erik klijnsmit Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 beste forumleden, afgelopen zaterdag middag ben ik naar Maassluis getogen, wat moet je anders doen op een middag vol van sinterklazen die overal in hun stoombootjes de havens binnen sukkelen. ik kreeg een uitnodiging van de orgelcomissie van het Garrels orgel, omdat ik mezelf als lid opgegeven had van de "Vrienden van het orgel" van Maasluis. we waren met alle 34 leden (meer zijn welkom trouwens) ontvangst met koffie was er om 14:00 uur, en daarna een mooie uitleg van de restaurateur en onderhouder van het orgel deheer De Haan van de firma Pels en van Leeuwen orgelbouw. de man legde in een half uur tijd de laaste en belangrijkste veranderingen van het orgel uit. daarna was Jaap Kronenburg (vaste organist ) samen met zijn registrant aan de beurt. zij gaven een klank demonstratie. dit was zeer interessant!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Mooi verhaal Erik. Eno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Beste Erik, Dank je voor je leuke verhaal. Een correctie echter. Ik heb geen zwengel aan de PEQ gegeven hoor. Ik liet dat als voorbeeld zien omdat je op veel systemen laag te kort komt na het rechtrekken. In mijn vaste preset gebruik ik de PEQ alleen om de twee grootste pieken weg te halen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 ik kan geen plaatje vinden van de matrix 800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 ik kan geen plaatje vinden van de matrix 800 Zie mijn sig. Joopus Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 ik kan geen plaatje vinden van de matrix 800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 ik kan geen plaatje vinden van de matrix 800 Zie mijn sig. Joopus Groeten, Bas oh ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 22 november 2005 Author Report Share Posted 22 november 2005 Beste Erik, Dank je voor je leuke verhaal. Een correctie echter. Ik heb geen zwengel aan de PEQ gegeven hoor. Ik liet dat als voorbeeld zien omdat je op veel systemen laag te kort komt na het rechtrekken. In mijn vaste preset gebruik ik de PEQ alleen om de twee grootste pieken weg te halen. Groeten, Bas oh, ik dacht al , ik zal het even corrigeren. ps: hier nog wat foto's , ik heb ze niet zelf gemaakt want ik had het te druk met luisteren en bewonderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 november 2005 Report Share Posted 22 november 2005 Een welbestede zaterdag Erik. Nu eens een 'Bas beluisterd' ipv van 'Bas beluistert' ; en ja, als het bij Bas niet goed zou klinken, dan zakt je als audiofiel de moed wel in de schoenen. "Geen opvallende/overdreven diepte of breedte", mooi compliment is dat. Ik zou door die opmerking op zo'n installatie wel eens een mooi pianoconcert willen horen. Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie alleen aan het zware orgelwerk zijn toegekomen of dat ook de muziekkeuze van Bas nog aan de orde is geweest. mooie foto's overigens, je zou er bijna orgelliefhebber van worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 erik, Ik ga graag nog eens met je mee naar en mooi orgelconcert. Zowel voor de muziek als voor het aanzicht van het instrument. Wat is dat orgel op de foto een prachtexemplaar ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Deze stonden in Utrecht http://aca.gr/pop_dirk.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Deze stonden in Utrecht http://aca.gr/pop_dirk.htm Beste Duck, Die in utrecht zijn de mijne Ik heb ze van deze meneer gekocht. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Op de een of andere manier zijn die Matrix 800's zo lelijk, dat ze weer mooi worden! Maar je moet er zo te zien wel flink de ruimte voor hebben... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Beste Duck, Die in utrecht zijn de mijne Ik heb ze van deze meneer gekocht. Groeten, Bas Lol, ik wou nog schrijven : "ben benieuwd waar ze gebleven zijn" Hij heeft nu Avalon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 ps: hier nog wat foto's , ik heb ze niet zelf gemaakt want ik had het te druk met luisteren en bewonderen Wat een ongelovelijke hoeveelheid werk moet er in het bouwen van zo'n orgel zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Op de een of andere manier zijn die Matrix 800's zo lelijk, dat ze weer mooi worden! Maar je moet er zo te zien wel flink de ruimte voor hebben... Beste Henrie, Smaken verschillen.... Ik vond ze vroeger ook nooit mooi, totdat je ze in het echt ziet, en ziet hoe genieus het in elkaar zit. Zo maakt de bovenste woofer kast geen contact met de midhoog kast. De bovenste woofer kast zit alleen helemaal achter vastgeschroeft aan een stalen balk. De midhoog kast zweeft ertussen. @duck. Ja ik weet dat ie nu Avalon heeft, ik heb het zelfs al bij hem beluisterd. Hoewel ik audioresearch heel mooi vind, vind ik zware torren bakken toch beter klinken op de Matrix-800. Met name Bryston Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Op de een of andere manier zijn die Matrix 800's zo lelijk, dat ze weer mooi worden! Maar je moet er zo te zien wel flink de ruimte voor hebben... Beste Henrie, Smaken verschillen.... Ik vond ze vroeger ook nooit mooi, totdat je ze in het echt ziet, en ziet hoe genieus het in elkaar zit. Zo maakt de bovenste woofer kast geen contact met de midhoog kast. De bovenste woofer kast zit alleen helemaal achter vastgeschroeft aan een stalen balk. De midhoog kast zweeft ertussen. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien, laat staan gehoord. Maar goed, ik vind ze dus eigenlijk w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 23 november 2005 Report Share Posted 23 november 2005 Beste, Haha ik hoop dat ze het daar beter doen. Ik vond niet dat ze de M-800's goed konden aansturen. Met name het laag was niet goed onder controle. Althans vergeleken met hoe bijv. de Brystons het doen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 november 2005 Author Report Share Posted 24 november 2005 erik,Ik ga graag nog eens met je mee naar en mooi orgelconcert. Zowel voor de muziek als voor het aanzicht van het instrument. Wat is dat orgel op de foto een prachtexemplaar ! beste zee, ik geloof dat er dit jaar nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 http://www.orgelkunst.be/ De stad Hasselt in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 http://www.hasselt.be/content/content/record.php?ID=3506 moest natuurlijk dit zijn! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 december 2005 Author Report Share Posted 12 december 2005 hier wat foto's van de vriendenmiddag, voor de liefhebbers. http://www.garrelsorgelmaassluis.nl/foto/v...2005/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 hier wat foto's van de vriendenmiddag,voor de liefhebbers. http://www.garrelsorgelmaassluis.nl/foto/v...2005/index.html Pfff... serieuze boel daar..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 conservatief Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 december 2005 Report Share Posted 12 december 2005 tsja, geen audiofielen maar muziekliefhebbers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts