joopus Posted 30 november 2005 Report Share Posted 30 november 2005 heb nog even je site bekeken, echt geweldig hoe je de speakers heb gemaakt. ode, en bravo tegelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 ik heb intussen mijn eigen UC binnen, en ben de set nu wer aan het uitruisen, met mijn eigen RTA meter , net zo lang op de GEQ van de UC draaien tot de curve recht is, eerst het linker dan het rechter kanaal. ...en dan de beide kanalen op mono gemeenschappelijk... en dan met de meetmicrofoon op een andere plaats in de kamer... en dan op nog weer een andere plaats... en vervolgens met basstraps... en dan nog met muurdemping... en met een akoestisch dempend verlaagd plafonnetje... en... Het was leuk, zo lang het duurde, Erik! Tot.... wie zal 't zeggen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 december 2005 Author Report Share Posted 1 december 2005 ik heb intussen mijn eigen UC binnen, en ben de set nu wer aan het uitruisen, met mijn eigen RTA meter , net zo lang op de GEQ van de UC draaien tot de curve recht is, eerst het linker dan het rechter kanaal. ...en dan de beide kanalen op mono gemeenschappelijk... en dan met de meetmicrofoon op een andere plaats in de kamer... en dan op nog weer een andere plaats... en vervolgens met basstraps... en dan nog met muurdemping... en met een akoestisch dempend verlaagd plafonnetje... en... Het was leuk, zo lang het duurde, Erik! Tot.... wie zal 't zeggen? rustig spido. ik heb de Behringer alleen maar omdat ie zo heerlijk on-audiofiel is.... en ik ben van plan om in de toekomst weer een paar esl's hier neer te zetten. dan is de UC natuurlijk onmisbaar,: alles onder de 200hz met 3 db/okt omhoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 1 december 2005 Report Share Posted 1 december 2005 en ik ben van plan om in de toekomst weer een paar esl's hier neer te zetten.dan is de UC natuurlijk onmisbaar,: alles onder de 200hz met 3 db/okt omhoog En binnen de kortste keren zijn die dingen dan kaduuk Wat kan er nou stuk gaan aan een UC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 december 2005 Report Share Posted 2 december 2005 Beste Erik, Misschien moet je wel wat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 december 2005 Author Report Share Posted 2 december 2005 Beste Erik, Misschien moet je wel wat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 2 december 2005 Report Share Posted 2 december 2005 Beste Erik, Misschien moet je wel wat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 4 december 2005 Report Share Posted 4 december 2005 Beste Erik, Misschien moet je wel wat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 december 2005 Report Share Posted 4 december 2005 Beste Geert, Waarom denk je dat ik de schrijver zelf aan het woord heb gelaten over de ontbulting van het hogere laag, dankzij de akoestische kortsluiting ("cancellation")? Maar "vlak" zal het niet worden, Geert! Het weinige Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 5 december 2005 Report Share Posted 5 december 2005 Beste Geert, Waarom denk je dat ik de schrijver zelf aan het woord heb gelaten over de ontbulting van het hogere laag, dankzij de akoestische kortsluiting ("cancellation")? Maar "vlak" zal het niet worden, Geert! Het weinige Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 5 december 2005 Report Share Posted 5 december 2005 Hoy, Ik heb er deze week ook een besteld. Ik had de documentatie en handleiding eigenlijk al meer dan een jaar liggen, maar door al die enthousiaste verhalen ben ik ook over de streep getrokken Ik had reeds een analoge eq in gebruik, die ik afgesteld had met PC,MLS metingen uit hobbybox en meetmicrofoon. De behringer lijkt mij echter veel meer mogelijkheden te bieden, dan m'n oude eq, vandaar. M'n pioneer A777 versterker heeft een signaal in en uitgang tss voor en eindversterker, waarover, indien niet gebruikt, 2 bruggen zitten. Daartussen zit momenteel m'n huidige eq. Ik weet echter niet of die tussenaftakking, voor of na de ALPSvolumepotmeter zit. Als ik goed begrijp. Als ie voor de POTmeter zit is het in principe OK om hierop de behringer te zetten. (omdat ie dan een vast signaalsterkte krijgt aangeboden) Zit ie achter de POTmeter, dan heb ik een probleem. Geert Ja inprincipe heb je dan een probleem. Maar hoe groot dat probleem precies is weet ik niet. Als je de UC tussen pre en eind hangt dan hoef je nooit te schakelen tussen verschillend bronnen en hoor je waarschijnlijk nooit die vieze overgangen. Maar de ADC zullen niet optimaal gebruikt worden. Groetjes Simon Ha, goed nieuws. Ik heb vanavond 4 verloopkabeltjes gesoldeerd (XLR neutrik naar cinch). en de Behringer via analoog in en uit in de eq loop van mijn pioneer A777 gezet. En hoera , de clip meter van de behringer toont mij aan dat zijn ingangssignaal , onafhankelijk is van de stand van de alpsvolumepot op m'n A777. De volledige resolutie wordt dus gebruikt. Ik zie wel dat bij sommige nummers op CD's de clipmeter soms eens in rood gaat. Vermoedelijk gelegen aan het uitgangslineniveau van m'n cambridge audio speler. Waarschijnlijk niet echt een probleem? Is er iets aan te verhelpen? Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 december 2005 Report Share Posted 5 december 2005 Hoy, Ik heb er deze week ook een besteld. Ik had de documentatie en handleiding eigenlijk al meer dan een jaar liggen, maar door al die enthousiaste verhalen ben ik ook over de streep getrokken Ik had reeds een analoge eq in gebruik, die ik afgesteld had met PC,MLS metingen uit hobbybox en meetmicrofoon. De behringer lijkt mij echter veel meer mogelijkheden te bieden, dan m'n oude eq, vandaar. M'n pioneer A777 versterker heeft een signaal in en uitgang tss voor en eindversterker, waarover, indien niet gebruikt, 2 bruggen zitten. Daartussen zit momenteel m'n huidige eq. Ik weet echter niet of die tussenaftakking, voor of na de ALPSvolumepotmeter zit. Als ik goed begrijp. Als ie voor de POTmeter zit is het in principe OK om hierop de behringer te zetten. (omdat ie dan een vast signaalsterkte krijgt aangeboden) Zit ie achter de POTmeter, dan heb ik een probleem. Geert Ja inprincipe heb je dan een probleem. Maar hoe groot dat probleem precies is weet ik niet. Als je de UC tussen pre en eind hangt dan hoef je nooit te schakelen tussen verschillend bronnen en hoor je waarschijnlijk nooit die vieze overgangen. Maar de ADC zullen niet optimaal gebruikt worden. Groetjes Simon Ha, goed nieuws. Ik heb vanavond 4 verloopkabeltjes gesoldeerd (XLR neutrik naar cinch). en de Behringer via analoog in en uit in de eq loop van mijn pioneer A777 gezet. En hoera , de clip meter van de behringer toont mij aan dat zijn ingangssignaal , onafhankelijk is van de stand van de alpsvolumepot op m'n A777. De volledige resolutie wordt dus gebruikt. Ik zie wel dat bij sommige nummers op CD's de clipmeter soms eens in rood gaat. Vermoedelijk gelegen aan het uitgangslineniveau van m'n cambridge audio speler. Waarschijnlijk niet echt een probleem? Is er iets aan te verhelpen? Geert Je zou het in/uitgangs niveau kunnen verhogen naar 22 dBu. Schakelaar ("Max") zit naast de Analoog out pluggen. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 De Behringer Ultra Curve en al diens gelijken en overeenkomstigen zijn bedoeld om kwantitatief te compenseren wat kwalitatief gebrekkig, zwak en onvoldoende is, ofwel overdreven, gezwollen en aangedikt is; om de door natuurlijke oorzaken zoals afmetingen en stoffering ontstane akoestiek te wijzigen; om zo een onnatuurlijke, ja zelfs tegennatuurlijke akoestiek te veroorzaken; om op te blazen wat volgens de wetten der natuur werd verkleind en om te verkleinen wat volgens deze zelfde wetten werd vergroot; gaat in tegen deze natuurwetten en tast het beginsel aan dat elke ruimte de akoestiek verkrijgt die deze verdient; is dus een tegennatuurlijke akoestofiele perversie en dient alleen al daarom te worden bestreden te vuur en te zwaard. Er zijn al