Sebastiaan de vries Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Van de betere Infinity's*... Is het hoog fantastisch! Is het laag is formidabel! Is het midden is heel fraai! Maarre... * Ik bedoel dan wel die types met minstens twee 30 cm woofers en met een hele zwik enims en emits, natuurlijk. Na al die betere Infinity's is dit: mijn ontdekking in audioland. Zou 't goed op je Bryston doen, Spido! Groet, Hififreak Beste Hififreak, Je gaat me toch niet vertellen dat je hier de IRS beta's voor hebt weggedaan.....??? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Van de betere Infinity's*... Is het hoog fantastisch! Is het laag is formidabel! Is het midden is heel fraai! Maarre... * Ik bedoel dan wel die types met minstens twee 30 cm woofers en met een hele zwik enims en emits, natuurlijk. Ik dacht, dat jij diegene was die altijd schrijft dat meerdere luidsprekerunits geen verbeteringen brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hififreak Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Van de betere Infinity's*... Is het hoog fantastisch! Is het laag is formidabel! Is het midden is heel fraai! Maarre... * Ik bedoel dan wel die types met minstens twee 30 cm woofers en met een hele zwik enims en emits, natuurlijk. Na al die betere Infinity's is dit: mijn ontdekking in audioland. Zou 't goed op je Bryston doen, Spido! Groet, Hififreak Beste Hififreak, Je gaat me toch niet vertellen dat je hier de IRS beta's voor hebt weggedaan.....??? Groeten, Bas Dag Bas, Ken je ze? Ik heb een aantal setjes, maar met name de kleinste uit de serie gedraagt zich als een mini-Beta's. Groet, Hififreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Beste Hifi freak, Ik ken met name de studio ADAM's erg fraai, maar verwacht niets beneden de 40Hz. Daarnaast ben ik natuurlijk wel benieuwd wat er met de Beta's gebeurd.... Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Van de betere Infinity's*... Is het hoog fantastisch! Is het laag formidabel! Is het midden heel fraai! Maarre... * Ik bedoel dan wel die types met minstens twee 30 cm woofers en met een hele zwik enims en emits, natuurlijk. Ik dacht, dat jij diegene was die altijd schrijft dat meerdere luidsprekerunits geen verbeteringen brengen. Beste Hans, Dat schrijf ik ook inderdaad! (Ook al is dat niet altijd...) Met dat "Maarre..." bedoelde ik dan ook echt iets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 4 december 2005 Author Report Share Posted 4 december 2005 De Omega,Moeilijk aan te sturen speaker met een redelijk laag mid. na de filteraanpassing is dit aanzienlijk krachtiger geworden. Niet zoveel kleiner dan de Kappa 9. Is iets makkelijker op te stellen dan de Renaissance. Kan mijn Sphinx Project 18 deze speakers ook aan. Ik vind, dat het met de Kappa's goed gaat, maar vragen de Omega's nog meer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 december 2005 Report Share Posted 4 december 2005 De Omega,Moeilijk aan te sturen speaker met een redelijk laag mid. na de filteraanpassing is dit aanzienlijk krachtiger geworden. Niet zoveel kleiner dan de Kappa 9. Is iets makkelijker op te stellen dan de Renaissance. Kan mijn Sphinx Project 18 deze speakers ook aan. Ik vind, dat het met de Kappa's goed gaat, maar vragen de Omega's nog meer ? Als de Kappa 9 met de PJ18 'goed' gaat dan is de Omega zeker geen probleem Deze combinatie zou best eens dynamischer kunnen worden omdat je de lastige dubbele woofer niet meer hoeft aan te sturen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 4 december 2005 Report Share Posted 4 december 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 december 2005 Report Share Posted 4 december 2005 Dat vind ik een beetje vreemd verhaal Hans, de Kappa's hebben volgens mij een lastiger impedantieverloop dan de Omega's Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
zoveelste Henk Posted 4 december 2005 Author Report Share Posted 4 december 2005 Wat was het probleem met de Array S dan ? Gaat ie door zijn beveiliging ? Das een heel mooi aanbod Hans, om de Sphinx een keer op jouw Omega's te testen ! Ik kom daar tzt graag op terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 december 2005 Report Share Posted 5 december 2005 Wat was het probleem met de Array S dan ?Gaat ie door zijn beveiliging ? Das een heel mooi aanbod Hans, om de Sphinx een keer op jouw Omega's te testen ! Ik kom daar tzt graag op terug. Een wat lusteloos geluid. Hij gaat niet in de beveiliging (met de kappa 9 trouwens ook niet). Ik moet wel zeggen dat dit was voordat ik de elco's heb vervangen door MKP's. Of het nu nog zo zo zijn heb ik niet geprobeerd. De Omega heeft een wat lager rendement dan de kappa 9. Voor de EMIT's en EMIM's ribbons zitten dan ook een aantal weerstanden. Ik hoor wel wanneer je wilt komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Ik heb het even aangekeken, maar nu toch ook maar even inspringen. Ik heb ze bijna allemaal gehad, die Infinity's en welke ik niet heb gehad ken ik toch wel erg goed. Mijn eerste suggestie zou zijn een Renaissance 90, vooral omdat je die spotgoedkoop op de kop kan tikken (onder de 1000 euro moet lukken voor een paar) en het je een goed beeld geeft of dat het geluid is wat je zoekt. De WAF is ook nog eens het beste bij de Renaissance. Het karakter van de Inifnity's zijn goed vergelijkbaar en afhankelijk van eventuele additionele wensen kan je altijd kijken voor een ander type. De Omega is vergelijkbaar in hoogte, maar een stuk dieper, en heeft ook meer ruimte van de achterwand nodig. De Omega is wat dynamischer dan een Ren, maar niet zo snel in het laag, maar wel weer meer druk. Gek genoeg vind ik de Ren breder afstralen dan de Omega, terwijl het grotendeels dezelfde (type) drivers zijn. Overall is de Omega net een tikkeltje beter, maar ook zeker meer dan de helft duurder (2e hands). Hij ziet er niet zo fraai uit als de Renaissance helaas. De Sigma is een heel ander verhaal. Die is aanzienlijk groter, maar presenteert niet een groter geluid wat je betreft het uiterlijk zou verwachten. Hij klinkt wat mooier in het hoog, is qua dynamiek te vergelijken met een Renaissance, maar net even wat meer in balans allemaal. Erg mooie speaker voor Jazz en klassiek, met een erg goede plaatsing. Goede druk in het laag, veel detail, maar gaat niet zo diep als een Ren of Omega. Een Omega is all-rounder dan een Sigma, maar dat wat de Sigma goed doet, doet ie beter dan een Omega. En de Epsilon, tja, dat is een overtreffende trap in alles. Daar is het mid/midlaag ook een magnetostaat (L-EMIM) waardoor je een fantastische transparantie en snelheid krijgt. Dat vind je wel bij meer magnetostaten/elektrostaten, maar je krijgt er bij een Epsilon zo'n ongelofelijk goed laag bij dat al dat soort speakers hierdoor verbleken. Het laag wordt aangestuurd door een servo, om de snelheid er een beetje in te houden en dat lukt erg goed. Resultaat is een Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 6 december 2005 Report Share Posted 6 december 2005 Wat betreft de heropening Infinity-club, ja, daar was ik al even mee bezig geweest, beetje polsen of er mensen animo voor hadden. Tot nu toe veel positieve reacties, dus zal wat topics op diverse forums openen om de boel weer op gang te krijgen. Joepiedepoepie :) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
paulie Posted 10 december 2005 Report Share Posted 10 december 2005 Kijk dat is het betere werk ik ben van de partij want mijn setje staat in de opslag dus moet nu wel ergens mijn verslaving compenseren. Dus count me in. De renaissance 90's zijn voor het geld zeeeer goede speakers die de meeste mensen zullen verbazen zeker degene die ze bij mij gehoord hebben. Zolang je natuurlijk geen Joopus heet groet Paul Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 ik heb maar weinig zo,n slechte set gehoord. gewoon alles op marktplaats, en opniew iets kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 (...) Ik heb ze bijna allemaal gehad, die Infinity's (...) Dit, en het vervolg hierop, vind ik nu echt pas... h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Ik heb eens meegespeeld met de plaatselijke harmonie. De harmonische vervorming lag meteen rond de 2,5 procent. Er deden nog 39 anderen mee... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Ik heb eens meegespeeld met de plaatselijke harmonie. De harmonische vervorming lag meteen rond de 2,5 procent. Er deden nog 39 anderen mee... T is nie waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 Zwerf maar van de ene mislukking naar de andere. Ja, geef maar duizenden euro's per teleurstelling uit. Bij het ene model is er 60% harmonische vervorming in het laag door bass-boosting, Bij hetzelfde model, maar ook bij andere modellen, is er bijvoorbeeld 170 graden fasefout tussen de grondtoon van een vocaal (bijv. 250 Hz) en zijn tweede harmonische boventoon (750 Hz)... Infinity luidsprekers zouden heel goed kunnen zijn... Als "De Werkelijkheid" maar niet bestond! Jezus, wat een enorme lariekoek bijelkaar zeg! Mislukking? Teleurstelling? Elke Infinity die ik gehad heb was een enorme kick en een thrillride opzich. De enige reden waarom ik overgestapt op andere modellen was omdat ik op moment van aankoop geen duurdere kon veroorloven. Zodra ik genoeg geld bijelkaar had ging ik voor een upgrade en op die manier ben ik van een Renaissance 90, naar een Sigma en nu naar een Epsilon gegaan. Ooit een Epsilon gehoord? Neuh! Ooit een Sigma gehoord? Neuh! Je hebt het nu misschien over een enkele Infinity uit de jaren 80 ofzo en er waren ook echt wel slechte Infinity's bij, maar we hebben het hier nu over andere modellen die jij je voor ogen hebt. Gaarne dit soort kritiek als je dit soort speakers ook daadwerkelijk beluisterd hebt, je bent bij deze uitgenodigd om de 28e ook te komen en dan lees ik je eerlijke commentaar graag de 29e op dit forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 infinity is jaren tachtig geluid,een beetje jamo achtig Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 (...) Ik heb ze bijna allemaal gehad, die Infinity's (...) Dit, en het vervolg hierop, vind ik nu echt pas... h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 infinity is jaren tachtig geluid,een beetje jamo achtig Inclusief de schuimranden van de jaren 80. Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 infinity is jaren tachtig geluid,een beetje jamo achtig Inclusief de schuimranden van de jaren 80. Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 ik kan het weten, ik heb ze gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 19 december 2005 Report Share Posted 19 december 2005 infinity is jaren tachtig geluid,een beetje jamo achtig Inclusief de schuimranden van de jaren 80. Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts