Jump to content

Audiofiele stroom

ravon
 Share

Recommended Posts

• Members

En hoe weet je dan dat je die groene stroom binnenkrijgt? Je koopt dat nl symbolisch, de provider koopt het idd ergens in, maar gaat niet via een aparte route naar jou toe... Je krijgt gewoon dezelfde stroom als voorheen...(tenzij je natuurlijk naast een snelstromende rivier woont, met een schoepenrad naast je huis...)!

Ik moet nog maar 14 kilometer graven en dan kan ik stiekem een kabel leggen rechtstreeks van de dichtsbijgelegen windturbine!

PS groen koper klinkt gewoon smerig! :lol:

Ik moet nog maar 14 kilometer graven en dan kan ik stiekem een kabel leggen rechtstreeks van de dichtsbijgelegen windturbine!

:D:D:D

Je kunt er natuurlijk ook gewoon een op je dak zetten... :rolleyes:

Hmm, nog niet zo'n verkeerd idee. :)

Ik weet het niet. Zo'n ding voor op het dak (zo'n 'mixer') zou best eens heel duur kunnen zijn. Op de Hogeschool in Enschede staat er een, best een grote ook (geen idee waar die voor gebruikt wordt trouwens). Een 'gewone', zoiets als dit dus,

windmolen-1.gif

is volgens mij niet geschikt voor op een huis. Al zijn er wel kleine varianten van...

En hoeveel een windmolen op je dak aan energie kan leveren, zou ik niet weten. Zeker als je in de stad woont, kan de windopbrengst best eens tegenvallen. Voordeel van zo'n 'mixer' is dat ie het altijd doet, waar de wind ook vandaan komt. Een gewone moet je tegen de wind in richten en is dus niet handig in de stad (tenzij je 'm op een hoog gebouw zet).

Ik weet het niet. Zo'n ding voor op het dak (zo'n 'mixer') zou best eens heel duur kunnen zijn. Op de Hogeschool in Enschede staat er een, best een grote ook (geen idee waar die voor gebruikt wordt trouwens). Een 'gewone', zoiets als dit dus,

windmolen-1.gif

is volgens mij niet geschikt voor op een huis. Al zijn er wel kleine varianten van...

En hoeveel een windmolen op je dak aan energie kan leveren, zou ik niet weten. Zeker als je in de stad woont, kan de windopbrengst best eens tegenvallen. Voordeel van zo'n 'mixer' is dat ie het altijd doet, waar de wind ook vandaan komt. Een gewone moet je tegen de wind in richten en is dus niet handig in de stad (tenzij je 'm op een hoog gebouw zet).

Ja, zo'n mixer heb ik ook al eens gezien. Lijkt me wel interessant om toch eens te proberen. Is bij lange na niet zo groot als zo'n helicopter op z'n kant. :)

Nou wij wonen in een flat van een maatschappij en je ken er zelfs nog geen bouwvergunning krijgen voor een schotelantenne op het balkon! :lol:<_<

Als ik nou zo een huis - tuin en keuken ventilator aan de vensterbank vastmaak, en tegen de wind stel, heb ik aan de stekker van dat ding misschien n

Groene stroom geeft rust.

Groene stroom wordt door door de belastingbetaler bekostigde groen-grappenmakers-links-vogelgehaktmolens geproduceerd. Moet er niet aan denken dat die stroom mijn set binnenvloeit.

Niet alleen windmolens leveren groene stroom hoor. Ook zonnepanelen (dat beweert men althans), waterkrachtcentrales (werkt eigenlijk alleen in combinatie met een enorm stuwmeer) en biomassaverbrandingsinstallaties (werkt alleen als je die biomassa ook weer bijplant) leveren groene stroom. Ja, zelfs Franse kerncentrales dragen indirect hun steentje bij... maar dat wordt waarschijnlijk liever geheim gehouden... :rolleyes:

Op de meter zie je geen verschil maar groene stroom klinkt beter dan grijze stroom.

Dat zou best wel eens kunnen...

Ik heb een kennis die zijn installatie heeft betaald met zwart geld, en dat is niet zichtbaar, maar duidelijk te horen :blink::blink::blink:

Met opgewekte groet,

(...)

maar dat wordt waarschijnlijk liever geheim gehouden... :rolleyes:

Vandaar dat jij het weet..... :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Met opgewekte groet,

Daarom is het ook een publiek geheim.

:o

Btw Dick, die kennis van jou met zwart geld is toevallig niet advocaat he? Dat is de laatste tijd niet zo gezond gebleken voor dergelijke advocaten.

:ph34r:

Kernenergie is groene stroom omdat het geen CO2 uitstoot tot gevolg heeft.

Dat is de hypocrisie van de milieulobby.

Met een beetje geluk is die kernenergie beter voor onze audio apparatuur. Elektronen die radioactief onder invloed zijn oid.

Groet,

Jacco

(...)

Btw Dick, die kennis van jou met zwart geld is toevallig niet advocaat he? Dat is de laatste tijd niet zo gezond gebleken voor dergelijke advocaten.

:ph34r:

Waarde Pjotr,

Vanwege mijn werk ken ik heel veel advocaten, van louche advocaten tot advocaten van de duivel en/of van kwade zaken, maar geen daarvan heeft ook maar iets van doen met zwart geld, laat staan witgewassen geld :unsure::unsure::unsure::unsure::unsure::unsure:

De suggestie alleen al...... :angry:

Met opgewekte groet,

over "groene"stroom gesproken....

http://redir.vara.nl/tv/zembla/welcome2.html?20041103/zembla

en waterkracht centrales zijn ook niet goed.... veel dode waterdieren door de turbines...

plus enorme onnatuurlijke meren die (wellicht) de aarde uit balans zouden kunnen brengen.....

lang leve kernfusie..... (als ze dat tenminste een keer gaat lukken)