Headshell Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Ga in elk geval voor het stilste lager. Wat voor plannen heb je met het plateau? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 21 november 2005 Author Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Ga in elk geval voor het stilste lager. Wat voor plannen heb je met het plateau? Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Ga in elk geval voor het stilste lager. Wat voor plannen heb je met het plateau? Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau... Bedoel de schijf waar de Lp op komt te liggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Beste Headshell, Dat is niet zo moeilijk, ik zou de snaaraangedreven Thorens nemen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 21 november 2005 Author Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Beste Headshell, Dat is niet zo moeilijk, ik zou de snaaraangedreven Thorens nemen. MvG, Haudio Bedankt voor de tip. Basis van dit standpunt misschien: kans op overshoot bij 1000- model motor van Dual? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 21 november 2005 Author Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Ga in elk geval voor het stilste lager. Wat voor plannen heb je met het plateau? Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau... Bedoel de schijf waar de Lp op komt te liggen. Okee, bij de Thorens het alu binnenplateau stevig bekleden met bitumen of met siliconenkit. Buitenplateau denk ik een laag 12 mm multiplex inlijmen. Eventueel de buitenrand van binnen een dikke laag rubber in lijmen aan de binnen - zijde. Rubber kan ook eigenlijk op onderzijde buitenplateau. Voor de Dual: zie buitenplateau. Daarbij waarschijnlijk de buitenkant van de motor ook een dikke laag rubber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 21 november 2005 Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Ga in elk geval voor het stilste lager. Wat voor plannen heb je met het plateau? Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau... Bedoel de schijf waar de Lp op komt te liggen. Okee, bij de Thorens het alu binnenplateau stevig bekleden met bitumen of met siliconenkit. Buitenplateau denk ik een laag 12 mm multiplex inlijmen. Eventueel de buitenrand van binnen een dikke laag rubber in lijmen aan de binnen - zijde. Rubber kan ook eigenlijk op onderzijde buitenplateau. Voor de Dual: zie buitenplateau. Daarbij waarschijnlijk de buitenkant van de motor ook een dikke laag rubber. Lijmen op je plateau lijkt mij niet de juiste weg. Schroef er eens een cm ofwat acryl op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 21 november 2005 Author Report Share Posted 21 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Ga in elk geval voor het stilste lager. Wat voor plannen heb je met het plateau? Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau... Bedoel de schijf waar de Lp op komt te liggen. Okee, bij de Thorens het alu binnenplateau stevig bekleden met bitumen of met siliconenkit. Buitenplateau denk ik een laag 12 mm multiplex inlijmen. Eventueel de buitenrand van binnen een dikke laag rubber in lijmen aan de binnen - zijde. Rubber kan ook eigenlijk op onderzijde buitenplateau. Voor de Dual: zie buitenplateau. Daarbij waarschijnlijk de buitenkant van de motor ook een dikke laag rubber. Lijmen op je plateau lijkt mij niet de juiste weg. Schroef er eens een cm ofwat acryl op. Nou, onder het plateau lijmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Een paar kilo toevoegen aan een TD 160 of een 701 levert nog geen massaloopwerk op, toch ? Denk dat je met een geheel nieuwe plint zou moeten beginnen, idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 22 november 2005 Author Report Share Posted 22 november 2005 Een paar kilo toevoegen aan een TD 160 of een 701 levert nog geen massaloopwerk op, toch ?Denk dat je met een geheel nieuwe plint zou moeten beginnen, idee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Wat doet de onbalans van die vulling van het plateau met het lager? Krijg je volgens mij nooit meer goed.. Even goed succes Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 22 november 2005 Author Report Share Posted 22 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Ga in elk geval voor het stilste lager. Wat voor plannen heb je met het plateau? Scat-Man, gebruik jij een stetoscoop om na te gaan of het lager stil is? Is dat het belangrijkste kriterium? Want als de motor een grotere overshoot heeft en toch een stil lager? Wat moet dan prevaleren? Zou ik eerst met beide loopwerken een proefopstelling moeten maken? Want de 160 lag al uit elkaar voor de 701 arriveerde. Ik heb zelf een geringe voorkeur voor de Thorens . Gezien het verschil in review- resultaten (meetwaarden). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Het is uit bovenstaande niet op te maken wat je onder een massaloopwerk verstaat Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 24 november 2005 Author Report Share Posted 24 november 2005 Het is uit bovenstaande niet op te maken wat je onder een massaloopwerk verstaat Jan. Hee, nou je het zegt. Ik denk dat je gelijk hebt. Ik moet beter snappen dat een echt massa- loopwerk werkt met een ultra- zwaar draaiplateau. Wat ik bedoel is eentje met een zwaar frame, maar met een normaal plateaugewicht. Maar wel met een star chassis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 november 2005 Report Share Posted 24 november 2005 Wat ik bedoel is eentje met een zwaar frame, maar met een normaal plateaugewicht. Maar wel met een star chassis. http://www.theanalogdept.com/r4.htm zo iets ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 24 november 2005 Report Share Posted 24 november 2005 Waarom zou je er een Rega van maken? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 24 november 2005 Author Report Share Posted 24 november 2005 Wat ik bedoel is eentje met een zwaar frame, maar met een normaal plateaugewicht. Maar wel met een star chassis. http://www.theanalogdept.com/r4.htm zo iets ? Zoiets, maar dan moet de plint dikker. En hij mag best ondieper. Eigenlijk een vierkante plintdoorsnede. Iets nieuws. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 november 2005 Report Share Posted 25 november 2005 Wat ik bedoel is eentje met een zwaar frame, maar met een normaal plateaugewicht. Maar wel met een star chassis. http://www.theanalogdept.com/r4.htm zo iets ? Zoiets, maar dan moet de plint dikker. En hij mag best ondieper. Eigenlijk een vierkante plintdoorsnede. Iets nieuws. Een vierkant plint ( chassis) is het slechtste wat je kan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
J Scholtz Posted 25 november 2005 Report Share Posted 25 november 2005 En waarom is vierkant dan slecht?? Is dat minder stabiel ofzo?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen.... Graag uw opinies... Ga in elk geval voor het stilste lager. Wat voor plannen heb je met het plateau? Scat-Man, gebruik jij een stetoscoop om na te gaan of het lager stil is? Is dat het belangrijkste kriterium? Want als de motor een grotere overshoot heeft en toch een stil lager? Wat moet dan prevaleren? Zou ik eerst met beide loopwerken een proefopstelling moeten maken? Want de 160 lag al uit elkaar voor de 701 arriveerde. Ik heb zelf een geringe voorkeur voor de Thorens . Gezien het verschil in review- resultaten (meetwaarden). Kan indien nodig een "garage stetoscoop" lenen. Draaitafel maken met een lawaaimakend lager is gelijk een huis bouwen op een ijsschots. Wat Haudio zegt : neem de Thorens lager. Ga beslist eens kijken naar het bouwplan van R. Bruil. Voor de arm lijkt mij dit ontwerp echt iets voor jou:Ladegaard arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 26 november 2005 Author Report Share Posted 26 november 2005 Wat ik bedoel is eentje met een zwaar frame, maar met een normaal plateaugewicht. Maar wel met een star chassis. http://www.theanalogdept.com/r4.htm zo iets ? Zoiets, maar dan moet de plint dikker. En hij mag best ondieper. Eigenlijk een vierkante plintdoorsnede. Iets nieuws. Een vierkant plint ( chassis) is het slechtste wat je kan doen. Zo gek is het niet, hoor. Je ziet voornamelijk vlake dinne platen. De koppeling tussen plateaulager en armlager moet mi. zo stijf mogelijk. Een dunne vlakkke plaat glabbert teveel naar me zin. Dus moet je juist een smalle, hoge doorsnede hebben. De massa komt er vanzelf bij in mijn ontwerp. dan alleen nog maar de spikes uit elkaar zetten aan de kant tegenover de arm. Daar is wel wat op te vinden. Het wordt dus een zoort t- vorm. Maar de ruggegraat is de hoge ligger tussen de twee lagers. Zoals alle F1 auto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now