Scat-Man Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 nu het complete proefschrift eens doornemen ? Er is waarschijnlijk geen proefschrift. Ik heb even gezocht naar die professor Gawain Emanuel aan de universiteit van Pittsburgh. Het ziet er naar uit dat die professor niet betrokken is bij een technische studierichting. bron 1 bron 2 Hij leert studenten schrijven in de Engelse taal op twee universiteiten in Pennsylvania. zou het mogelijk zijn dat Jesse Brocius w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Vanmiddag weer even zo'n overjarige elpee op die antieke draaitafel gelegd! Sheffield Lab... w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 (...) Heel dat gedoe over wat beter is, is niet anders dan een geloofsstrijd en daar is nog nooit iets zinnigs uitgekomen Beste Kraus, Is dit op te vatten als een voorstel dit forum op te heffen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Jij gaat die zielige audiofieltjes wel redden. Ben je gek? De misleiding die de "dissertatie" van deze student onder audiofielen veroorzaakt hou ik graag in stand. Ik verwijder straks al mijn berichten over dit onderwerp Lullo! Groet, Jacco Pizzaatje bellen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Jij gaat die zielige audiofieltjes wel redden. Ben je gek? De misleiding die de "dissertatie" van deze student onder audiofielen veroorzaakt hou ik graag in stand. Ik verwijder straks al mijn berichten over dit onderwerp Lullo! Groet, Jacco Pizzaatje bellen? Jep. Met extra kaas. Ik zorg wel voor het bier. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Je bedoelt natuurlijk dat de eerste natuur-, wis- en sterrenkundigen ook filosoof waren dit en het vervolg laten vrij duidelijk zien dat je een ster bent in het naar de eigen hand zetten van de werkelijkheid, heeft dus geen enkel nut met je in diskussie te gaan.................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Je bedoelt natuurlijk dat de eerste natuur-, wis- en sterrenkundigen ook filosoof waren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Jij gaat die zielige audiofieltjes wel redden. Ben je gek? De misleiding die de "dissertatie" van deze student onder audiofielen veroorzaakt hou ik graag in stand. Ik verwijder straks al mijn berichten over dit onderwerp Lullo! Groet, Jacco Pizzaatje bellen? Hmm? Wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Heb je nog gene*kt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Heb je nog gene*kt? D'r zit een haar in mijn glas... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Heb je nog gene*kt? D'r zit een haar in mijn glas... Groet, Jacco 'T is hier nou toch oftopic....dus: Is dat nou echt of denk ik het maar Jacco. Dat SACD logo van je was eerst toch zwart. Heeft dat verbleken een symbolische betekenis....??? Dan zou de plaat nog steeds superieur blijven.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Heb je nog gene*kt? D'r zit een haar in mijn glas... Groet, Jacco 'T is hier nou toch oftopic....dus: Is dat nou echt of denk ik het maar Jacco. Dat SACD logo van je was eerst toch zwart. Heeft dat verbleken een symbolische betekenis....??? Dan zou de plaat nog steeds superieur blijven.... Het was eerst vinyl-zwart, maar ik heb het een goudglans gegeven. Of eigenlijk is het blond van een aardige dame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Gezien het bovenstaande verhaal is de sample rate op CD kennelijk toch ontoereikend (alhoewel dit m.i. niet wordt aangetoond). Waar zijn de plaatjes Ik heb ooit gelezen dat het cd-formaat ooit vastgesteld a.d.h.v. de lengte van een bepaalde uitvoering. Ik denk dat er met de huidige technieken (dvd-schijfjes kunnen veel meer informatie bevatten) vast een andere sample rate was vastgesteld. Vandaar ook mijn toenmalige vraag. Hoeveel bits zijn er dan nodig voor een vloeiende 'sound wave'? Hoe weet je zeker of dit genoeg is Omdat een beetje LP ca 45 minuten duurt. En omdat we toch niets horen boven de 22 kHz, maar ook omdat het dynamisch bereik van LP bar weinig is. Je hebt aan 12 bits resolutie meer dan genoeg DR om het gehele vinyl verhaal vast te leggen. Bij cd hou je dus 4 bits over en dit is ruis: joepiedepoepie er wordt dus goed gedithered. Maar goed, 16 bits x 2 kanalen x 44100 Hz x 60 seconden x 45 minuten = 476280000 bytes. Past dus gemakkelijk. Sorry Jacco, maar ik heb het niet over de theorie Heb je wel eens een test uitgevoerd met het aantal bytes van een album op cd en een met het aantal (mogelijke) bytes op elpee Kennelijk is het moeilijk om hier een antwoord op te krijgen Hoeveel bits zijn er nodig voor een vloeiende sound wave? Minimaal 4 zou ik zo zeggen. Correcte dithering en klaar is Kees. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Hoeveel bits zijn er nodig voor een vloeiende sound wave? Minimaal 4 zou ik zo zeggen. Correcte dithering en klaar is Kees. Groet, Jacco Dat zijn wel hele korte CD'tjes waar jij genoeg aan hebt Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Hoeveel bits zijn er nodig voor een vloeiende sound wave? Minimaal 4 zou ik zo zeggen. Correcte dithering en klaar is Kees. Groet, Jacco Dat zijn wel hele korte CD'tjes waar jij genoeg aan hebt Jacco 4 bits per sample wordt er bedoeld, neem ik aan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Hoeveel bits zijn er nodig voor een vloeiende sound wave? Minimaal 4 zou ik zo zeggen. Correcte dithering en klaar is Kees. Groet, Jacco Dat zijn wel hele korte CD'tjes waar jij genoeg aan hebt Jacco 4 bits per sample wordt er bedoeld, neem ik aan... Ja natuurlijk. Ik hoop later vandaag aan te kunnen tonen dat er helemaal geen stapjes of trapjes oid uit een DAC komen, of kunnen komen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Hier hoort het beter thuis.... Ik heb toch nog even wat beginstukjes van die bewuste Norah Jones CD gedraaid. Het duurde precies 11 sec voordat de eerste scherpe uithaal kwam.... Nou was m'n spul koud en versterkt daarom dergelijk effecten. Maar toch.... Hier wat "scherptemomenten": 1 0:11 1 0:38 3 0:12 3 0:23 3 0:41 6 0:27 6 0:56 7 0:30 7 0:47 Vooral 6 0:56 is een vreemde deze uithaal gaat echt niet hard, maar vervormt toch behoorlijk. Verder zal ik haar vragen of ze vanavond meewil naar een kennis met Wadia, buizen en Avalon. Mischien dat ik het daar ook, of juist niet hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Hier hoort het beter thuis.... Ik heb toch nog even wat beginstukjes van die bewuste Norah Jones CD gedraaid. Het duurde precies 11 sec voordat de eerste scherpe uithaal kwam.... Nou was m'n spul koud en versterkt daarom dergelijk effecten. Maar toch.... Hier wat "scherptemomenten": 1 0:11 1 0:38 3 0:12 3 0:23 3 0:41 6 0:27 6 0:56 7 0:30 7 0:47 Vooral 6 0:56 is een vreemde deze uithaal gaat echt niet hard, maar vervormt toch behoorlijk. Verder zal ik haar vragen of ze vanavond meewil naar een kennis met Wadia, buizen en Avalon. Mischien dat ik het daar ook, of juist niet hoor. Even voor de volledigheid: over welke schijf van mevrouw Nora Jones hebben we het precies? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Ik heb twee albums van haar, geschikt wat mij betreft voor 'als je echt niets anders hebt achtergronddeuntjes', maar los daarvan.. Ik hoor geen scherpte in beide albums (come away with me & feels like home) al is de stem soms wat 'hard' alsof de microfoon het er moeilijk mee had. Of haar stem is niet mooier of het had wel iets mooier opgenomen kunnen worden.. Maar scherpte noem ik kille en schelle bekkens, harde 's' uitspraken etc. Maar op geen van beide albums is 06 - 0:56 ook maar iets van een uithaal dus je zal wel een ander album bedoelen? Edit: of gaat het over het Vinyl.. in dat geval kan ik de MPdriel aanraden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Hoeveel bits zijn er nodig voor een vloeiende sound wave? Minimaal 4 zou ik zo zeggen. Correcte dithering en klaar is Kees. Groet, Jacco Dat zijn wel hele korte CD'tjes waar jij genoeg aan hebt Jacco 4 bits per sample wordt er bedoeld, neem ik aan... Ja natuurlijk. Ik hoop later vandaag aan te kunnen tonen dat er helemaal geen stapjes of trapjes oid uit een DAC komen, of kunnen komen. Groet, Jacco Jacco, Ik kan wel eens met een DDDAC voorbij komen. Dan kun je zien dat er hele mooie trapjes uit die DAC komen @Hans, Ik heb nergens scherpe randjes bij Nora Jones. Zou het misschien kunnen dat je de ingang van de voorversterker wat te gevoelig hebt ingesteld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Hoeveel bits zijn er nodig voor een vloeiende sound wave? Minimaal 4 zou ik zo zeggen. Correcte dithering en klaar is Kees. Groet, Jacco Dat zijn wel hele korte CD'tjes waar jij genoeg aan hebt Jacco 4 bits per sample wordt er bedoeld, neem ik aan... Ja natuurlijk. Ik hoop later vandaag aan te kunnen tonen dat er helemaal geen stapjes of trapjes oid uit een DAC komen, of kunnen komen. Groet, Jacco Jacco, Ik kan wel eens met een DDDAC voorbij komen. Dan kun je zien dat er hele mooie trapjes uit die DAC komen @Hans, Ik heb nergens scherpe randjes bij Nora Jones. Zou het misschien kunnen dat je de ingang van de voorversterker wat te gevoelig hebt ingesteld? Haha, die is goed. Maar dat is dan ook geen DAC. Daar mist de helft, zal ik maar zeggen. Het filter... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 @Hans, Ik heb nergens scherpe randjes bij Nora Jones. Zou het misschien kunnen dat je de ingang van de voorversterker wat te gevoelig hebt ingesteld? Nee, dat ding kan 10V of zo onvervormd verwerken. Vanavond dus een hele mooie set gehoord. Te kort, maar dat maken we nog eens goed. Wadia-Unison-Avalon. Een set van ik schat zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 En de Rega 9 met Sumiko en AR phonotrap..... die klonk zo glad als een aal. behalve "famous blue raincoat". Maar ja die is dan ook digitaal opgenomen. Dat is dan waarschijnlijk de enige track die het dichtst bij het origineel zit. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 En de Rega 9 met Sumiko en AR phonotrap..... die klonk zo glad als een aal. behalve "famous blue raincoat". Maar ja die is dan ook digitaal opgenomen. Dat is dan waarschijnlijk de enige track die het dichtst bij het origineel zit. Groet, Jacco Je meent het echt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 En de Rega 9 met Sumiko en AR phonotrap..... die klonk zo glad als een aal. behalve "famous blue raincoat". Maar ja die is dan ook digitaal opgenomen. Dat is dan waarschijnlijk de enige track die het dichtst bij het origineel zit. Groet, Jacco Je meent het echt h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts