Sebastiaan de vries Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Een beetje motor voor een machine die boven de 1 Kw uitlomt is al snel een 3-fasenmotor. Beste Pjotr, ehh... At Idle 215 Watts Max. Heat Dissipation 733 Btu/Hr output @ 600W @ 8 ohms 1284 Watts Max. Heat Dissipation 8 ohms 2333 Btu/Hr. output @ 900W @ 4 ohms 1980 Watts Max. Heat Dissipation 3684 Btu/Hr. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Misschien toch een paar K2s voor in de zomer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Misschien toch een paar K2s voor in de zomer? Beste Duck, hwahwah heb ik geen geld voor. En ik wil zoiezo niet zonder Bryston. Echter zelfs K2's kunnen kapot. Waar ze normaal alles overleven (zonlicht, gooien, zand, vocht etc.) is er een K2 bij een audiofiele klant (waar dat ding dus uit zijn neus zit te vreten) in rook opgegaan. Het blijft electronica. Hoe goed ook gebouwd en ontworpen. Er kan altijd iets mis gaan. Dat hou je toch. Shit happens Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 And when the shit hits the fan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Beste duck, wanneer komt je K2? Laat ons allemaal weten hoe het is Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Tja, zit eigenlijk te wachten op een tracking nr. die zou ik binnen 48-72 uur ontvangen. Als ik hem dinsdag nog niet gehoord heb, ga ik mailen (wel n gedoe zo'n mega ebay schuiver) Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 januari 2006 Author Report Share Posted 7 januari 2006 Twee giganten is nu "een gigant" Groeten, Bas het orgel doet het nog steeds ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 7 januari 2006 Report Share Posted 7 januari 2006 Twee giganten is nu "een gigant" Groeten, Bas het orgel doet het nog steeds ....... zelfs na meer dan 100 jaar nog Kut electronica allemaal!!! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Twee giganten is nu "een gigant" Groeten, Bas het orgel doet het nog steeds ....... zelfs na meer dan 100 jaar nog Kut electronica allemaal!!! Groeten, Bas Hmm, dat soort elektronica is nieuw voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 januari 2006 Report Share Posted 8 januari 2006 Beste CJ, Ongetwijfeld bestaat het hwahwah Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Beste CJ, Ongetwijfeld bestaat het hwahwah Groeten, Bas Niet om het een of ander, maar elektronica heb ik daar tot op heden nog niet bij nodig gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Tijd voor een setje 28B-SST?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 januari 2006 Report Share Posted 9 januari 2006 Tijd voor een setje 28B-SST?? "Bryston's stout new 28B-SST monoblock ($13,500/pair) will produce in excess of 120A of current in addition to its 1200 watts into 8 ohms. It's also the biggest Bryston amp we've ever seen." Damm damm damm!!. Wat ze dan op de CES "the most powerfull krell" noemen is niets vergeleken met deze giganten!. Je die moet en zal ik hebben!. Ik ga beginnen met sparen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Die zijn zeker heel erg mooi om te zien, Bas. Dat zijn de poldermodellen onder de versterkers. Dikke ringkerntrafo, een batterij elco's en een godschuwelijk veel vermogen. Ik vind de kasten en fronts ook erg mooi om te zien. 1200 watts into 8 ohms Dat zijn pas spec's. Dit zijn echt van die versterkers die je gewoon niet meer weg doet als je ze hebt. Mooie voorversterker erop en jarenlang veel plezier en geen vermogen tekort, ongeacht de speaker die je erop aansluit. En zo hoort het ook. "Bryston's stout new 28B-SST monoblock ($13,500/pair) En toch zijn ze niet eens zo heel erg duur per paar. Vergelijk het maar eens met krell, dan ben je veel duurder uit. Het is natuurlijk veel geld, maar als het je hobby is, dan heb je voor het geld ook iets echt wat prachtig is en vele jaren meegaat. Een keukenblokje kost tegenwoordig veel meer. En dan heb je ook nog eens geen 20 jaar garantie. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Hoe duurder, hoe beter? Hoe meer watts, hoe beter? Zijn we weer bezig kwantiteit met kwaliteit te verwarren, hear..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 mijn vorige versterker, Bryston 3b, wilde nog wel eens aan het eindje van zijn adem komen (120W/8ohm), maar de AW250 (250w/8ohm) heeft nog nooit enige ademnood vertoond. dan moet er al duidelijk een kwaliteitsvoordeel te noemen zijn om zo'n nucleaire centrale aan te schaffen? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Hoe duurder, hoe beter?Hoe meer watts, hoe beter? Gek genoeg is dat vaak wel zo.... niet altijd, meestal wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Jongens, Weet je wat het is. ik weet ook wel dat dit vermogen absurd is, en je dat nooit in geen enkele huiskamer ooit nodig zult hebben. Echter. Ik heb zo veel lof, hart en enthousiasme voor het merk Bryston (ik kick zo op hun sound!) dat ik altijd heb gezegd als ze ooit met een groter state of the art product komen, dat ik dat gewoon moet hebben. Je bent freak of je bent het niet! Ik ga ze dus aanschaffen (als ik het geld heb gespaard ) in vertrouwen dat dit het beste is dat Bryston te bieden heeft!. Btw. Mijn defecte 7BSST monoblok staat nu bij de Importeur. De service is geweldig. Ze waren bijna beschaamd dat er zo'n eindtrap stuk gaat, schijnt zelden te gebeuren. Ik krijg deze week een 4BSST stereo van ze opgestuurd zodat ik toch kan draaien in de tussentijd. Ik vind dit uitzonder goede service! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Btw. Mijn defecte 7BSST monoblok staat nu bij de Importeur. De service is geweldig. Ze waren bijna beschaamd dat er zo'n eindtrap stuk gaat, schijnt zelden te gebeuren. Ik krijg deze week een 4BSST stereo van ze opgestuurd zodat ik toch kan draaien in de tussentijd. Ik vind dit uitzonder goede service! Groeten, Bas Even een 4B-SST opsturen is aan porto al een leuk bedrag. Inderdaad goede service. Maar goed dat geen grote fan (freak?) van Pass Labs bent oid want dan gaat zo'n wens echt flink in de papieren lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Klinkt heerlijk zoveel vermogen! Niet mee eens. Mijn voorversterker heeft een schaalverdeling in dB's. Deze staat meestal op - 21 dB en leverd dan 80 dB. Wanneer hij op 0 dB staat levert hij z'n vermogen van ca 120W. Het pieklampje gaat af en toe heel kort aan. 0dB=120W -3=60 -6=30 -9=15 -12=7,5 -15=3,75 -18=1,9 -21db is dus 0,95 Watt... Ja je hebt inderdaad zware versterkers nodig.... Waarom dit dan voor jouw beter klinkt ??? Kennelijk houdt je van een sloom geluid. Zware versterkers klinken n.l. vaak minder dynamisch en minder transparant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Waarom dit dan voor jouw beter klinkt ??? Kennelijk houdt je van een sloom geluid. Zware versterkers klinken n.l. vaak minder dynamisch en minder transparant. Beste Hans, Misschien zwaar uitgevoerde Array eindversterkers, maar de zware bryston eindversterkers klinken alles behalve sloom!Als iets snel en dynamisch is, is het wel Bryston. Waarom veel vermogen? Omdat mijn speakers groot zijn, en hene hoop massa moeten voortstuwen. Hier kan geen controle en reserve genoeg zijn! Bovendien geloof ik er niet in dat Bryston alleen maar een hoog vermogen versterker wilde bouwen. Ik heb vernomen dat het hier om een zo compromiseloos mogelijk monoblok ging. Het hoge vermogen is een van die dingen Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Waarom dit dan voor jouw beter klinkt ??? Kennelijk houdt je van een sloom geluid. Zware versterkers klinken n.l. vaak minder dynamisch en minder transparant. Beste Hans, Misschien zwaar uitgevoerde Array eindversterkers, maar de zware bryston eindversterkers klinken alles behalve sloom! Groeten, Bas Zware Array's zijn er niet.... En wanneer die er wel waren zouden ze ook snel klinken omdat het in principe een batterij kleine versterkertjes is. Bovendien schreef ik "vaak", omdat ik ook heel goed weet dat er wel degelijk zware snelle versterkers zijn. Wanneer ik echter zou moeten kiezen in de prijsklasse tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Klinkt heerlijk zoveel vermogen! Niet mee eens. Mijn voorversterker heeft een schaalverdeling in dB's. Deze staat meestal op - 21 dB. Wanneer hij op 0 dB staat levert hij z'n vermogen van ca 120W. De geluidsdruk is dan ca. 80dB en het pieklampje gaat af en toe heel kort aan. 0dB=120W -3=60 -6=30 -9=15 -12=7,5 -15=3,75 -18=1,9 -21db is dus 0,95 Watt... Ja je hebt inderdaad zware versterkers nodig.... Waarom dit dan voor jouw beter klinkt ??? Kennelijk houdt je van een sloom geluid. Zware versterkers klinken n.l. vaak minder dynamisch en minder transparant. Ome Henk... wanneer je de hele tekst had gekwoot, dan had je ook de begin kwoot meegenomen. Vermogen zegt n.l. niks over de geluidkwaliteit. Eerder andersom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Waarom veel vermogen? Omdat mijn speakers groot zijn, en hene hoop massa moeten voortstuwen. Hier kan geen controle en reserve genoeg zijn! Het leuke is, dat je het vele vermogen ook terug hoort in kleine luidsprekers die helemaal niet veel vermogen nodig hebben. De kracht in het geluidsbeeld van een grote versterker hoor je overal in terug, ongeacht de luidspreker. Dat is mijn bevinding na het luisteren van verschillende bakbeesten op diverse luidsprekers. Schakel je dan weer terug bijvoorbeeld naar een Marantz PM80 of Denon, of andere versterker in deze klasse, dan is het schone geluidsbeeld er wel, en het klinkt dan wel goed, maar de kracht en drive is dan nagenoeg verdwenen. Je wordt niet meer in de bank gedrukt met een snoestrak laag en veel drive. Ook het laag wat dan in "plateau's wordt weer gegeven, krijg je alleen maar voor elkaar met een grote versterker. Dus dat je het laag in trappen omlaag hoort gaan door de huiskamer en dat je het laag voelt trillen in de bank, maar niet meer hoort met je gehoor. Dat vind ik kicken. En dat is nou hetgeen wat alleen een grote versterker kan. En met een zware versterker krijg je bijna elke redelijke luidspreker aan het klinken. Bijvoorbeeld goedkopere zuiltjes van Mission en B&W. Ik sta echt versteld wat een grote versterker met zulke relatief goedkope luidsprekers kan doen. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 januari 2006 Report Share Posted 10 januari 2006 Waarom dit dan voor jouw beter klinkt ??? Kennelijk houdt je van een sloom geluid. Zware versterkers klinken n.l. vaak minder dynamisch en minder transparant. Beste Hans, Misschien zwaar uitgevoerde Array eindversterkers, maar de zware bryston eindversterkers klinken alles behalve sloom! Groeten, Bas Zware Array's zijn er niet.... En wanneer die er wel waren zouden ze ook snel klinken omdat het in principe een batterij kleine versterkertjes is. Bovendien schreef ik "vaak", omdat ik ook heel goed weet dat er wel degelijk zware snelle versterkers zijn. Wanneer ik echter zou moeten kiezen in de prijsklasse tot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts