zoveelste Henk Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Hallo, Ik heb nu de Kappa 9's staan, maar wil naar een iets kleiner model, welke nog wel en redelijke bas produceert en verder natuurlijk wel de helderheid en openheid in zich heeft. Ik heb er al enkele beluisterd, maar kan nog iemand een goede karakterschets geven van de modellen Omega, Sigma, Renaissance of gelijkwaardig ? Wellicht enkele ICC leden ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 De IRS 2.5. Ouder en kleiner dan de Kappa 9, maar het geluid zal je verbazen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 20 november 2005 Author Report Share Posted 20 november 2005 Bedankt hififreak, maar mijn vrouw wil ook iets moois in de huiskamer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Tsja, je wilt Infinity, of je wilt iets moois Bedoel je daarmee iets mooi`s klinkend? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Tsja, je wilt Infinity, of je wilt iets moois Bedoel je daarmee iets mooi`s klinkend? Zeg, we hebben het hear w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Bedankt hififreak, maar mijn vrouw wil ook iets moois in de huiskamer.... Mijn vrouw....??? laatst was het nog je vriendin... Ik heb zeker wat gemist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Hallo, Ik heb nu de Kappa 9's staan, maar wil naar een iets kleiner model, welke nog wel en redelijke bas produceert en verder natuurlijk wel de helderheid en openheid in zich heeft. Ik heb er al enkele beluisterd, maar kan nog iemand een goede karakterschets geven van de modellen Omega, Sigma, Renaissance of gelijkwaardig ? Wellicht enkele ICC leden ?? Moeilijk, maar ik ga 'n poging doen. De Renaissance 90, Redelijk moeilijk om in de luisterruimte in te passen. Wanneer je geluk hebt is het een goede match. Voor mij niet helemaal. Ik miste een beetje de aansluiting tussen laag mid en laag, dit kan ook aan de kamer gelegen hebben. Het lage middengebied kwam voor mij minder uit de verf dan met de R9n's. Wel dynamischer dan de Omega of Kappa 9. Voor mij de mooiste (Infinity)speaker om te zien. De Omega, Moeilijk aan te sturen speaker met een redelijk laag mid. na de filteraanpassing is dit aanzienlijk krachtiger geworden. Niet zoveel kleiner dan de Kappa 9. Is iets makkelijker op te stellen dan de Renaissance. De Sigma, Is in feite een Omega met een iets grotere laagkast en geen Watson woofer. Deze zijn net zo groot als de Kappa 9n's. Kwa klank ken ik ze niet zo goed. Je zou ook kunnen denken aan een Kappa 8. Die zijn in elk geval een stuk kleiner dan de 9n's. Ik heb ze alleen nooit gehoord. De andere zijn of ouder of groter of beide. Kijk ook eens hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 november 2005 Report Share Posted 20 november 2005 Hallo, Ik heb nu de Kappa 9's staan, maar wil naar een iets kleiner model, welke nog wel en redelijke bas produceert en verder natuurlijk wel de helderheid en openheid in zich heeft. Ik heb er al enkele beluisterd, maar kan nog iemand een goede karakterschets geven van de modellen Omega, Sigma, Renaissance of gelijkwaardig ? Wellicht enkele ICC leden ?? Openheid en snelheid vind je wel bij de R90's, alleen is het laag wat dunner en vooral sneller (omdat er 1 kleinere woofer in zit). De Omega is wat dikker in het (mid)laag en kan een grotere ruimte vullen met verder een vergelijkbaar open hoog en midden als de R90. Over de Sigma kan ik wat minder vertellen, want die heb ik niet langdurig gehoord. Ik ken wel iemand die het laag vond tegenvallen (te weinig) in een grote kamer (10x6m en L-vormig). Ook is hij niet erg pittig Hij (Arjen) heeft nu de IRS Epsilon staan en dat is een heel ander verhaal vanwege de servocontroller op het laag. Overigens staat de IRS classics club op een erg laag pitje; Arjen voelt er wel voor om bij hem thuis een sessie te houden Ik heb nog veel werk aan het souterrain, maar als je wat rommel geen probleem vindt dan ben je welkom (in Gouda) om de R90's te beluisteren Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Sorry, maar ik denk puur in luistertermen, aangezien uiterlijk voor mij onbelangrijk is. Dit is m.i. mooi! Kleiner dan de Kappa 9 en kan wedijveren met de hele grote Infinity's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 De opzet lijkt wel op de IRS Epsilon, ook met servo controller, maar dan 1 woofer en een LEmim, dus die klinkt wel iets anders Met pittige versterking (bi-amping) is dit een 'geweldige' speaker die iets kleiner is dan de Kappa 9 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 ziet er imposant uit. alleen mijn kennismaking met infinity was op z,n zachts gezegd een deceptie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 ziet er imposant