Rowan Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Beste lezers, Ik heb een vraag die ik graag even aan jullie wil stellen. Ik wil graag in m'n huiskamer 4 speakers (in elke hoek 1) neerzetten en wil geen aparte sub. Kunnen jullie mij adviseren wat voor soort versterker (4-kanaals?) ik hiervoor zal moeten aanschaffen? Ben verder een leek op dit gebied maar ga graag goed voorgelicht op pad voordat ik ga luisteren en aanschaffen. Alvast bedankt voor jullie reactie. Mvg Rowan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Beste lezers, Ik heb een vraag die ik graag even aan jullie wil stellen. Ik wil graag in m'n huiskamer 4 speakers (in elke hoek 1) neerzetten en wil geen aparte sub. Kunnen jullie mij adviseren wat voor soort versterker (4-kanaals?) ik hiervoor zal moeten aanschaffen? Ben verder een leek op dit gebied maar ga graag goed voorgelicht op pad voordat ik ga luisteren en aanschaffen. Alvast bedankt voor jullie reactie. Mvg Rowan Beste , Arcus maakt hele mooie en goede 4 kanaalsversterkers. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rowan Posted 21 november 2005 Author Report Share Posted 21 november 2005 Dus voor mijn doel moet ik op zoek gaan naar een 4-kanaals versterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Moet het perse een vier kanaalsversterker zijn? De betere 5.1 versterkers kun je de center en subwoofer uitzetten waarna de versterker vier kanalen aanstuurt. Als je 'm vervolgens in 5 channel stereo zet (sub woofer wordt niet gebruikt) en vervolgens dus instelt dat er geen center speaker op aan is gesloten dan heb je dus een vier kanaals stereo aansturing. De Denons kunnen het vrijwel allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Ik wil graag in m'n huiskamer 4 speakers (in elke hoek 1) neerzetten Het is zowieso niet aan te raden om je speakers in de hoek(en) te plaatsen! (dan heb je waarschijnlijk inderdaad geen sub meer nodig ) Door 't plaatsen van speakers in 'n hoek krijg je vaak een flink aangezet laag, wat dan gauw/flink kan gaan dreunen. Bovendien staan de speakers dan waarschijnlijk te ver uit elkaar, tenzij je een heel kleine kamer hebt. Een meer-kanaals versterker lijkt me wel een must voor deze doeleinden. Welke kan ik je helaas niet zeggen, aangezien ik geen ervaring heb met dergelijke versterkers. Wellicht dat je je vraag ook kunt stellen in 't Video/Home-Theater gedeelte van dit forum. Succes. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rowan Posted 21 november 2005 Author Report Share Posted 21 november 2005 Nee, hoeft geen 4-kanaals te zijn. De mogelijkheid van de 5.1 versterker wist ik niet. Zal zeker een goede optie zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rowan Posted 21 november 2005 Author Report Share Posted 21 november 2005 ..en mijn woonkamer is niet zo groot nee. Wil vooral rustige muziek draaien en zeker niet te hard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Met twee stereoversterkers heb je ook 4-kanaals versterking. Kies dan bijvoorbeeld een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts