Jump to content

Platenspelers helemaal niet SUPRIEUR

Jempie
 Share

Recommended Posts

Beste Mensen,

Kom dan op de komende analoog show van Audio Selectief in Sneek

Daar staan heel veel mooi warm/niet snel/vervormende draaitafels

Misschien is er iemand die het verschil wilt laten horen tussen

CD en Plaat.

Leuk toch...

Mazzel

Jempie

Guest tubejack
Misschien is er iemand die het verschil wilt laten horen tussen

CD en Plaat.

Leuk toch...

Mazzel

Jempie

Zeker leuk!

Ik heb met Henk afgesproken, dat ik de 10e mijn zeer analoog

klinkende CD-speler meeneem.

Neem van mij aan dat CD's retegoed kunnen klinken.

Er blijft natuurlijk altijd mooi en mooier en die voorkeur

kan ook nog per muziekliefhebber verschillen.

Vriendelijke groet,

Jack

Date: November 29, 2005

To: Mr. Gawain Emanuel, University of Pittsburgh Professor

From: Jesse Brocious, University of Pittsburgh

Subject: Final Report, True Audio Reproduction

Dear Mr. Emanuel:

Enclosed is a copy of my report on analog and digital audio recording. After submitting the proposal of the topic, this final report provides detailed information regarding analog and digital audio formats.

With research and personal experience, the report includes technical and opinion based information. The research for the paper provided some new information that supports my opinions as well as show evidence for the perceived differences between the two formats.

Based on the research I have reviewed, my assertion that analog audio provides a more natural listening experience is supported. New technologies have overshadowed the traditional analog form, but analog has had a resurgence recently. As more advancements in technology are introduced, those individuals who do not know of the old recording format will not have the opportunity to hear the lifelike and natural sound.

Thank you for the opportunity to research this topic and present its findings. Please contact me at jdb152@pitt.edu with any questions you may have.

Sincerely,

Jesse Brocious

Executive Summary

The introduction of digital audio during the 1980

When cost, time, and effort are of no object and the user desires the most accurate reproduction of his or her favorite music, vinyl will be the choice of the most discerning audiophile. Based on research, personal experience, and technical data, analog recordings are fundamentally superior when given the proper setup and maintenance. While good quality equipment and calibration may require additional effort and money, the results will be rewarding.

Given my research and personal experiences, I assert that analog recording provides a more natural and uniform listening experience.

Given the right equipment and a quality recording even the most diehard digital fan will grow an appreciation for how musical analog recordings can be.

Volgens mij wordt er in het gehele stuk onduidelijk, maar op een wijze dat 't de schrijver uitkomt, gewisseld tussen de betekenissen van "analog recording".

De ene keer betreft het het af te spelen medium (vinyl) en de andere keer de opname.

Ik vermoed dat er een kern van waarheid in zit dat je met een oneindige bron van financi

ga gewoon eens luisteren naar een goede set met een goede platenspeler.

een cd speler verruwt de informatie en staat ook nog eens barstensvol electronica, waar fabrikanten zich doorgaans makkelijk vanaf maken uit kostenoogpunt.

groet

Sommige studenten krijgen hun titel niet omdat ze een waardeloos onderzoek doen en een waardeloos rapport schrijven.

Die meneer Brocious is daar een voorbeeld van.

vind het wel sterk dat je dit soort conclusies kunt/durft te maken op grond van een briefje met een samenvatting...................................

:huh:

Guest Kraus vonBentinck

Het hele wonder van platenspelers bestaat hierin dat een inferieure en achterhaalde techniek nog zo lekker kan klinken en dat het zo leuk is om een plaat op te zetten.

Een tijdje geleden was er een vergelijking tussen de originele mastertapes afgespeeld op de studiorecorders (allemaal analoog) en de reproductie via machtig mooie platenspelers.

Alle vinylliefhebbers gingen onthutst naar huis.

Maar wat maakt het nou allemaal uit hoe het meet; kennelijk klinkt het thuis allemaal heel acceptabel. Wat wil je nog meer?

Heel dat gedoe over wat beter is, is niet anders dan een geloofsstrijd en daar is nog nooit iets zinnigs uitgekomen

Maar wat maakt het nou allemaal uit hoe het meet; kennelijk klinkt het thuis allemaal heel acceptabel. Wat wil je nog meer?

Heel dat gedoe over wat beter is, is niet anders dan een geloofsstrijd en daar is nog nooit iets zinnigs uitgekomen

Precies!! :cool2:

Sommige studenten krijgen hun titel niet omdat ze een waardeloos onderzoek doen en een waardeloos rapport schrijven.