meer dan genoeg perversies zonder die Behringer, hoor. Bovendien gaan je luidsprekers er vermoedelijk al gauw stuk van, en slaat je versterker al spoedig in de clipping, als je op realistisch niveau wilt weergeven en daarbij probeert akoestische uitdovingen naar de 0-dB geluidsdruklijn op te krikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Spido in tha house De PP heeft 't zeker niet nodig en je kamer heeft natuurlijk de mooiste bulten en pieken die we maar voor kunnen stellen. Ik kan je reactie wel plaatsen, maar om nu dit topic te gaan vervuilen met discussies of wel of niet toepassen van filters vind ik een beetje flauw. Begin een draadje over filters en aanpassingen dan kunnen we daar lachen. Groetjes Simon ps mijn boxen zullen echt niet harder stuk gaan van deze correcties Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 december 2005 Author Report Share Posted 8 december 2005 De Behringer Ultra Curve en al diens gelijken en overeenkomstigen zijn bedoeld om kwantitatief te compenseren wat kwalitatief gebrekkig, zwak en onvoldoende is, ofwel overdreven, gezwollen en aangedikt is; om de door natuurlijke oorzaken zoals afmetingen en stoffering ontstane akoestiek te wijzigen; om zo een onnatuurlijke, ja zelfs tegennatuurlijke akoestiek te veroorzaken; om op te blazen wat volgens de wetten der natuur werd verkleind en om te verkleinen wat volgens deze zelfde wetten werd vergroot; gaat in tegen deze natuurwetten en tast het beginsel aan dat elke ruimte de akoestiek verkrijgt die deze verdient; is dus een tegennatuurlijke akoestofiele perversie en dient alleen al daarom te worden bestreden te vuur en te zwaard. Er zijn al meer dan genoeg perversies zonder die Behringer, hoor. Bovendien gaan je luidsprekers er vermoedelijk al gauw stuk van, en slaat je versterker al spoedig in de clipping, als je op realistisch niveau wilt weergeven en daarbij probeert akoestische uitdovingen naar de 0-dB geluidsdruklijn op te krikken. beste spido, voor mij was de keuze makkelijk: -of ik koop een verbouwde boerderij met een hele grote woonkamer, -of ik koop een Behringer UC. ps: dit is mijn correctie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 De Behringer Ultra Curve en al diens gelijken en overeenkomstigen zijn bedoeld om kwantitatief te compenseren wat kwalitatief gebrekkig, zwak en onvoldoende is, ofwel overdreven, gezwollen en aangedikt is; om de door natuurlijke oorzaken zoals afmetingen en stoffering ontstane akoestiek te wijzigen; om zo een onnatuurlijke, ja zelfs tegennatuurlijke akoestiek te veroorzaken; om op te blazen wat volgens de wetten der natuur werd verkleind en om te verkleinen wat volgens deze zelfde wetten werd vergroot; gaat in tegen deze natuurwetten en tast het beginsel aan dat elke ruimte de akoestiek verkrijgt die deze verdient; is dus een tegennatuurlijke akoestofiele perversie en dient alleen al daarom te worden bestreden te vuur en te zwaard. Er zijn al meer dan genoeg perversies zonder die Behringer, hoor. Bovendien gaan je luidsprekers er vermoedelijk al gauw stuk van, en slaat je versterker al spoedig in de clipping, als je op realistisch niveau wilt weergeven en daarbij probeert akoestische uitdovingen naar de 0-dB geluidsdruklijn op te krikken. STUITEND! Beste Spido, ik had het niet beter kunnen verwoorden!!! Echter..., Ik wil niemand het plezier in hun BUC ontnemen door te gaan beweren dat ze dat ding beter kunnen weg doen en op een andere manier tot een goed geluid te komen. Ik moet ook niks van die aanpak weten, maar... Ieder z'n pleziertjes, als het ware. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 De Behringer Ultra Curve en al diens gelijken en overeenkomstigen zijn bedoeld om kwantitatief te compenseren wat kwalitatief gebrekkig, zwak en onvoldoende is, ofwel overdreven, gezwollen en aangedikt is; om de door natuurlijke oorzaken zoals afmetingen en stoffering ontstane akoestiek te wijzigen; om zo een onnatuurlijke, ja zelfs tegennatuurlijke akoestiek te veroorzaken; om op te blazen wat volgens de wetten der natuur werd verkleind en om te verkleinen wat volgens deze zelfde wetten werd vergroot; gaat in tegen deze natuurwetten en tast het beginsel aan dat elke ruimte de akoestiek verkrijgt die deze verdient; is dus een tegennatuurlijke akoestofiele perversie en dient alleen al daarom te worden bestreden te vuur en te zwaard. Er zijn al meer dan genoeg perversies zonder die Behringer, hoor. Bovendien gaan je luidsprekers er vermoedelijk al gauw stuk van, en slaat je versterker al spoedig in de clipping, als je op realistisch niveau wilt weergeven en daarbij probeert akoestische uitdovingen naar de 0-dB geluidsdruklijn op te krikken. Beste Spido, Zo moet je het toch niet zien. Het is geenzins de bedoeling gebieden op te krikken met een Ultracurve of dingen te forceren. Een groot dal zul je voorlief moeten nemen. Frequentie's opkrikken met vele dB's ben ik ook geen voorstander van. De Uc is bedoeld om juist pieke weg te halen. Een 12dB. 80Hz. piek los je niet op met stoferingen etc. Door diezelfde 80Hz. (laten we vanuit gaan dat dit de 2e hamonische is van de grondtoon) is de eche grondtoon van 40Hz. niet hoorbaar. Halen we nu die piek van 80Hz. weg door deze simpelweg 12dB/ te minderen krijg je daar een ongekende goede strakke laagweerave voor terug. @Erjee, Ik nodig je graag uit bij mij om het verschilt te horen wat een Ultracurve kan doen Ik denk toch dat je verkeerde denkbeelden erover hebt! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Hoy, Ik heb er deze week ook een besteld. Ik had de documentatie en handleiding eigenlijk al meer dan een jaar liggen, maar door al die enthousiaste verhalen ben ik ook over de streep getrokken Ik had reeds een analoge eq in gebruik, die ik afgesteld had met PC,MLS metingen uit hobbybox en meetmicrofoon. De behringer lijkt mij echter veel meer mogelijkheden te bieden, dan m'n oude eq, vandaar. M'n pioneer A777 versterker heeft een signaal in en uitgang tss voor en eindversterker, waarover, indien niet gebruikt, 2 bruggen zitten. Daartussen zit momenteel m'n huidige eq. Ik weet echter niet of die tussenaftakking, voor of na de ALPSvolumepotmeter zit. Als ik goed begrijp. Als ie voor de POTmeter zit is het in principe OK om hierop de behringer te zetten. (omdat ie dan een vast signaalsterkte krijgt aangeboden) Zit ie achter de POTmeter, dan heb ik een probleem. Geert Ja inprincipe heb je dan een probleem. Maar hoe groot dat probleem precies is weet ik niet. Als je de UC tussen pre en eind hangt dan hoef je nooit te schakelen tussen verschillend bronnen en hoor je waarschijnlijk nooit die vieze overgangen. Maar de ADC zullen niet optimaal gebruikt worden. Groetjes Simon Ha, goed nieuws. Ik heb vanavond 4 verloopkabeltjes gesoldeerd (XLR neutrik naar cinch). en de Behringer via analoog in en uit in de eq loop van mijn pioneer A777 gezet. En hoera , de clip meter van de behringer toont mij aan dat zijn ingangssignaal , onafhankelijk is van de stand van de alpsvolumepot op m'n A777. De volledige resolutie wordt dus gebruikt. Ik zie wel dat bij sommige nummers op CD's de clipmeter soms eens in rood gaat. Vermoedelijk gelegen aan het uitgangslineniveau van m'n cambridge audio speler. Waarschijnlijk niet echt een probleem? Is er iets aan te verhelpen? Geert Je zou het in/uitgangs niveau kunnen verhogen naar 22 dBu. Schakelaar ("Max") zit naast de Analoog out pluggen. Groetjes Simon Bedankt Simon, Zo werkt het inderdaad, Alternatief heb ik gezien dat m'n cambridge audio AZUR een volumeregeling heeft op de afstandsbediening, waarmee ik het uitgestuurde line niveau kan verminderen tot de rode clipping led niet meer werkt. Zo behoud ik de maximum resolutie van de behringer. Ondertussen ben ik serieus aan de slag gegaan met het toestel. Dit is zijn aankoop meer dan waard, fantastisch toestel, ongekende mogelijkheden. Eerst pak ik het laag aan tot zo'n 160Hz met de parametrische equalizers links en rechts afzonderlijk en nadien controle met beide. De autoeq functie met de grafische eq zet ik daarna in voor de rest. Tenslotte eindcontrole en fijntuning. Eerlijk waar , het geluidsbeeld klaart helemaal uit. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Hoy, Ik heb er deze week ook een besteld. Ik had de documentatie en handleiding eigenlijk al meer dan een jaar liggen, maar door al die enthousiaste verhalen ben ik ook over de streep getrokken Ik had reeds een analoge eq in gebruik, die ik afgesteld had met PC,MLS metingen uit hobbybox en meetmicrofoon. De behringer lijkt mij echter veel meer mogelijkheden te bieden, dan m'n oude eq, vandaar. M'n pioneer A777 versterker heeft een signaal in en uitgang tss voor en eindversterker, waarover, indien niet gebruikt, 2 bruggen zitten. Daartussen zit momenteel m'n huidige eq. Ik weet echter niet of die tussenaftakking, voor of na de ALPSvolumepotmeter zit. Als ik goed begrijp. Als ie voor de POTmeter zit is het in principe OK om hierop de behringer te zetten. (omdat ie dan een vast signaalsterkte krijgt aangeboden) Zit ie achter de POTmeter, dan heb ik een probleem. Geert Ja inprincipe heb je dan een probleem. Maar hoe groot dat probleem precies is weet ik niet. Als je de UC tussen pre en eind hangt dan hoef je nooit te schakelen tussen verschillend bronnen en hoor je waarschijnlijk nooit die vieze overgangen. Maar de ADC zullen niet optimaal gebruikt worden. Groetjes Simon Ha, goed nieuws. Ik heb vanavond 4 verloopkabeltjes gesoldeerd (XLR neutrik naar cinch). en de Behringer via analoog in en uit in de eq loop van mijn pioneer A777 gezet. En hoera , de clip meter van de behringer toont mij aan dat zijn ingangssignaal , onafhankelijk is van de stand van de alpsvolumepot op m'n A777. De volledige resolutie wordt dus gebruikt. Ik zie wel dat bij sommige nummers op CD's de clipmeter soms eens in rood gaat. Vermoedelijk gelegen aan het uitgangslineniveau van m'n cambridge audio speler. Waarschijnlijk niet echt een probleem? Is er iets aan te verhelpen? Geert Je zou het in/uitgangs niveau kunnen verhogen naar 22 dBu. Schakelaar ("Max") zit naast de Analoog out pluggen. Groetjes Simon Bedankt Simon, Zo werkt het inderdaad, Alternatief heb ik gezien dat m'n cambridge audio AZUR een volumeregeling heeft op de afstandsbediening, waarmee ik het uitgestuurde line niveau kan verminderen tot de rode clipping led niet meer werkt. Zo behoud ik de maximum resolutie van de behringer. Ondertussen ben ik serieus aan de slag gegaan met het toestel. Dit is zijn aankoop meer dan waard, fantastisch toestel, ongekende mogelijkheden. Eerst pak ik het laag aan tot zo'n 160Hz met de parametrische equalizers links en rechts afzonderlijk en nadien controle met beide. De autoeq functie met de grafische eq zet ik daarna in voor de rest. Tenslotte eindcontrole en fijntuning. Eerlijk waar , het geluidsbeeld klaart helemaal uit. Geert Hoe heb je 'm aangesloten? Via de Tape loop of zit ie tussen de CDspeler en versterker? Als je 'm alleen achter de CDspeler moet je 'm gewoon digitaal aansluiten! Dan kan ie niet clippen!!! (misschien dat de rode ledjes wel gaan branden maar die geven het 0,0dB punt aan dus dan clipt de CDopname niet de UC ingang) Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Bovendien gaan je luidsprekers er vermoedelijk al gauw stuk van, en slaat je versterker al spoedig in de clipping Dat valt echt reuze mee hoor, Spido. De meesten draaien gewoon op huiskamerniveau, en daar schiet een versterker niet gauw van in de clipping. De meeste audiofreaks hebben ook een forse versterker staan die wel wat kan hebben met dito speakers. :} Als je op hele hoge volume's gaat draaien wordt het een ander vehaal. Maar in de meeste gevallen is het juist frequentie's verzwakken ipv versterken. Juist in het gedeelte van het laag en mid/laag verzwakken de meesten de frequentie's. Dus speakers en versterkers vinden het alleen maar fijn en clippen daardoor juist minder snel. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Mij kan zowiezo niet veel gebeuren, want ik heb hier op dit moment een bakbeest van een NAD met 'softclipping staan. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 hwahwahw hij is goed Edwin :D, Wat trouwens te denken van de Infinity systemen met servo's die tussen 20 en 30 Hz. met meer dan 20dB. boosten. Als je maar genoeg power, rendement en xmax hebt is het niet onmogelijk. Elke speaker heeft physieke grensen. Het is hem maar net hoever je daar onder blijft. Niet dat ik hoef te boosten, maar als je al weergevers met een rendement van 94dB. hebt. Eindblokken van 900 watt erop. en ook nog eens weergevers die ziekkelijk veel kunnen hebben, dan kan het allemaal zonder dat het enigzins gecompressed klinkt of tegen de limiet loopt. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 8 december 2005 Author Report Share Posted 8 december 2005 De Behringer Ultra Curve en al diens gelijken en overeenkomstigen zijn bedoeld om kwantitatief te compenseren wat kwalitatief gebrekkig, zwak en onvoldoende is, ofwel overdreven, gezwollen en aangedikt is; om de door natuurlijke oorzaken zoals afmetingen en stoffering ontstane akoestiek te wijzigen; om zo een onnatuurlijke, ja zelfs tegennatuurlijke akoestiek te veroorzaken; om op te blazen wat volgens de wetten der natuur werd verkleind en om te verkleinen wat volgens deze zelfde wetten werd vergroot; gaat in tegen deze natuurwetten en tast het beginsel aan dat elke ruimte de akoestiek verkrijgt die deze verdient; is dus een tegennatuurlijke akoestofiele perversie en dient alleen al daarom te worden bestreden te vuur en te zwaard. Er zijn al meer dan genoeg perversies zonder die Behringer, hoor. Bovendien gaan je luidsprekers er vermoedelijk al gauw stuk van, en slaat je versterker al spoedig in de clipping, als je op realistisch niveau wilt weergeven en daarbij probeert akoestische uitdovingen naar de 0-dB geluidsdruklijn op te krikken. STUITEND! Beste Spido, ik had het niet beter kunnen verwoorden!!! Echter..., Ik wil niemand het plezier in hun BUC ontnemen door te gaan beweren dat ze dat ding beter kunnen weg doen en op een andere manier tot een goed geluid te komen. Ik moet ook niks van die aanpak weten, maar... Ieder z'n pleziertjes, als het ware. beste ERJEE , het word tijd dat je mijn betonnix/UC combi eens komt beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Niet dat ik hoef te boosten, maar als je al weergevers met een rendement van 94dB. hebt. Eindblokken van 900 watt erop. en ook nog eens weergevers die ziekkelijk veel kunnen hebben, dan kan het allemaal wink.gif biggrin.gif zonder dat het enigzins gecompressed klinkt of tegen de limiet loopt. Inderdaad Bas. Jij hebt zowiezo al geen klagen met die dikke Brystons en die reuze B&W's. Jij hebt geen 'softclipping' nodig. Canton is ook een mooi voorbeeld die bij de duurdere type's een soort van Ultra Curve bij de speakers levert. Dit schijnt ook erg goed te werken en de Duitsers zijn er helemaal lyrisch over. Het schijnt heel mooi lineair te klinken. Eigenlijk grappig dat je de meeste luidsprekers gewoon goed kunt laten klinken met een roomcorrector. Speakerfabrikanten geven hun speakers toch een eigen 'sausje' mee, en als het 'sausje' je uiteindelijk niet bevalt, dan kun je deze met een roomcorrector ook handmatig mooi wegwerken. Bijvoorbeeld een ingetogen midden of aangedikt laag/mid, of prominent aanwezig hoog. Nog even en dan heeft iedereen een Ultra Curve en kunnen de speakerfabrikanten maar beter geen eigen smaak meer toevoegen, want dat maken wij zelf wel uit. Een Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 december 2005 Report Share Posted 8 december 2005 Ik draai meestal zo'n 15 tot 20 dB vanaf het maximale vermogen. Die Omega's zijn n.l. behoorlijk ongevoelig. In mijn geval zou dat dus kunnen betekenen dat ik een "kamerdip" van 15 dB recht zou kunnen trekken zonder clipping. Dat lijkt me nogal wat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts