Jump to content

Vier speakers

Rowan
 Share

Recommended Posts

Beste lezers,

Ik heb een vraag die ik graag even aan jullie wil stellen. Ik wil graag in m'n huiskamer 4 speakers (in elke hoek 1) neerzetten en wil geen aparte sub. Kunnen jullie mij adviseren wat voor soort versterker (4-kanaals?) ik hiervoor zal moeten aanschaffen?

Ben verder een leek op dit gebied maar ga graag goed voorgelicht op pad voordat ik ga luisteren en aanschaffen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg Rowan

Beste lezers,

Ik heb een vraag die ik graag even aan jullie wil stellen. Ik wil graag in m'n huiskamer 4 speakers (in elke hoek 1) neerzetten en wil geen aparte sub. Kunnen jullie mij adviseren wat voor soort versterker (4-kanaals?) ik hiervoor zal moeten aanschaffen?

Ben verder een leek op dit gebied maar ga graag goed voorgelicht op pad voordat ik ga luisteren en aanschaffen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Mvg Rowan

Beste ,

Arcus maakt hele mooie en goede 4 kanaalsversterkers.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Moet het perse een vier kanaalsversterker zijn?

De betere 5.1 versterkers kun je de center en subwoofer uitzetten waarna de versterker vier kanalen aanstuurt. Als je 'm vervolgens in 5 channel stereo zet (sub woofer wordt niet gebruikt) en vervolgens dus instelt dat er geen center speaker op aan is gesloten dan heb je dus een vier kanaals stereo aansturing.

De Denons kunnen het vrijwel allemaal.

Ik wil graag in m'n huiskamer 4 speakers (in elke hoek 1) neerzetten

Het is zowieso niet aan te raden om je speakers in de hoek(en) te plaatsen! :o

(dan heb je waarschijnlijk inderdaad geen sub meer nodig ;) )

Door 't plaatsen van speakers in 'n hoek krijg je vaak een flink aangezet laag, wat dan gauw/flink kan gaan dreunen. Bovendien staan de speakers dan waarschijnlijk te ver uit elkaar, tenzij je een heel kleine kamer hebt.

Een meer-kanaals versterker lijkt me wel een must voor deze doeleinden.

Welke kan ik je helaas niet zeggen, aangezien ik geen ervaring heb met dergelijke versterkers.

Wellicht dat je je vraag ook kunt stellen in 't Video/Home-Theater gedeelte van dit forum.

Succes.

Groeten,

Alco