With research and personal experience, the report includes technical and opinion based information.

Based on the research I have reviewed, my assertion that analog audio provides a more natural listening experience is supported.

Based on research, personal experience, and technical data, analog recordings are fundamentally superior when given the proper setup and maintenance.

Given my research and personal experiences, I assert that analog recording provides a more natural and uniform listening experience.

Today, with the digital revolution, many have lost appreciation for the natural sound of analog audio.

On the other hand, my assertion remains in the fact that for the audiophile or someone seeking purity and musical excellence, analog vinyl recordings can provide an unrivaled soundstage.

Given the right equipment and a quality recording even the most diehard digital fan will grow an appreciation for how musical analog recordings can be.

(Bij die laatste regel staat dus duidelijk niet are...)

Hoe onbevooroordeelt en degelijk klinkt dit verhaal nu eigenlijk?

vind het wel sterk dat je dit soort conclusies kunt/durft te maken op grond van een briefje met een samenvatting...................................

Lees de samenvatting. Dat heeft niets met wetenschap te maken.

1enalloor heeft wat leuke quotes verzameld. Die zijn veelzeggend.

Een tijdje geleden was er een vergelijking tussen de originele mastertapes afgespeeld op de studiorecorders (allemaal analoog) en de reproductie via machtig mooie platenspelers.

Alle vinylliefhebbers gingen onthutst naar huis.

Blij dat ik daar niet bij was :D:D:D

Dat heb ik ook wel eens als ik (via de radio) een liveconcert beluister. Klinkt

Hoe onbevooroordeelt en degelijk klinkt dit verhaal nu eigenlijk?

Te lezen naar een ieders opvatting....................

:rolleyes:

en ....... een wetenschapper zonder ervaring en gedachten - veronderstellingen - is zeker een contradictio explicita.....................

ook een proefschrift is niet te schrijven voor er een uitgangspunt voor het onderzoek is gekozen : my assertion..................

With research and personal experience, the report includes technical and opinion based information.

Based on the research I have reviewed, my assertion that analog audio provides a more natural listening experience is supported.

Based on research, personal experience, and technical data, analog recordings are fundamentally superior when given the proper setup and maintenance.

Today, with the digital revolution, many have lost appreciation for the natural sound of analog audio.

On the other hand, my assertion remains in the fact that for the audiophile or someone seeking purity and musical excellence, analog vinyl recordings can provide an unrivaled soundstage.

nu het complete proefschrift eens doornemen ?

Je kan heel eenvoudig met de persoon in kwestie in conclaaf:

Please contact me at jdb152@pitt.edu with any questions you may have.

Sincerely, Jesse Brocious

Voor de goede orde heb dit afgelopen nacht gevonden op:

http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/messages/492058.html

ga gewoon eens luisteren naar een goede set met een goede platenspeler.

een cd speler verruwt de informatie en staat ook nog eens barstensvol electronica, waar fabrikanten zich doorgaans makkelijk vanaf maken uit kostenoogpunt.

groet

Rob,

Ik denk dat hier met name de persoonlijke voorkeur een rol speelt.

Ik heb diverse male TOP sets gehoord met daarin TOP platenspelers en TOP cd spelers. Voor mij was de conclusie elke keer duidelijk: de cd speler was voor de mij de grote winnaar! In crescendo passages liep het geluid bij de plaat veelal dicht en werd vervorming hoorbaar. In de zachte passages (ik luister met klassiek) is er altijd wel en tik of spetter hoorbaar.

Ook van plaat kan ik prima genieten, maar MIJN persoonlijke voorkeur gaat dus eenduidig uit naar digitaal!

Guest Kraus vonBentinck
je het gelijk: als je aan de top zoekt kunnen CD spelers goed klinken.

daaronder kost het een hoop moeite. vind ik

groet

wat ik nu wel eens graag zou willen vernemen is voor hoeveel geld je al een platenspeler hebt die beter klinkt dan de gewone/gemiddelde cd-speler

je het gelijk: als je aan de top zoekt kunnen CD spelers goed klinken.

daaronder kost het een hoop moeite. vind ik

groet

Hmm, waarom zie ik dan juist bizarre prijzen als het om platenspelers gaat? Voordat je een combi hebt van draaischijf, arm en element, om nog maar te zwijgen van een riaa amp, ben je kapitalen kwijt!