uit.alleen mijn kennismaking met infinity was op z,n zachts gezegd een deceptie Beste Joopus, Niet alles over een kam scheren he. Mijn eerste kennismaking met Cyrus was dat er een fontein van chemische zooi uitspoot vanwege een (te lichte) diode die was gesprongen en daardoor een elco ontploft.. Zeg ik nu dat alles van Cyrus ruk is..? Goeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 22 november 2005 Author Report Share Posted 22 november 2005 Bedankt hififreak, maar mijn vrouw wil ook iets moois in de huiskamer.... Mijn vrouw....??? laatst was het nog je vriendin... Ik heb zeker wat gemist... Ja Hans, het leven gaat door Getrouwd, nieuwe baan, waarschijnlijk weer een verhuizing.... Dat laatste is audiofiel interessant, vanwege een grote kamer. Komen de Infinity's hopelijk een keer echt tot leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 22 november 2005 Author Report Share Posted 22 november 2005 Alvast bedankt voor de reakties. De Omega en de Renaissance lijken me goede kandidaten alleen zie de eerste niet zo vaak. Ik hou ze in de gaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 ziet er imposant uit.alleen mijn kennismaking met infinity was op z,n zachts gezegd een deceptie Beste Joopus, Niet alles over een kam scheren he. Mijn eerste kennismaking met Cyrus was dat er een fontein van chemische zooi uitspoot vanwege een (te lichte) diode die was gesprongen en daardoor een elco ontploft.. Zeg ik nu dat alles van Cyrus ruk is..? Goeten, Bas welnee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 generaliseren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Bedankt hififreak, maar mijn vrouw wil ook iets moois in de huiskamer.... Mijn vrouw....??? laatst was het nog je vriendin... Ik heb zeker wat gemist... Ja Hans, het leven gaat door Getrouwd, nieuwe baan, waarschijnlijk weer een verhuizing.... Dat laatste is audiofiel interessant, vanwege een grote kamer. Komen de Infinity's hopelijk een keer echt tot leven. Het gaat je kennelijk goed. Gefeliciteerd daarmee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 25 november 2005 Report Share Posted 25 november 2005 Hallo, Ik heb jarenlang de R90 gehad, en ik kan niets anders dan positieve geluiden laten horen; met een relatief klein vermogen (2x 50 watt klasse A) kwam deze luidspreker tot leven. Snel, open en zeer gedetailleerd ! Indien de match goed is met de rest van je apperatuur heb je hier een zeer goede speaker aan. En naar mijn mening qua uiterlijk ook een mooie ! Groet, Turtle Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 probeer deze eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 26 november 2005 Author Report Share Posted 26 november 2005 Hallo, Ik heb jarenlang de R90 gehad, en ik kan niets anders dan positieve geluiden laten horen; met een relatief klein vermogen (2x 50 watt klasse A) kwam deze luidspreker tot leven. Snel, open en zeer gedetailleerd ! Indien de match goed is met de rest van je apperatuur heb je hier een zeer goede speaker aan. En naar mijn mening qua uiterlijk ook een mooie ! Groet, Turtle Waarin schiet de R90 tekort ? Enkele van jullie inmiddels overgestapt op andere speakers. Hoe zit het dan met het laag ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Waarin schiet de R90 tekort ?Enkele van jullie inmiddels overgestapt op andere speakers. Hoe zit het dan met het laag ? Er is niets mis met het laag, maar ik denk dat je wel naar de ruimte moet kijken die je wilt vullen. De Omega heeft een grotere woofer en die kan meer druk leveren, daarentegen vind ik de R90 beter met impulsen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
turtlespeed Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 (edited) Waarin schiet de R90 tekort ?Enkele van jullie inmiddels overgestapt op andere speakers. Hoe zit het dan met het laag ? Eigenlijk nergens in, na 9 jaar met deze speakers wou ik gewoon eens wat anders..... De vienna Acoustics Mahler.............. Edited 26 november 2005 by turtlespeed Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Van de betere Infinity's*... Is het hoog fantastisch! Is het laag formidabel! Is het midden heel fraai! Maarre... * Ik bedoel dan wel die types met minstens twee 30 cm woofers en met een hele zwik enims en emits, natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Van de betere Infinity's*... Is het hoog fantastisch! Is het laag is formidabel! Is het midden is heel fraai! Maarre... * Ik bedoel dan wel die types met minstens twee 30 cm woofers en met een hele zwik enims en emits, natuurlijk. Na al die betere Infinity's is dit: mijn ontdekking in audioland. Zou 't goed op je Bryston doen, Spido! Groet, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts