wat leeftijd betreft zeer uitlopende types, net als de Cresta mk1 uit 1970 - Cresta mk2 - uit 2000 :o .

Kef%20Caprice%20(2).jpg

Caprice mk1

Kef%20Caprice%20mk2.jpg

Caprice mk2

Wel grappig, volgens mij is deze Caprice een stuk zeldzamer dan bijv. de Chorale of Cadanza.

Welk type heb jij? Is de mk2 een beetje de opvolger van de Chorale - Corelli? Mij doet de Caprice mk2 erg denken aan de KEF 303.

Ik heb overigens gehad: KEF RR103.2, RR103.3, RR105, Cantata, Cadenza (2x), Chorale (2x), Cresta mk1, C25 (erg mooi speakertje), Corelli.

Groeten, Fred

Een Kenwood KT-5550 tuner (in Brussel gekocht voor een prikje) => klinkt nogal hard en droog, mogelijks moeten er wat capacitoren vervangen worden. Staat te koop.

Een Thorens TD160 MkII (gekocht wegens klein budget en owv hun kwaliteiten) ==> is voorzien van dikkere bodem, andere interlinks en goede naald. Geschikte voorversterker ontbreekt nog steeds.

Een set KEF Concerto SP1006 (onlangs van m'n pa gekregen) ==> rustige passages en vocaal (zoals stabat mater) klinken subliem, maar klinkt zweverig bij moeilijke composities. Staan werkloos op zolder. Miischien ooit eens andere crossover filters kopen en monteren (kosten helaas 200 euro)