dekkersj Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Maak eens een afspraak met je huisarts om iets uit te laten spuiten en een verwijzing voor de KNO-arts. Het zal me niks verbazen, als je oren uitlaten spuiten een van de betere upgrades is. Ik zal eens een afspraak maken met mijn huisarts en binnenkort verslag doen. Maar even terug naar het topic, ik denk dat ik constructief bezig ben, probeer dingen zelf uit alvorens een mening ergens over te hebben en sta open voor andere meningen en ideeen. Ik heb CD, SACD, DVD-A van zeer goede kwaliteit, toch ben ik van mening (en vele met mij) dat een LP beter kan klinken en voor mij en vele andere suprieur is. Alhoewel ik geen 18 meer ben en zeker geen optimaal gehoor heb, denk ik dat er weinig mis is met mijn gehoor. Meerdere malen per jaar maak ik mensen blij met mijn analoge bouwsels en als ook toonaangevende firma's zoals Tribute Audio mooi vinden wat ik maak ben ik m.i. goed bezig. Waar ik absoluut van baal, van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, zich vast blijven houden aan hun vastgeroeste ideeen. En niet eens de moeite nemen om zelf dingen te ervaren door b.v. een knap element in hun platenspeler te schroeven. Of nog erger niet eens een draaitafel hebben en een dergelijk topic durven te starten. Ik denk dat het topic gesloten kan worden. Met vriendelijke groet, Jack Dat had je gedacht! Precies, mensen die niet verder dan hun neus kijken. Mensen die maar blijven beweren dat lp beter kan klinken, terwijl ze er geen idee van hebben hoe dat komt...Nou, dat is vrij eenvoudig: omdat beide media niet een-twee-drie met elkaar te vergelijken zijn. Als je dat niet weet of begrijpt of zelfs wil begrijpen, is het waanzin om te oordelen. Het formaat cd is vele malen beter dan lp en van sacd en dvd-a maar te zwijgen. HOE dat uiteindelijk op die schijfjes gekwakt wordt, is een heel ander verhaal en is niet te vergelijken met hoe het op vinyl komt. Diegenen die blijven beweren dat vinyl beter kan zijn, onthullen hun stompzinnigheid ook nog op een andere manier: het zou kunnen. Ja, alles kan: lijkt wel een wasmiddelenreclame. Dat zou ook zo maar kunnen, maar die domme huisvrouwtjes en mannetjes staan er geen seconde bij stil HOE dat zou kunnen. Makkelijk oplosbare verf die je er zelfs met gewone zeep gemakkelijk uitkrijgt of TRUCAGE! Het medium platenspeler delft het onderspit, dat is duidelijk. Dat er muziek uit komt, is een ander verhaal. Je zou toch de intelligentie moeten hebben om dat onderscheid te kunnen maken. Sterker nog, de vinyl-sound (van alle kanten vervormd om eea goed te laten klinken) kan ook op cd gezet worden. Andersom niet, daar is vinyl domweg kwalitatief niet goed genoeg voor. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Maak eens een afspraak met je huisarts om iets uit te laten spuiten en een verwijzing voor de KNO-arts. Het zal me niks verbazen, als je oren uitlaten spuiten een van de betere upgrades is. Ik zal eens een afspraak maken met mijn huisarts en binnenkort verslag doen. Maar even terug naar het topic, ik denk dat ik constructief bezig ben, probeer dingen zelf uit alvorens een mening ergens over te hebben en sta open voor andere meningen en ideeen. Ik heb CD, SACD, DVD-A van zeer goede kwaliteit, toch ben ik van mening (en vele met mij) dat een LP beter kan klinken en voor mij en vele andere suprieur is. Alhoewel ik geen 18 meer ben en zeker geen optimaal gehoor heb, denk ik dat er weinig mis is met mijn gehoor. Meerdere malen per jaar maak ik mensen blij met mijn analoge bouwsels en als ook toonaangevende firma's zoals Tribute Audio mooi vinden wat ik maak ben ik m.i. goed bezig. Waar ik absoluut van baal, van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is, zich vast blijven houden aan hun vastgeroeste ideeen. En niet eens de moeite nemen om zelf dingen te ervaren door b.v. een knap element in hun platenspeler te schroeven. Of nog erger niet eens een draaitafel hebben en een dergelijk topic durven te starten. Ik denk dat het topic gesloten kan worden. Met vriendelijke groet, Jack Dat had je gedacht! Precies, mensen die niet verder dan hun neus kijken. Mensen die maar blijven beweren dat lp beter kan klinken, terwijl ze er geen idee van hebben hoe dat komt...Nou, dat is vrij eenvoudig: omdat beide media niet een-twee-drie met elkaar te vergelijken zijn. Als je dat niet weet of begrijpt of zelfs wil begrijpen, is het waanzin om te oordelen. Het formaat cd is vele malen beter dan lp en van sacd en dvd-a maar te zwijgen. HOE dat uiteindelijk op die schijfjes gekwakt wordt, is een heel ander verhaal en is niet te vergelijken met hoe het op vinyl komt. Diegenen die blijven beweren dat vinyl beter kan zijn, onthullen hun stompzinnigheid ook nog op een andere manier: het zou kunnen. Ja, alles kan: lijkt wel een wasmiddelenreclame. Dat zou ook zo maar kunnen, maar die domme huisvrouwtjes en mannetjes staan er geen seconde bij stil HOE dat zou kunnen. Makkelijk oplosbare verf die je er zelfs met gewone zeep gemakkelijk uitkrijgt of TRUCAGE! Het medium platenspeler delft het onderspit, dat is duidelijk. Dat er muziek uit komt, is een ander verhaal. Je zou toch de intelligentie moeten hebben om dat onderscheid te kunnen maken. Sterker nog, de vinyl-sound (van alle kanten vervormd om eea goed te laten klinken) kan ook op cd gezet worden. Andersom niet, daar is vinyl domweg kwalitatief niet goed genoeg voor. Groet, Jacco Jacco, Miskent talent. Binnen afzienbare tijd is er geen enkele cd-winkel meer. Alle digi muziek wordt dan n.l., tegen vergoeding,van het web geladen . Natuurlijk is cd beter alleen analoog adepten kunnen dat niet horen. Hebben daar n.l. niet voor geleerd. Dat blijkt een handicap. Zij hebben echter wel goede oren en dat heeft klaarblijkelijk niet iedereen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Natuurlijk is cd beter alleen analoog adepten kunnen dat niet horen. Hebben daar n.l. niet voor geleerd. Dat blijkt een handicap. Zij hebben echter wel goede oren en dat heeft klaarblijkelijk niet iedereen. Die oren zijn het probleem niet, het zit 'm meer in het zenuw-tikkenfilter in de hersenen dat bij cd "adepten" ontbreekt. Geen echte afwijking, eerder een evolutionaire ontwikkeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Natuurlijk is cd beter alleen analoog adepten kunnen dat niet horen. [...] Zij hebben echter wel goede oren en dat heeft klaarblijkelijk niet iedereen. Scat-Man, Deze twee zinnen zijn volgens mij met elkaar in tegenspraak. Anyway, zij zijn niet de enige met goede oren. Na wat testjes elders hear met wat gefilterde muziek moet ik constateren dat ik nog prima kan horen t/m 16 kHz. Ik spreek hier alleen voor mezelf. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Natuurlijk is cd beter alleen analoog adepten kunnen dat niet horen. [...] Zij hebben echter wel goede oren en dat heeft klaarblijkelijk niet iedereen. Scat-Man, Deze twee zinnen zijn volgens mij met elkaar in tegenspraak. Anyway, zij zijn niet de enige met goede oren. Na wat testjes elders hear met wat gefilterde muziek moet ik constateren dat ik nog prima kan horen t/m 16 kHz. Ik spreek hier alleen voor mezelf. Groet, Jacco Cijfertjes, meten, blablabla... Ik zou zeggen: zorg eerst eens dat je een fatsoenlijke draaitafel en element hebt, ga eens luisteren (in plaats van meten...) en kom dan weer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 ...de vinyl-sound (van alle kanten vervormd om eea goed te laten klinken) kan ook op cd gezet worden. Andersom niet... Dat klopt volgens mij wel ja. Ik heb mp3's die als een plaat klinken en aangezien er geen hoorbaar verschil zit tussen (goeie) mp3's en cd-formaat (of wav-formaat), kan een cd dus ook als vinyl klinken. Andersom zou ik niet weten, maar ik denk inderdaad van niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Het medium platenspeler delft het onderspit, dat is duidelijk. Dat er muziek uit komt, is een ander verhaal. Je zou toch de intelligentie moeten hebben om dat onderscheid te kunnen maken. Sterker nog, de vinyl-sound (van alle kanten vervormd om eea goed te laten klinken) kan ook op cd gezet worden. Andersom niet, daar is vinyl domweg kwalitatief niet goed genoeg voor. Groet, Jacco Je wil het gewoon niet begrijpen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Natuurlijk is cd beter alleen analoog adepten kunnen dat niet horen. [...] Zij hebben echter wel goede oren en dat heeft klaarblijkelijk niet iedereen. Scat-Man, Deze twee zinnen zijn volgens mij met elkaar in tegenspraak. Anyway, zij zijn niet de enige met goede oren. Na wat testjes elders hear met wat gefilterde muziek moet ik constateren dat ik nog prima kan horen t/m 16 kHz. Ik spreek hier alleen voor mezelf. Groet, Jacco Jacco, het gaat nu niet meer om details. Wij zijn het inmiddels roerend met elkaar eens dat wij het duidelijk oneens zijn. Kan ik heel goed mee leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Het medium platenspeler delft het onderspit, dat is duidelijk. Dat er muziek uit komt, is een ander verhaal. Je zou toch de intelligentie moeten hebben om dat onderscheid te kunnen maken. Sterker nog, de vinyl-sound (van alle kanten vervormd om eea goed te laten klinken) kan ook op cd gezet worden. Andersom niet, daar is vinyl domweg kwalitatief niet goed genoeg voor. Groet, Jacco Je wil het gewoon niet begrijpen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Het medium platenspeler delft het onderspit, dat is duidelijk. Dat er muziek uit komt, is een ander verhaal. Je zou toch de intelligentie moeten hebben om dat onderscheid te kunnen maken. Sterker nog, de vinyl-sound (van alle kanten vervormd om eea goed te laten klinken) kan ook op cd gezet worden. Andersom niet, daar is vinyl domweg kwalitatief niet goed genoeg voor. Groet, Jacco Je wil het gewoon niet begrijpen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 cd spelers klinken doorgaans plat en scherp af fabriek. tot je een hele dure koopt. en ja ... dan gaat het klinken als mijn platenspeler. waar zo weinig electronica aan te pas komt dat ie goed klinkt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Ik zat te zoeken naar het doel van dit forum, maar ik kan het niet 1-2-3 vinden. Maar ik neem aan dat het iets zal zijn als: Op een normale manier discuseren over alles wat met geluid te maken heeft. Dat de ene CD mooier vind een ander SACD en weer iemand juist weer LP's is niet erg. Wat ik wel erg vind, dat mensen voor niet intelligent worden uitgemaakt, dingen persoonlijk worden. Mensen waar ik respect voor heb, omdat die mijninziens ruimschoots hun sporen in de audio hebben verdient.... Als nietszeggen, of niet interessant aan de kant worden geschoven. Dan wil ik het nog niet eens hebben over de "orendokter" waarvan ik hoop dat het in de "basis-verzekering" zit van al die mensen Laten we het een beetje normaal houden. Met Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 bij mij thuis klinkt de platenspeler (fat bob S) beter dan de cd-speler (psaudio-set). De psaudio-set is niet meer een van de jongste spelers, maar toch. Afgelopen dinsdag bij een hifizaak nog een nieuwste generatie cd-speler beluisterd (bluenote stibbert) maar ook die moest het afleggen tegen een welleswaar bovengemiddelde draaitafelcombinatie. Ik neig er dus naar om te stellen dat veel draaitafelcombinaties beter klinken dat cd-spelers. Waarvan acte!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Het medium platenspeler delft het onderspit, dat is duidelijk. Dat er muziek uit komt, is een ander verhaal. Je zou toch de intelligentie moeten hebben om dat onderscheid te kunnen maken. Sterker nog, de vinyl-sound (van alle kanten vervormd om eea goed te laten klinken) kan ook op cd gezet worden. Andersom niet, daar is vinyl domweg kwalitatief niet goed genoeg voor. Groet, Jacco Je wil het gewoon niet begrijpen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 bij mij thuis klinkt de platenspeler (fat bob S) beter dan de cd-speler (psaudio-set). De psaudio-set is niet meer een van de jongste spelers, maar toch. Afgelopen dinsdag bij een hifizaak nog een nieuwste generatie cd-speler beluisterd (bluenote stibbert) maar ook die moest het afleggen tegen een welleswaar bovengemiddelde draaitafelcombinatie. Ik neig er dus naar om te stellen dat veel draaitafelcombinaties beter klinken dat cd-spelers. Waarvan acte!! Je kunt er dan wel naar neigen maar in feite beweer je niets anders dan dat je een door jouw beluisterde cd-speler (+ de rest van een set) niet mooier vond klinken dan een door jou beluisterde, en naar jouw mening bovengemiddelde, draaitafelcombinatie (+ de rest van een set). Dus stellen dat "veel draaitafelcombinaties beter klinken dan cd-spelers" is wel een erg voorbarige conclusie die ook nog eens alleen maar van jouw smaak afhankelijk is. De stelling "platenspelers zijn helemaal niet superieur" klopt als een bus. Alleen al door het feit dat er niet zoiets als de platenspeler bestaat. Maar vreemd genoeg is deze hele discussie in gang gezet door een kop die de lading niet dekt, gezien de topic-header en het eerste bericht van de topic-starter. Tja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Ja Ik ben overigens nog op zoek naar scherpe randjes. Ik heb "come away with me" van Norah Jones een paar keer beluisterd maar ik kom er zonder hulp niet uit. Misschien komt dat door mijn weergaloze luidsprekers maar ik vermoed eerder dat ik simpelweg niet weet wat je bedoelt. Zou je voor mij eens een nummer willen uitzoeken en het tijdstip willen geven waarvan jij vindt dat dat een moment is waar ik een scherp randje zou kunnen horen? Ik zal die CD morgen nog eens draaien. Het is al weer 'n tijdje geleden dat ik die CD gedraaid heb. Maar ik nodig je uit om hier eens naar het verschil tussen CD en plaat te komen luisteren. Waarschijnlijk verhelderd dat de zaak meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Laten we het een beetje normaal houden. Beste Jack, wat is normaal Het is m.i. normaal dat een stellige reactie een andere stellige reactie uitlokt... Als je begrijpt wat ik bedoel Enige verduidelijking: Wanneer ik zeg: "LP's klinken beter dan CD's", dan is dat (zeer) stellig. Wanneer ik zeg: "LP's klinken bij mij beter dan CD's", dan is dat (veel) minder stellig. Henk "normaal" ben ik zeker niet..... veel te saai. Zo'n stellig topic roept zeker reacties op. Maar ik wordt dagelijks omringt door een vast luisterpanel van 3 bloedmooie vrouwen, daar kan m.i. geen Fluke tegenop!. Laten we elkaar gewoon niet zo afzeiken, wat zijn we er uiteindelijk mee opgeschoten..................................................................... ..................... Vriendelijke groet, Jack P.s. jij lijkt me redelijk normaal, jammer van dat midisetje waar "normale" mensen gelukkig mee zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Ja Ik ben overigens nog op zoek naar scherpe randjes. Ik heb "come away with me" van Norah Jones een paar keer beluisterd maar ik kom er zonder hulp niet uit. Misschien komt dat door mijn weergaloze luidsprekers maar ik vermoed eerder dat ik simpelweg niet weet wat je bedoelt. Zou je voor mij eens een nummer willen uitzoeken en het tijdstip willen geven waarvan jij vindt dat dat een moment Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Waarschijnlijk verhelderd dat de zaak meer. Kunnen jullie wel samen Tuurlijk kan dat. De kans is groot dat Hans en ik elkaar leuk aanvullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Het medium platenspeler delft het onderspit, dat is duidelijk. Dat er muziek uit komt, is een ander verhaal. Je zou toch de intelligentie moeten hebben om dat onderscheid te kunnen maken. Sterker nog, de vinyl-sound (van alle kanten vervormd om eea goed te laten klinken) kan ook op cd gezet worden. Andersom niet, daar is vinyl domweg kwalitatief niet goed genoeg voor. Groet, Jacco Je wil het gewoon niet begrijpen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 prachttheorie. als die CD speler niet zo vreselijk vol electronica zat wellicht. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 prachttheorie. als die CD speler niet zo vreselijk vol electronica zat wellicht. groet dus terug naar de wasrol? Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 nee die slijten zo hard. beide media hebben nadelen. en mits goed uitgevoerd kunnen beide goed klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 Hans, dankjewel voor de uitnodiging, ik denk er nog even over na want ik heb me voorgenomen om zo min mogelijk andere sets dan die van mezelf te beluisteren. Ik ook, valt het thuis nooit tegen Zo doe je in elk geval g Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 14 januari 2006 Report Share Posted 14 januari 2006 Hans, dankjewel voor de uitnodiging, ik denk er nog even over na want ik heb me voorgenomen om zo min mogelijk andere sets dan die van mezelf te beluisteren. Ik ook, valt het thuis nooit tegen Zo doe je in elk geval g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts