Jump to content

twee giganten beluisterd

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

beste forumleden,

afgelopen zaterdag middag ben ik naar Maassluis getogen,

wat moet je anders doen op een middag vol van sinterklazen die overal in hun stoombootjes de havens binnen sukkelen.

ik kreeg een uitnodiging van de orgelcomissie van het Garrels orgel, omdat ik mezelf als lid opgegeven had van de "Vrienden van het orgel" van Maasluis.

we waren met alle 34 leden (meer zijn welkom trouwens) :D

ontvangst met koffie was er om 14:00 uur, en daarna een mooie uitleg van de restaurateur en onderhouder van het orgel deheer De Haan van de firma Pels en van Leeuwen orgelbouw.

de man legde in een half uur tijd de laaste en belangrijkste veranderingen van het orgel uit.

daarna was Jaap Kronenburg (vaste organist ) samen met zijn registrant aan de beurt.

zij gaven een klank demonstratie.

dit was zeer interessant!!

Beste Erik,

Dank je voor je leuke verhaal. Een correctie echter. Ik heb geen zwengel aan de PEQ gegeven hoor. Ik liet dat als voorbeeld zien omdat je op veel systemen laag te kort komt na het rechtrekken. In mijn vaste preset gebruik ik de PEQ alleen om de twee grootste pieken weg te halen.

Groeten,

Bas

Beste Erik,

Dank je voor je leuke verhaal. Een correctie echter. Ik heb geen zwengel aan de PEQ gegeven hoor. Ik liet dat als voorbeeld zien omdat je op veel systemen laag te kort komt na het rechtrekken. In mijn vaste preset gebruik ik de PEQ alleen om de twee grootste pieken weg te halen.

Groeten,

Bas

oh, :D

ik dacht al ,

ik zal het even corrigeren.

ps: hier nog wat foto's , ik heb ze niet zelf gemaakt want ik had het te druk met luisteren en bewonderen

E07945p50.jpg

E07172v.jpg

E07117av.jpg

P1000059a.JPG

:D

Guest Kraus vonBentinck

Een welbestede zaterdag Erik.

Nu eens een 'Bas beluisterd' ipv van 'Bas beluistert' :D ; en ja, als het bij Bas niet goed zou klinken, dan zakt je als audiofiel de moed wel in de schoenen.

"Geen opvallende/overdreven diepte of breedte", mooi compliment is dat.

Ik zou door die opmerking op zo'n installatie wel eens een mooi pianoconcert willen horen.

Ben eigenlijk wel benieuwd of jullie alleen aan het zware orgelwerk zijn toegekomen of dat ook de muziekkeuze van Bas nog aan de orde is geweest.

mooie foto's overigens, je zou er bijna orgelliefhebber van worden :cool2:

Op de een of andere manier zijn die Matrix 800's zo lelijk, dat ze weer mooi worden! :D Maar je moet er zo te zien wel flink de ruimte voor hebben...

Beste Henrie,

Smaken verschillen.... :) Ik vond ze vroeger ook nooit mooi, totdat je ze in het echt ziet, en ziet hoe genieus het in elkaar zit. Zo maakt de bovenste woofer kast geen contact met de midhoog kast. De bovenste woofer kast zit alleen helemaal achter vastgeschroeft aan een stalen balk. De midhoog kast zweeft ertussen.

@duck. Ja ik weet dat ie nu Avalon heeft, ik heb het zelfs al bij hem beluisterd. Hoewel ik audioresearch heel mooi vind, vind ik zware torren bakken toch beter klinken op de Matrix-800. Met name Bryston :D

Groeten,

Bas

Op de een of andere manier zijn die Matrix 800's zo lelijk, dat ze weer mooi worden! :D Maar je moet er zo te zien wel flink de ruimte voor hebben...

Beste Henrie,

Smaken verschillen.... :) Ik vond ze vroeger ook nooit mooi, totdat je ze in het echt ziet, en ziet hoe genieus het in elkaar zit. Zo maakt de bovenste woofer kast geen contact met de midhoog kast. De bovenste woofer kast zit alleen helemaal achter vastgeschroeft aan een stalen balk. De midhoog kast zweeft ertussen.

Ik heb ze nog nooit in het echt gezien, laat staan gehoord. Maar goed, ik vind ze dus eigenlijk w

• 3 weeks later...