Jump to content

de Behringer UC equaliser

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Bij mij doet hij wel netjes 1 kanaal.

Als je de doelcurve moet opgeven kan je een curve voor links danwel voor rechts aangeven. Het kanaal dat voor staat, dat ruist bij mij tijdens de autoeq. Wil handmatig mbv de roze ruis je curve recht krijgen, dan heb je wel je balans knop nodig.

Nogmaals, als de UC in Dual mono staat (in te stellen onder utility) en je gebruikt de AEQ, dan meet hij eerst het achtergrond geluid, vervolgens ruist hij uit beide luidsprekers om te checken of het volume hoog genoeg is tov het achtergrond geluid. Hierna wordt de AEQ functie echt actief en dat is voor het kanaal dat je geselecteerd heb bij het aangeven van de doel curve.

Staat de UC op stereo op je laat zelf een roze ruis horen, dan komt het uit beide luidsprekers.

Dan heb ik nog een vraagje over de DAC, de standaard DAC klink voor mij wat schel, kil, analytisch en amusicaal. Heeft iemand ervaring met het verschil tussen de standaard DAC en na de mod door Sebastiaan? Sebastiaan ji hebt volgens mij een losse DAC, welke en waarom?

En nog even een vraag (staat ook in de andere draad) over de relatie van de frequentie tot de golflengte, kan iemand me even helpen? een diep scherp dal bij 112 Hz, dat komt volgens mij overeen met 343/112=3,06m. Maar wat kan ik met die wijsheid?

Ik gebruik de DSP1124 voor mijn laag kanalen (<150hz). Ik had alles keurig per luidspreker recht tussen 30hz en 150hz, maar had toch bij muziek nog wat last van een piek. Bij meting over 2 kanalen bleek dat ik een piek had bij 80hz. Waarop ik links en rechts met de helft aan db's van de piek heb verminderd. Dit heeft tot gevolg dat alles erg goed klinkt en er geen piek meer is.

Toch vind ik dit gek?!? Als ik per luidspreker alles recht heb, dat dit in stereo toch weer problemen kan geven. Heeft de UC hier geen last van bij Auto EQ? :confused:

Hier heb ik het met Erik ook over gehad, hij kwam daar eigenlijk zelf al mee. Aangezien de basluidsprekers heel erg samenwerken en heel veel basmateriaal gelijk over de units verdeeld is in een stereo opname, is het waarschijnlijk handiger om in ieder geval voor het laag niet dual mono de EQ te doen maar dat in te regelen voor beide kanalen tegelijk. Elke EQ heeft ook faseveranderingen tot gevolg, z

Hier heb ik het met Erik ook over gehad, hij kwam daar eigenlijk zelf al mee. Aangezien de basluidsprekers heel erg samenwerken en heel veel basmateriaal gelijk over de units verdeeld is in een stereo opname, is het waarschijnlijk handiger om in ieder geval voor het laag niet dual mono de EQ te doen maar dat in te regelen voor beide kanalen tegelijk. Elke EQ heeft ook faseveranderingen tot gevolg, z

(...) Toch vind ik dit gek?!? Als ik per luidspreker alles recht heb, dat dit in stereo toch weer problemen kan geven. Heeft de UC hier geen last van bij Auto EQ? :confused:

Afhankelijk van de frequentie, en dus golflengte, komt de afstand tussen de beide luidsprekers overeen met een hele golf of een halve. Samenwerking (versterking) of tegenwerking (verzwakking) dus. Een ingebouwd probleem bij stereo. "Er gaat niets boven mono," mopperden de puristen in de vijftiger jaren bij de opkomst van stereofonie...

(...) Toch vind ik dit gek?!? Als ik per luidspreker alles recht heb, dat dit in stereo toch weer problemen kan geven. Heeft de UC hier geen last van bij Auto EQ?  :confused:

Afhankelijk van de frequentie, en dus golflengte, komt de afstand tussen de beide luidsprekers overeen met een hele golf of een halve. Samenwerking (versterking) of tegenwerking (verzwakking) dus. Een ingebouwd probleem bij stereo. "Er gaat niets boven mono," mopperden de puristen in de vijftiger jaren bij de opkomst van stereofonie...

Tot welke frequentie zou je links en rechts dan moeten koppelen? Mijn speakers staan ongeveer 3 meter uit elkaar. Gebied dat ik corrigeer is 30-125hz.

Zijn er al getweakte BERINGERS in omloop? :huh:

Ja hoor. Kun je gewoon bestellen!

Verder zwerven er diverse mods rond op het net.

Diyaudio.com bv

ik zoek nog naar

-een dimbare achtergrondverlichting!

-power led only

-speed buttons voor presets ( in de planning)

-IR Remote control (in de planning)

Diyaudio.com bv

ik zoek nog naar

-power led only

GEWELDIG. :D

Worden goedkope Aziatische onderdelen ook vervangen door sophisticated audiofiele westerse equivalenten? :o

Diyaudio.com bv

ik zoek nog naar

-power led only

GEWELDIG. :D

Worden goedkope Aziatische onderdelen ook vervangen door sophisticated audiofiele westerse equivalenten? :o

Ik heb geen idee wat bas nou allemaal doet met de UC.

Bij soundevolution is vast meer te vinden.

Verder gebruikt de UC gewone AKM 24/96 ad & da's.

Dus als je van knutselen houdt, dan set je er een buisje in!

Gewoon de juiste draadjes van de bandkabel plukken en je kan alle kanten op.

DE DCX van behringer word heftiger gemod.

Daar is men vooral 3 digitale uitgangen voor aan 't maken!

Om zo een high end crossover van de bouwen.

De I

Nee dat kan niet, er zit maar 1 optische ingang op.

Er zitten wel andere digitale ingangen op en er bestaan verloopsnoeren van optisch naar coaxiaal; mogelijk kun je zo'n snoer nog zelf aanpassen naar xlr of naar AES/EBU.

Mogelijk kun je voor de geluidskaart zo'n ingang rechtstreeks gebruiken.

Gebruik je verschillende digitale ingangen dan is het wel extreem oppassen geblazen als je mocht besluiten de eindversterker rechtstreeks op de UC te zetten. Dat kan vervelende gevolgen hebben als je van de ene naar de andere ingang schakelt en de samplerate van de bronnen is verschillend.

Ok duidelijk.

Externe audiokaart heeft ook spdif-out, ga ik die gewoon gebruiken.