Sodejuu Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 "hobyisme" Leuke woordspeling Ach, misschien kunnen we wel weer in Oud Beierland terecht. Het eten is er iig uitstekend Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 november 2005 Author Report Share Posted 26 november 2005 "hobyisme" Leuke woordspeling Ach, misschien kunnen we wel weer in Oud Beierland terecht. Het eten is er iig uitstekend D'r lopen ook plannen voor een bijeenkomst in Hilversum..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik heb het net gezien. Ik ben een tamelijk rare, want ik werk de rubrieken van beneden naar boven af. Is een rare gewoonte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Jammer van Hobo, het was een heel mooi adresje. Geeft overigens wel stof tot nadenken dat men een zo fraaie luisterruimte opoffert voor magazijnopslag. Voor een volgende bijeenkomst is denk ik Picoso de eerst aangewezen man. Bovendien is er voor wat er bij hem op het programma staat, kabelvergelijking, niet alleen veel belangstelling maar ook alle reden. De kabelwisselingen en de effecten ervan tijdens de laatste bijeenkomst vond ikzelf nogal sensationeel. De effecten waren veel groter dan je zo wel eens de neiging hebt om te denken. Inderdaad, eerst maar even afwachten wat er uit Hilversum komt en dan eens kijken voor de reis naar het Hoge Noorden. Omdat de weersomstandigheden daarbij nog wel eens een grote rol kunnen spelen is het voorjaar (Maart/April) misschien iets om op te mikken. We zullen vandaag of morgen wel iets horen van Picoso. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2005 Author Report Share Posted 27 november 2005 Jammer van Hobo, het was een heel mooi adresje. Geeft overigens wel stof tot nadenken dat men een zo fraaie luisterruimte opoffert voor magazijnopslag. Tja de winkel heeft ook een iets ander aanzien gekregen. Meer spullen uit het "standaardpakket"van Hobo, maar minder specials. Zo mistte ik b.v. Primare helemaal, en was er erg veel ruimte ingericht voor HT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 november 2005 Author Report Share Posted 27 november 2005 De kabelwisselingen en de effecten ervan tijdens de laatste bijeenkomst vond ikzelf nogal sensationeel. De effecten waren veel groter dan je zo wel eens de neiging hebt om te denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Als jullie willen, stel ik mijn magazijn gratis ter beschikking. 10mx17mx2,8m hoog. Voor de helft gevuld met goederen. Wanden zijn van een soort akoestische platen. Plafond idem. Vloer gelakte beton. Ik zou niet weten of zo'n ruimte geschikt zou zijn voor zo'n luistersessie. Ik zou het kunnen uitproberen, heb nog en Infinity Kappa 6.1i op zolder staan. Hans, je zou kunnen langskomen om te kijken of het geschikt is. Bereikbaarheid vanaf de snelweg uitstekend. Gratis parkeergelegenheid meer dan voldoende. Het liefst op zondag of feestdagen. Overige dagen werk ik. O ja, ik kom uit Den Bosch. Groet, Rob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 november 2005 Author Report Share Posted 28 november 2005 Als jullie willen, stel ik mijn magazijn gratis ter beschikking. 10mx17mx2,8m hoog. Voor de helft gevuld met goederen. Wanden zijn van een soort akoestische platen. Plafond idem. Vloer gelakte beton. Ik zou niet weten of zo'n ruimte geschikt zou zijn voor zo'n luistersessie. Ik zou het kunnen uitproberen, heb nog en Infinity Kappa 6.1i op zolder staan. Hans, je zou kunnen langskomen om te kijken of het geschikt is.Bereikbaarheid vanaf de snelweg uitstekend. Gratis parkeergelegenheid meer dan voldoende. Het liefst op zondag of feestdagen. Overige dagen werk ik. O ja, ik kom uit Den Bosch. Groet, Rob. Het klinkt allemaal goed, behalve dat er op zondag een aantal mensen af zullen vallen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 28 november 2005 Report Share Posted 28 november 2005 Jammer van Hobo, het was een heel mooi adresje. Geeft overigens wel stof tot nadenken dat men een zo fraaie luisterruimte opoffert voor magazijnopslag. Voor een volgende bijeenkomst is denk ik Picoso de eerst aangewezen man. Bovendien is er voor wat er bij hem op het programma staat, kabelvergelijking, niet alleen veel belangstelling maar ook alle reden. De kabelwisselingen en de effecten ervan tijdens de laatste bijeenkomst vond ikzelf nogal sensationeel. De effecten waren veel groter dan je zo wel eens de neiging hebt om te denken. Inderdaad, eerst maar even afwachten wat er uit Hilversum komt en dan eens kijken voor de reis naar het Hoge Noorden. Omdat de weersomstandigheden daarbij nog wel eens een grote rol kunnen spelen is het voorjaar (Maart/April) misschien iets om op te mikken. We zullen vandaag of morgen wel iets horen van Picoso. Ja, hallo, hier ben ik weer Tien man kan ik makkelijk bergen, 15 kan ook nog wel, al zitten we dan wel een beetje op elkaar. Gezien de nieuwsbeelden van afgelopen week lijken weersomstandigheden van grote invloed op de mogelijkheden van een luistersessie. Kabeltjes vergelijk? Mij prima - luidsprekerkabels - interlinks - SPDIFs-digitale interconnects, 't is allemaal mogelijk. Vroeg in 't voorjaar dan maar ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Hoi Picoso, Kabels vergelijken lijkt mij bij jou thuis de meest voor de hand liggende optie. Er staat een mooie, goed afgestemde set en het sjouwen met kabels is heel wat gemakkelijker en minder ruimte opslorpend dan verplaatsen en opnieuw aansluiten van apparatuur. Het voorjaar lijkt me een goed idee; als jij zo Februari/begin Maart 5 tot 3 weken voor de datum een seintje geeft, dan kan e.e.a. nog wel vorm krijgen. In zo'n bijeenkomst kunnen dan, zo lijkt mij, wel meerdere zaken wat betreft kabels aan de orde komen, van netsnoer tot luidsprekerkabel. Mochten er andere idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Hoi Picoso, Kabels vergelijken lijkt mij bij jou thuis de meest voor de hand liggende optie. Er staat een mooie, goed afgestemde set en het sjouwen met kabels is heel wat gemakkelijker en minder ruimte opslorpend dan verplaatsen en opnieuw aansluiten van apparatuur. Het voorjaar lijkt me een goed idee; als jij zo Februari/begin Maart 5 tot 3 weken voor de datum een seintje geeft, dan kan e.e.a. nog wel vorm krijgen. In zo'n bijeenkomst kunnen dan, zo lijkt mij, wel meerdere zaken wat betreft kabels aan de orde komen, van netsnoer tot luidsprekerkabel. Mochten er andere idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 november 2005 Author Report Share Posted 29 november 2005 Enne.... het aanbod van RobT hierboven.... Doen we daar nog iets mee...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Kom maar met idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 november 2005 Author Report Share Posted 29 november 2005 Kom maar met idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Het lijkt mij moeilijk om nu iets te zeggen voordat er iets bekend is wat betreft een datum voor de UC-bijeenkomst. Zouden we nu iets voorstellen dan lopen er twee dingen door elkaar en dat is geen goed idee. Bovendien staan de bekende feestdagen voor de deur; dat is ook een lastige tijd. Als er een bijeenlomst opgezet moet worden dan is een week of drie tevoren een mooie aanlooptijd. Spreek je nu iets af voor over een maand of twee, dan is het tegen die tijd al weer ingezakt. Zondagen liggen voor sommigen moeilijk en voor anderen (Haudio bijv.) weer niet. Dat doet me denken aan de analoogdagen; die staan ook voor de deur en het worden er misschien wel twee! (Vrijdag en Zaterdag) Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Zondagen vallen voor mij sowieso af Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 En voor Erik ook. Mij maakt het geen biet uit. Al zou het door de week zijn. Ik neem gewoon een dag vrij Ik vind het aanbod van Rob echt geweldig. Dan hoeven we ons ook geen zorgen te maken over de bik Maar als niet iedereen kan, dan houdt het denk ik snel op. Rob, iig hartelijk dank voor het aanbod. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 november 2005 Report Share Posted 29 november 2005 Nu weet ik het weer! Was RobT niet de meneer van die lekkere hapjes bij Hobo met de mooie FatBoB die via Haudio ook kwam kijken op de dag bij Hobo? Hoe kon ik dat vergeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Een zondag is voor mij ook OK! daarnaast is Den bosch ook goed aan te rijden. Groet, Jkr Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 Dat doet me denken aan de analoogdagen; die staan ook voor de deur en het worden er misschien wel twee! (Vrijdag en Zaterdag) Uit z Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 november 2005 Author Report Share Posted 30 november 2005 Tja... nou weet ik ook niet meer wat te doen...... De ene wel, de andere niet, en nog niet weten wat we gaan doen..... Met de UC bijeenkomst en de analoogdagen in Sneek voor de deur misschien beter effe wachten...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 2 december 2005 Report Share Posted 2 december 2005 Hier in Den Bosch op welke zondag ook zullen er toch genoeg mensen komen denk ik Hans,vooral gezien die lekkere hapjes....... Maar serieus,we kunnen toch gaan kijken wat er eventueel de mogelijkheden zijn bij Rob ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 december 2005 Author Report Share Posted 2 december 2005 Hier in Den Bosch op welke zondag ook zullen er toch genoeg mensen komen denk ik Hans,vooral gezien die lekkere hapjes....... Maar serieus,we kunnen toch gaan kijken wat er eventueel de mogelijkheden zijn bij Rob ? Hoi Jerry, lang niet gezien... Nog niet naar Tilburg....??? Behalve dat de "niet zondagse mensen" niet kunnen, is er verder ook weinig animo.... Jij bent de vierde of zo.... Maar mischien wel wanneer we een ander "probleem" gaan bekijken. Chinese en Taiwanese spullen verdienen kennelijk geen aandacht.... Ik vind b.v. acoustiek ook zo'n item wat zwaar onderschat wordt. Mischien wil Thingman het magazijn aankleden waar we bij zijn, zodat we het verschil ook werkelijk kunnen horen. Of voorversterkers.... bij de laatste bijeenkomst bleek dat hier toch wel grote verschillen hoorbaar waren. Kom eens met een voorstel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 Een van de dingen waaraan op een volgende bijeenkomst wel eens aandacht zou kunnen worden geschonken, is de testmethode zelf. Er was na Oud-Beijerland veel onvrede over de manier van testen van de CD-spelers. Het blind schakelen beviel maar matig. Bij vorige bijeenkomsten kwamen versterkers gedurende wat langere tijd aan de beurt en daar waren de meningen vaak veel eensluidender, hoewel er ook gedeeltelijk blind werd geluisterd, We zouden dus ook tijdens de bijeenlomst hetzelfde component kunnen beoordelen volgens verschillende methoden en vervolgens de beoordelingen eens kunnen beoordelen. Ook zou de test- en luister-cd samengesteld kunnen worden. We zouden bijvoorbeeld achteraf de gebruikte test-tracks kunnen beoordelen op veelzeggendheid/bruikbaarheid en betrouwbaarheid en vervolgens een selectie maken. Overigens vond ik die CD van Sodejuu als beoordelingscd helemaal zo slecht nog niet. Wanneer we gebruik maken van het mooie aanbod van RobT, moeten we wel vanaf de grond beginnen en moet alles aangevoerd worden. Luidsprekers zijn dan de minst gemakkelijke onderdelen. Om meerdere grote luidsprekers neer te zetten is dan alleen al een groot probleem. Misschien eens een keer monitors? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 3 december 2005 Report Share Posted 3 december 2005 Bij de afgelopen bijeenkomst in Oud Bijerland vond ik naast het verschil in voorversterks het verschil in de luidsprekerkabel en interlinks ook groot. Zelf zou ik het leuk en leerzaam vinden om hier een vergelijk mee te doen. Naast het beluisteren van verschillende kabels kun je als doel stellen: Wat geeft een groter verschil, de interlink of luidsprekerkabel. Groet, Jkr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts