Jump to content

Thorens TD 160-I-loopwerk of dat van Dual 701?


Headshell
 Share

Recommended Posts

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Ga in elk geval voor het stilste lager.

 

Wat voor plannen heb je met het plateau?

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau...

Link to comment
Share on other sites

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Ga in elk geval voor het stilste lager.

 

Wat voor plannen heb je met het plateau?

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau...

Bedoel de schijf waar de Lp op komt te liggen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Beste Headshell,

 

 

Dat is niet zo moeilijk, ik zou de snaaraangedreven Thorens nemen.

 

 

MvG,

 

 

Haudio

 

 

:rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Beste Headshell,

 

 

Dat is niet zo moeilijk, ik zou de snaaraangedreven Thorens nemen.

 

 

MvG,

 

 

Haudio

 

 

:rolleyes:

 

Bedankt voor de tip. Basis van dit standpunt misschien: kans op overshoot bij 1000- model motor van Dual?

Link to comment
Share on other sites

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Ga in elk geval voor het stilste lager.

 

Wat voor plannen heb je met het plateau?

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau...

Bedoel de schijf waar de Lp op komt te liggen. ;)

Okee, bij de Thorens het alu binnenplateau stevig bekleden met bitumen of met siliconenkit. Buitenplateau denk ik een laag 12 mm multiplex inlijmen. Eventueel de buitenrand van binnen een dikke laag rubber in lijmen aan de binnen - zijde. Rubber kan ook eigenlijk op onderzijde buitenplateau. Voor de Dual: zie buitenplateau. Daarbij waarschijnlijk de buitenkant van de motor ook een dikke laag rubber.

Link to comment
Share on other sites

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Ga in elk geval voor het stilste lager.

 

Wat voor plannen heb je met het plateau?

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau...

Bedoel de schijf waar de Lp op komt te liggen. ;)

Okee, bij de Thorens het alu binnenplateau stevig bekleden met bitumen of met siliconenkit. Buitenplateau denk ik een laag 12 mm multiplex inlijmen. Eventueel de buitenrand van binnen een dikke laag rubber in lijmen aan de binnen - zijde. Rubber kan ook eigenlijk op onderzijde buitenplateau. Voor de Dual: zie buitenplateau. Daarbij waarschijnlijk de buitenkant van de motor ook een dikke laag rubber.

Lijmen op je plateau lijkt mij niet de juiste weg.

 

Schroef er eens een cm ofwat acryl op. ;)

Link to comment
Share on other sites

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Ga in elk geval voor het stilste lager.

 

Wat voor plannen heb je met het plateau?

Het hangt er vanaf wat je verstaat onder plateau...

Bedoel de schijf waar de Lp op komt te liggen. ;)

Okee, bij de Thorens het alu binnenplateau stevig bekleden met bitumen of met siliconenkit. Buitenplateau denk ik een laag 12 mm multiplex inlijmen. Eventueel de buitenrand van binnen een dikke laag rubber in lijmen aan de binnen - zijde. Rubber kan ook eigenlijk op onderzijde buitenplateau. Voor de Dual: zie buitenplateau. Daarbij waarschijnlijk de buitenkant van de motor ook een dikke laag rubber.

Lijmen op je plateau lijkt mij niet de juiste weg.

 

Schroef er eens een cm ofwat acryl op. ;)

Nou, onder het plateau lijmen.

Link to comment
Share on other sites

Een paar kilo toevoegen aan een TD 160 of een 701 levert nog geen massaloopwerk op, toch ?

Denk dat je met een geheel nieuwe plint zou moeten beginnen, idee

Link to comment
Share on other sites

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Ga in elk geval voor het stilste lager.

 

Wat voor plannen heb je met het plateau?

Scat-Man,

gebruik jij een stetoscoop om na te gaan of het lager stil is? Is dat het belangrijkste kriterium?

 

Want als de motor een grotere overshoot heeft en toch een stil lager? Wat moet dan prevaleren?

 

Zou ik eerst met beide loopwerken een proefopstelling moeten maken? Want de 160 lag al uit elkaar voor de 701 arriveerde. Ik heb zelf een geringe voorkeur voor de Thorens . Gezien het verschil in review- resultaten (meetwaarden).

Link to comment
Share on other sites

Het is uit bovenstaande niet op te maken wat je onder een massaloopwerk verstaat Jan.

 

:unsure:

Hee, nou je het zegt. Ik denk dat je gelijk hebt.

 

Ik moet beter snappen dat een echt massa- loopwerk werkt met een ultra- zwaar draaiplateau.

 

Wat ik bedoel is eentje met een zwaar frame, maar met een normaal plateaugewicht. Maar wel met een star chassis.

Link to comment
Share on other sites

Wat ik bedoel is eentje met een zwaar frame, maar met een normaal plateaugewicht. Maar wel met een star chassis.

http://www.theanalogdept.com/r4.htm

 

zo iets ?

 

:huh:

Zoiets, maar dan moet de plint dikker. En hij mag best ondieper. Eigenlijk een vierkante plintdoorsnede. Iets nieuws.

Een vierkant plint ( chassis) is het slechtste wat je kan doen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Goed, ik ben dus bezig met dat massaloopwerk. Maar welke van de 2 loopwerken zal ik als basis nemen? Ik kan nu nog even kiezen....

 

Graag uw opinies...

Ga in elk geval voor het stilste lager.

 

Wat voor plannen heb je met het plateau?

Scat-Man,

gebruik jij een stetoscoop om na te gaan of het lager stil is? Is dat het belangrijkste kriterium?

 

Want als de motor een grotere overshoot heeft en toch een stil lager? Wat moet dan prevaleren?

 

Zou ik eerst met beide loopwerken een proefopstelling moeten maken? Want de 160 lag al uit elkaar voor de 701 arriveerde. Ik heb zelf een geringe voorkeur voor de Thorens . Gezien het verschil in review- resultaten (meetwaarden).

Kan indien nodig een "garage stetoscoop" lenen.

 

Draaitafel maken met een lawaaimakend lager is gelijk een huis bouwen op een ijsschots.

 

Wat Haudio zegt : neem de Thorens lager.

 

Ga beslist eens kijken naar het bouwplan van R. Bruil.

 

Voor de arm lijkt mij dit ontwerp echt iets voor jou:Ladegaard arm.

 

ladegaardarm12sr.jpg

Link to comment
Share on other sites

Wat ik bedoel is eentje met een zwaar frame, maar met een normaal plateaugewicht. Maar wel met een star chassis.

http://www.theanalogdept.com/r4.htm

 

zo iets ?

 

:huh:

Zoiets, maar dan moet de plint dikker. En hij mag best ondieper. Eigenlijk een vierkante plintdoorsnede. Iets nieuws.

Een vierkant plint ( chassis) is het slechtste wat je kan doen. ;)

Zo gek is het niet, hoor. Je ziet voornamelijk vlake dinne platen. De koppeling tussen plateaulager en armlager moet mi. zo stijf mogelijk. Een dunne vlakkke plaat glabbert teveel naar me zin. Dus moet je juist een smalle, hoge doorsnede hebben. De massa komt er vanzelf bij in mijn ontwerp. dan alleen nog maar de spikes uit elkaar zetten aan de kant tegenover de arm. Daar is wel wat op te vinden. Het wordt dus een zoort t- vorm. Maar de ruggegraat is de hoge ligger tussen de twee lagers. Zoals alle F1 auto

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...