ravon Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 "Scherpe randjes"??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 (.)Hoe beter je installatie wordt, des te minder "slechte opnamen" blijk je in huis te hebben... Ken ik er ook nog een: "Hoe beter je magnetron, hoe minder smerige kantenklaarmaaltijden" Dat wil je toch zeggen Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 "Scherpe randjes"??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Het ging er volgens mij ook om dat die randjess gevormd zouden worden juist door digitalissering. Dat is dus niet zo. Hoewel ik in de samples wel problemen hoor als mevrouw Jones uithaalt. Vervorming. Groet, Jacco De mogelijkheid bestaat natuurlijk ook nog dat mijn platenspeler vervorming produceert die het gevolg is van vervuiling en/of slijtage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Opname van LP. Zes bestanden in 44.1 kHz.16 bit wav. Ieder deel is ongeveer 8 MB. Met Cool Edit of iets dergelijks achter elkaar plakken. Wat me opvalt is dat de .wav's een "irritante" extra scherpte in de s-en van de zang (en in 't geluid van de bekkens) laat horen. Althans in vergelijking met mijn Trip-cd. Daar zit een bijna soortgelijke s (en bekkens) in, maar dan "natuurlijker", alsof je er alleen maar wat dichterbij zit. In de .wav's lijkt het s-werk een beetje extra aangezet. Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Overigens verbaast het me dat de lp mono blijkt te zijn... Vergissing bij het opnemen? Hmm, ik laat de Trip gelijk maar weer es lekker uitdraaien, is veel te lang geleden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Opname van LP. Zes bestanden in 44.1 kHz.16 bit wav. Ieder deel is ongeveer 8 MB. Met Cool Edit of iets dergelijks achter elkaar plakken. Wat me opvalt is dat de .wav's een "irritante" extra scherpte in de s-en van de zang (en in 't geluid van de bekkens) laat horen. Althans in vergelijking met mijn Trip-cd. Daar zit een bijna soortgelijke s (en bekkens) in, maar dan "natuurlijker", alsof je er alleen maar wat dichterbij zit. In de .wav's lijkt het s-werk een beetje extra aangezet. Ik weet niet hoe ik het anders kan omschrijven. Overigens verbaast het me dat de lp mono blijkt te zijn... Vergissing bij het opnemen? Hmm, ik laat de Trip gelijk maar weer es lekker uitdraaien, is veel te lang geleden! Mono? dat kijk ik even na... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Ja, mono. Ik dacht het vanochtend al te horen, maar wegens tijdgebrek kon ik er niet naar kijken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 hm ... moeite mono en stereo te onderscheiden ... ? dat ligt vast aan het medium lp ok ... ok ... flauw van me Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Als ik links en rechts van elkaar aftrek blijkt er wel een zeer klein amplitudeverschil te bestaan maar de informatie is verder vrijwel identiek. Mono. Da's vreemd en ongewenst. Even kijken of het aan mij ligt. Juist. Ik had natuurlijk moeten weten dat de microfooningang van mijn geluidskaart van een stereo signaal een mono signaal maakt. Is het normaal dat ie dat doet? De lijningang is gelukkig w Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Als ik links en rechts van elkaar aftrek blijkt er wel een zeer klein amplitudeverschil te bestaan maar de informatie is verder vrijwel identiek. Mono. Da's vreemd en ongewenst. Och, voor de vergelijking vond ik 't geen probleem. Toen ik het hoorde heb ik mijn versterker op mono gezet en ben vrolijk verder gaan luisteren. Inmiddels weet ik ook weer waarom ik de Sunset-helft van deze Blue Note Trip niet zo vaak gedraaid heb. In track 8 op de cd (de cover van het Prince nummer Kiss) zijn de scherpe ss-en van de zanger gewoonweg niet om aan te horen. Het verpest voor mij dit deel van de dubbel-cd. Sunrise is gelukkig in zijn geheel prachtig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Hetzelfde stuk van Norah maar dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Nou ken ik het origineel (van LP) niet, maar in deze stukjes vervormt er inderdaad nogal het een en ander. Vooral bij s-klanken valt dat op ja... Btw. ik vind het origineel van Nick Drake een stuk mooier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Hetzelfde stuk van Norah maar dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 (...) Mijn plastic PC luidsprekertje zijn dus goede luidsprekers... hierop hoorde ik g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Btw. ik vind het origineel van Nick Drake een stuk mooier... Over s-klanken gesproken... Ik ken alleen de versie van de Five Leaves Left cd, daar is zelfs de lp uitvoering hierboven wat betreft die s-en nog heilig bij. Maar buiten dat vind ik de coverversie wel leuk gedaan, met die jazzy-draai eraan. Ik zal er eens naar luisteren. Ik heb alle 3 de albums die hij heeft uitgebracht en bij geen van allen is het me ooit opgevallen dat het erg vervormd klinkt (qua s-klanken). Maar goed, ik heb er ook nooit zo op gelet als bij deze stukjes van Norah Jones. Ik heb ze overigens op cd, als remasters... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Hetzelfde stuk van Norah maar dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Hetzelfde stuk van Norah maar dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hetzelfde stuk van Norah maar dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hetzelfde stuk van Norah maar dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 (...)Dankjewel, Hans. Nu begrijp ik het helemaal. Beste ravon, Ontspanning in de weergave wordt vertaald door "stress". En dat begrijp je helemaal. Nu begrijp ik er niets meer van Met opgewekte goet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 (...)Dankjewel, Hans. Nu begrijp ik het helemaal. Beste ravon, Ontspanning in de weergave wordt vertaald door "stress". En dat begrijp je helemaal. Nu begrijp ik er niets meer van Met opgewekte goet, Was de smiley die ik gebruikte niet duidelijk genoeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hi, Die stem is toch wel erg vervormd. Net of er een compressor op zit. Ook heb ik een tenenkrommend stukje gevonden. Rond 1m32sec (als ik het me goed herinner): hear dusss. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hi, Die stem is toch wel erg vervormd. Net of er een compressor op zit. Ook heb ik een tenenkrommend stukje gevonden. Rond 1m32sec (als ik het me goed herinner): hear dusss. Groet, Jacco Dat sissen en slissen hoor ik op de plaat ook. Het ging erom te bekijken wat de CD toevoegt of weglaat, weet je nog? Ik zie helaas geen mogelijkheid om die LP op een analoge manier online te zetten anders zou ik dat subiet doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hetzelfde stuk van Norah maar dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Hetzelfde stuk van Norah maar dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts