Jump to content

Afscheid elektrostaten

paul demo
 Share

Recommended Posts

De Audio Technology , tsja, ik klikte op de site en die zijn echt zo lelijk als de Perfect Performer, sorry Spido, maar als ik daarmee naar huis kom krijg ik ruzie met n toekomstige huisgenote  .

Beste Paul,

Audio technology maakt alleen maar units en geen speakers.

Op hun site heb je waarschijnlijk een aantal zelfbouw ontwerpen met hun units gezien. Inderdaad, sommige oerlelijk.

Ze leveren ook aan gerenomeerde merken, zoals: Sonus Faber, Eben en, mijn favorieten, Verity Audio.

Die Verity Audio moet je haast goedgekeurd kunnen krijgen, want het zijn bescheiden boxen met een groot geluid. :D

Kijk maar eens op de site van Verity audio.

Groet,

Leobus

(...) Misschien kun je Klaas zover gaan krijgen dat ie speakerpaketten gaat leveren, maar dan zonder hout, dan zit hier waarschijnlijk zn eerste klant? (...)

Beste Paul,

Klaas doet tegenwoordig bijna alleen nog in speksteen.

Geschuurd en met viltschijf opgepoetst. Mooi, hoor.

En klinkt beter dan hout. Want ni

Ik ben blij dat ik niet voor een nieuwe luidsprekerkeuze sta. Een goede kennis heeft Proacs. Die zou ik denk ik vergelijken met Sonus Fabers Cremona's. Die Futura's zou ik dan inderdaad ook willen proberen maar dan moet je naar Domburg.

Carl

Heb vanmiddag een Vifa Basis gehoord op T+A apparatuur, voor zover ik weet met de hoogtoner uit de correct (meen ik). In 1 woord zeer mooi. Komt zeker in het definitieve lijstje voor. En dan uiteraard zelf aan het bouwen :) . DAs maakt het ook wel weer leuk.

Ik herken het probleem. Zelf heb ik ook zo'n beetje alle versies van Audiostatic gehad (ES200, DCI, DCI2, DCI4), altijd naar volle tevredenheid, maar op een gegeven moment verlang je toch naar iets meer "body" in het geluid (met behoud natuurlijk van het schitterdende transparante geluid van een electrostaat). Avalon (de Arcus) was daarna een prima keuze, maar na verhuizing begin dit jaar naar een woonboederij met grote woonkamer / luisterruimte (80m2) ben ik overgegaan op Usher, de grote CP-8872 Dancer. De eerdere suggestie voor Usher onderschrijf ik derhalve volledig!

B):confused: :cool2

Beste Paul

Ik snap dat je door de vele reacties de weg kunt kwijtraken in het luidsprekerbos, maar dat hoort bij het ''proces'' zullen we maar zeggen...

Toch wil ik je wijzen op Nederlandse LS van het merk MASTER..

Deze hebbn veel eigenschapppen die je ook kunt toedichten aan electrostaten ...;

snel

neutraal

transparant

mooi hoog

geweldig midden

strak laag

Ze zijn er in diverse uitvoeringen vanaf 2800 per paar.

Ook zijn MAGNEPAN , o.a. de 1.6 QR SE's schitterende luidsprekers..

Echter voor al deze speakers geld een goede aansturing, maar dat weet je al natuurlijk...

Groetjes en succes met de zoek/luistertocht

Christobal B)