carl Posted 19 november 2005 Report Share Posted 19 november 2005 Ik heb al mijn buizen in mijn voor-eindcombinatie inmiddels vernieuwd alleen de stuurbuizen van de eindtrap niet. Wat doen die dingen eigenlijk en wat is de invloed op het geluid. Bedankt, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Simpelk gezegt, sturen ze de eindbuizen aan. Zeg maar een tussenversterker tussen voorversterker en eindbuis. Of er klankverschil in zit? Zit er klankverschil tussen een Philips JAN6922 en een Telefunken CCa??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Simpelk gezegt, sturen ze de eindbuizen aan. Zeg maar een tussenversterker tussen voorversterker en eindbuis. Of er klankverschil in zit? Zit er klankverschil tussen een Philips JAN6922 en een Telefunken CCa??? Beste Sodejuu en Carl, Er zit erg veel verschil in stuurbuizen ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 dat dacht ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 20 november 2005 Author Report Share Posted 20 november 2005 Bedankt heren, Als er verschil zit in stuurbuizen dan moet er ook wel veroudering optreden. Misschien moet ik aan vernieuwing denken. Groet, Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
D van der Deijl Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Ik heb al mijn buizen in mijn voor-eindcombinatie inmiddels vernieuwd alleen de stuurbuizen van de eindtrap niet. Wat doen die dingen eigenlijk en wat is de invloed op het geluid. Bedankt, Carl De buizen voor de eindsectie dienen als pre versterking en als fase draaier. Kort een goede buis klinkt goed en blijft heel. Een slecht exemplaar heeft meer last van microfonie , ruis , vergiftiging en wat al niet meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Waarschijnlijk heeft het vervangen van je stuurbuizen meer invloed dan de eindbuizen Was bij mij vrij ernstig, van Chinese meuk naar NOS... Hmmmmm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Ook het vervangen van eindbuizen heeft invloed op het geluid. Sommige Chinese buizen zijn trouwens helemaal niet slecht - zo is op bijvoorbeeld de Shuguang KT88 en de Groove Tubes 12AX7M weinig aan te merken NMBM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audioresearch Posted 25 november 2005 Report Share Posted 25 november 2005 van sovtec naar philips miniwat. wat een verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts