goffe Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 volgens mij is dit forum om over audiofiele dingen te praten en niet om alles wat maar een beetje vreemd is en duur lijkt af te kraken kun je beter op de site van de consumentenbond gaan ik vind het leuk en met mij denk ik vele andere "bedonderd" te worden en naar huis te gaan met weer een nieuwe audiofiele uitvinding die mijn stereo weer beter doet klinken zolang ik dat denk en hoor is dat in mijn wereld ook zo! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 sja ... als je onaardige dingen gaat zeggen discussieer je maar met anderen. vriendelijke groet Waarom, als een posting je niet bevalt, of je kunt er anderzijds niets mee, hoef je niet te reageren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erry Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Gewoon een kleine uitbreiding aan je meterkast schroeven: Kleine moeite, groot plezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 sja ... als je onaardige dingen gaat zeggen discussieer je maar met anderen. vriendelijke groet Waar zeg ik precies onaardige dingen? Of bedoel je dat 'wazige audiofiel'? Tja, ik vind veel audiofielen nou eenmaal wazig. Net als aanhangers van Jomanda of mensen die denken dat ze met homeopathie van een ziekte af kunnen komen. Is niet onaardig bedoeld, want misschien zijn het verder wel aardige, leuke mensen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 wanneer henrie 'wazige audiofiel' zegt als ik een reactie geef, is met hem de discussie definitief voorbij. mijn gezelligheidsgrens is dan overschreden. het zou ook met beschaving te maken kunnen hebben, ik weet het niet. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Beste audiofreak, Ik kan die klankmodule van AHP niet testen, want ik heb geen (eigen) meterkast en al helemaal geen eigen groep (die deel ik met 3 anderen; zit overigens een prima Alamat-schakelaar in ). Die glaszekeringen voor in apparatuur heb ik ook niet geprobeerd. Dit soort glaszekeringen zijn niks bijzonders. Gewoon een stukje glas, met aan beide kanten een 'dopje' om contact te maken met de zekeringhouder, die met elkaar verbonden worden via de smeltdraad. De smeltdraad is zoals gezegd afhankelijk van de 'waarde' van de zekering (de nominale stroom bedoel ik dus). Kortom, of ik er nou een AHP in zet of een Littlefuse of nog een ander merk, het is lood om oud ijzer omdat de opbouw in principe hetzelfde is... En dan nog iets: men kan altijd wel zeggen 'als je het zelf niet probeert, dan kun je er niks over zeggen'. Op zich zit daar wel iets in, maar ik zou voordat ik iets ga proberen graag willen weten waarom die verandering een effect op het geluid zou hebben. Ik bedoel, als iemand tegen mij zegt dat als hij het kussen van z'n bed omkeert dat hij het dan mooier vindt klinken, moet ik dat dan ook doen? Ik wil eerst weten waarom die 'tweak' iets zou doen. Anders kun je wel de meest bizarre dingen bedenken in de hoop dat je geluid er beter van wordt. En aangezien ik nog niemand een reden heb zien noemen, waarom een AHP (of andere 'goede' zekering) beter zou zijn dan een standaard model, ga ik het ook niet proberen. Zeker omdat ik zelf het nut niet zie. En ook al omdat er ook nogal wat anderen zijn die het geprobeerd hebben en totaal geen verschil hebben kunnen merken (wat mij dan weer niet verbaasd)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Ik heb alleen ervaring met de AHP zekering voor in versterkers. Begin dit jaar heeft een kennis zijn versterker (zelfde als de mijne) meegenomen, en hebben we ze met elkaar vergeleken. Hij had in zijn Naim versterker de standaard zekering vervangen door 'n AHP zekering. Tot onze verbazing.... geen enkel verschil. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Beste Henrie, een kussen omdraaien kost igg geen geld. Bovendien doe ik dat regelmatig hoor. Geloof best dat mensen werelden van verschil horen met zo'n AHP zekering. Da's heel mooi en waarom zou je dat ook tegenspreken. Maar waarom zo'n zekeringetje 30x - 50x zo veel moet kosten dan een standaard zekering ... Bovendien gaan ze nogal snel stuk lees ik zo, vind ik nou niet een aanbeveling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Beste Henrie, een kussen omdraaien kost igg geen geld. Bovendien doe ik dat regelmatig hoor. Geloof best dat mensen werelden van verschil horen met zo'n AHP zekering. Da's heel mooi en waarom zou je dat ook tegenspreken. Maar waarom zo'n zekeringetje 30x - 50x zo veel moet kosten dan een standaard zekering ... Bovendien gaan ze nogal snel stuk lees ik zo, vind ik nou niet een aanbeveling. Ik geloof ook best dat mensen werelden van verschil horen (dat had ik ook al gezegd). Ik geloof alleen niet dat er daadwerkelijk werelden van verschil zijn. Alleen wordt het door sommigen kennelijk niet zo op prijs gesteld als je dat zegt. ...en ik vraag me nog steeds af wat een gewone zekering nou helemaal verkeerd doet... ...en ook waarom zoiets alleen werkt in audioapparatuur en niet in (bijvoorbeeld) een oscilloscoop of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 volgens mij is dit forum om over audiofiele dingen te praten en niet om alles watmaar een beetje vreemd is en duur lijkt af te kraken Makkelijke slachtoffers dus. We gaan vooral niet kritisch zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Laat ik nou zo iemand zijn die gelooft in Homeopathie.Sterker nog gezegd,ik weet wel zeker dat Homeopathie werkt.Juist door de Homeopathie weet ik eindelijk na 25 jaar wat er aan de hand is in mijn lichaam. En dat terwijl de Westerse medici al 25 jaar aan het zoeken zijn geweest en nooit iets hebben kunnen of willen vinden. Er is inmiddels al genoeg onderzoek gedaan naar homeopathie. Fijn dat het voor jou werkt, serieus, maar onderzoek naar de werkzaamheid heeft nog niet veel opgeleverd. De theorie achter homeopathie is ook niet echt iets waar je blij van wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Met groet en nu naar m'n cluppie,die niet goed spelen. Maar ze hebben wel gewonnen... Ik neem tenminste aan dat je Ajax bedoelt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 't is per saldo een triest boeltje hier .... welke andere forums zijn er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 't is per saldo een triest boeltje hier .... Tja, het is wat je er zelf van maakt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 't is per saldo een triest boeltje hier .... welke andere forums zijn er? Erg he, als er mensen zijn die het niet met je eens zijn. Vooral als ze ook nog met argumenten komen, de smiechten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Om nu de effecten van homeopathie en deze zekeringen op Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 het gaat niet erom dat mensen een andere mening hebben. niet proberen en dan zo stellig zeggen dat het niet kan werken, daar gaat het over. de verschillende berichten over het effect zouden je tenminste aan het denken kunnen zetten, maar nee hoor: oordeel is bepaald. maar ook die vrijheid heeft iedereen. blijf alleen beleefd tegen degenen die het wel geprobeerd hebben en het verschil horen. dat zou dit forum aangenamer maken. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Hopelijk heeft de topic starter wel iets aan al dit gedoe. - Robx heeft gelijk, omvangsmanieren zijn heel belangrijk op een forum. - Henrie heeft, vanuit zijn technische achtergrond ook gelijk, er is geen significant effect te verwachten (maar zegt dat wat botterig, iets met jeugd en ongeremde hormonen vermoedelijk ). - Robx heeft weer gelijk, er is meer tussen hemel en aarde en waarom probeer je het gewoon niet een keer, baat het niet dan schaadt het niet (hopelijk, als de zekering goed werkt). - Henrie heeft ook gelijk dat je van proberen toch een paar tientjes armer wordt, voor sommige een significant bedrag (je had er ook een paar CDs voor kunnen kopen). - Jitze heeft natuurlijk helemaal gelijk als hij het geprobeert heeft, maar geen effect hoort in zijn situatie. - niemand heeft nog de beruchte term zelfhypnose durven noemen geloof ik, ik denk dat dat hier wel een rol belangrijke zou kunnen spelen. Mogelijk is dat hetzelfde als "open staan voor" (dan heeft Audiofreak dus weer gelijk) - Robx heeft dat toch natuurlijk weer gelijk als het voor zijn oren wel werkt en hij er gelukkig van wordt, dan is dat toch mooi meegenomen. Dus hebben we allemaal gelijk (en ik heb vakantie anders zou ik deze onzin niet zitten in te tikken). Btw Robx op HTforum is men wat liever voor elkaar in het algemeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Beste Duck, Dat probeerde ik op pagina 2 ook al te zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Beste Duck, Dat probeerde ik op pagina 2 ook al te zeggen. Ja, ik vergat te zeggen: "Peter heeft ook gelijk" (hij heeft er alleen minder woorden voor nodig). (had niet zover teruggelezen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 25 jaar (of is dat al weer 30 jaar?) geleden zaten we met z'n allen te discusieren over het nut van speakerkabels. Zelfs bladen als de Electuur bleven vol houden dat 1,5 qwadraad lampensnoer het zelfde mete als audiofiel snoer en het dus echt onzin was. Inmiddels heeft Electuur het nut wel toe gegeven(maar of ze er echt achter staan?). Er zijn altijd discussies:THD,Koppellen of ontkoppellen, wel of geen beter netsnoer, jitter(!),Acoustiek, veel vermogen(Watt) of niet, nu dus weer de zekkering. Ik heb zelf de zekeringen vervangen door keramische zekeringen( dubbeltjes werk), Het ene apparaat reageerde wat heftiger dan het andere, maar zeker weten dat het op sommige plaatsen in een keten wat kan doen,. maar hoeft dus niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Ik heb zelf de zekeringen vervangen door keramische zekeringen( dubbeltjes werk), We hebben het hier over zekeringen - stoppen - van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Gewoon de zekeringen weghalen en 2 dikke koperen massieve draden in de houder solderen. Daar kan geen zekering tegenop. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Gewoon de zekeringen weghalen en 2 dikke koperen massieve draden in de houder solderen. Daar kan geen zekering tegenop. Groeten Edwin Totdat er iets mis gaat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Ik sta best open voor verbeteringen, maar dan ik wel eerst een goed argument (liefst meerdere) horen waarom een bepaalde tweak een verbetering (of op z'n minst een verandering) zou zijn. Anders kan ik wel de meest bizarre dingen gaan probreren, want ja, als je het niet geprobeerd hebt, dan weet je ook niet of het wel of niet werkt... Hier kan ik dus niks mee... "...Heeft iemand nog een gouden volumeknop? Misschien moet ik dat maar proberen, want zo'n aluminium ding als er nu op zit, dat moet toch beter kunnen...?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts