Jaapiekrekel Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 Met een huiskamertje van iets meer dan 20 vierkante meter zou ik niet weten hoe ik 6 a 7 luidsprekers moet plaatsen. Daarnaast vind ik muziek luisteren op een surroundset niet prettig, film is wel leuk maarja dan maar ff naar de bios. Groet, Jkr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 SACD, Multichannel, ze verzinnen gewoon steeds weer iets nieuws om weer spullen te kunnen verkopen In gedachten hoor ik dan altijd Flavor Flav : "DON'T BELIEVE THE HYPE!" Of Ruud: "Loa je nie gek moake!" Die marketingafdelingen maken er idd een zooitje van, en ze verzinnen te veel nieuwe zooi ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 SACD, Multichannel, ze verzinnen gewoon steeds weer iets nieuws om weer spullen te kunnen verkopen In gedachten hoor ik dan altijd Flavor Flav : "DON'T BELIEVE THE HYPE!" Of Ruud: "Loa je nie gek moake!" Die marketingafdelingen maken er idd een zooitje van, en ze verzinnen te veel nieuwe zooi ook. Daar ben ik het ook mee eens. De marketingjongens schieten tegenwoordig hun doel voorbij. De eerste opzet om aan marketing te doen had een goeie basis. Tegenwoordig gaat het hoofdzakelijk om zichzelf aan het werk te houden. Echt functioneel waardevols komt er niet meer vandaan. Bovendien verkopen ze dingen die eigenlijk nog (door)ontwikkeld moeten worden. Zo heeft onze afdeling "how to loose customers in record time" de klanten afgelopen mei alweer lekker gemaakt met een feature op onze produkten dat toen "wishful thinking" was. Vervolgens begonnen de klanten erom te vragen (hebbedingetje wat vervolgens niet of hoogst zelden gebruikt gaat worden). Nu moet het in januari, op de volgende beurs, klaar zijn, terwijl de fieldtrial testen nog moeten starten. Hardwarematig werkt het prul, maar softwarematig rammelt het aan alle kanten. Vooral de communicatie met de rest van het systeem is uitermate bagger (zoals ik intussen gewend ben (bedankt R&D om het ding alleen in simulatie te testen ipv in een werkend systeem)). Dat geeft vertrouwen als de klant zelf, zonder dat ie 't weet, de fieldtrials moet doen. Ik verwacht dat ik binnenkort weer werk teveel heb (alsof ik dat nu nog niet heb) om de zooi op te gaan lossen. Ik ben er dan ook voor om alle stropdasdragende heren de keuze te geven dat ding af te doen dan wel zo hard aan te trekken zodat niemand meer last heeft van deze gasten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 (...)Hoewel ik me wel kan voorstellen dat uit kostenoverwegingen sacd systemen uiteindelijk beter zullen klinken dan cd, maar dat is een geheel ander verhaal. Wat wel de moeite waard is, is het multichannel "gebeuren". Stereo is wat mij betreft een gepasseerd station, (...) Waarde dekkersj, Worden klanken tegenwoordig ook al gewaardeerd naar hun financi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 [...]terwijl de fieldtrial testen nog moeten starten. Hardwarematig werkt het prul, maar softwarematig rammelt het aan alle kanten. Vooral de communicatie met de rest van het systeem is uitermate bagger (zoals ik intussen gewend ben (bedankt R&D om het ding alleen in simulatie te testen ipv in een werkend systeem)). [...] Zo gaat dat sodejuu. Niks aan te doen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 28 december 2005 Report Share Posted 28 december 2005 Blijkbaar is mijn signature nog niet duidelijk genoeg, of ik heb nog niet genoeg rondgespamd hear. Op de CD staat een versie die tig keer nauwkeuriger de opname representeert dan op welke plaat dan ook. Maar het moge toch duidelijk zijn dat als je iets op vinyl ervaart als beter dan op CD (onder blinde omstandigheden) dat je dan vervorming als gevolg van een prutmedium blijkbaar mooi vindt. Daar is niets mis mee, kwestie van smaak. Echter betekent dit niets minder of meer dan dat je de opname als zodanig niet het mooist vindt. Die opname heeft dat 'scherpe randje'. Sommige discogangers willen de bas onder de 100 Hz +30 dB t.o.v. origineel, dus zetten ze een 18 inch waffer in hun auto. Precies hetzelfde gedrag. Je voegt bewust vervorming/verandering toe die je mooi vindt. Echter audiofielen kunnen het natuurlijk zo niet noemen, hun set vervormt toch niet?! En dan komt het eeuwige getouwtrek; plaat beter of CD beter. Waarom mag de cassetteband dan trouwens niet meedoen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Op de CD staat een versie die tig keer nauwkeuriger de opname representeert dan op welke plaat dan ook. Nee, op cd k Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Blijkbaar is mijn signature nog niet duidelijk genoeg, Hij is in ieder geval niet 100 % correct. Waarom mag de cassetteband dan trouwens niet meedoen? Er draait nauwelijks iets rond, maar bovendien zijn ze er bijna niet in pianolak afgewerkte met goud beplamuurde uitvoeringen. Ja, waarom horen we daar eigenlijk niemand over? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 (...)Waarom mag de cassetteband dan trouwens niet meedoen? Er draait nauwelijks iets rond, maar bovendien zijn ze er bijna niet in pianolak afgewerkte met goud beplamuurde uitvoeringen. Ja, waarom horen we daar eigenlijk niemand over? Groet, Jacco Beste dekkersj, Om dezelfde reden dat we (bijna) niets meer horen over videobanden? Vinylfanaten zijn eigenlijk een soort Neanderthalers, ze zijn blijven steken in de evolutie. Ze hebben het alleen zelf nog niet door Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Vinylfanaten zijn eigenlijk een soort Neanderthalers, ze zijn blijven steken in de evolutie. Ze hebben het alleen zelf nog niet door Beste Dick, Deze opmerking komt op jouw rekening, maar ik proost er wel op. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinobot Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Vinylfanaten zijn eigenlijk een soort Neanderthalers, ze zijn blijven steken in de evolutie. ...evenals mensen die in een Ferrari GTO rijden, mensen die in oude huizen wonen ipv in een karakterloze nieuwbouwkrotten, mensen die niet de hele dag met een mobieltje aan hun oor lopen, mensen die niet bij Ikea kopen, mensen die de krant lezen, mensen met een CRT ipv een TFT, etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 ... en dat allemaal onder de noemer technische 'vooruitgang'...... Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Vinylfanaten zijn eigenlijk een soort Neanderthalers, ze zijn blijven steken in de evolutie. ...evenals mensen die in een Ferrari GTO rijden, mensen die in oude huizen wonen ipv in een karakterloze nieuwbouwkrotten, mensen die niet de hele dag met een mobieltje aan hun oor lopen, mensen die niet bij Ikea kopen, mensen die de krant lezen, mensen met een CRT ipv een TFT, etc. En nog zo'n ouderwetse pijp roken Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Er zullen ongetwijfeld audiofielen zijn die vinyl verwerpen onder de noemer "technologische vooruitgang" en zij prefereren dan ook: Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Ach, wat een gezeur. Mijn zoon van 13 die meer muziek in MP3 heeft dan ik op vinyl en CD bij elkaar heeft zojuist een LP van The Who opgezet. Vindt ie cool. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Ach, wat een gezeur. Mijn zoon van 13 die meer muziek in MP3 heeft dan ik op vinyl en CD bij elkaar heeft zojuist een LP van The Who opgezet. Vindt ie cool. Mag 'tie aan je spullen komen, dan... Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Ach, wat een gezeur. Mijn zoon van 13 die meer muziek in MP3 heeft dan ik op vinyl en CD bij elkaar heeft zojuist een LP van The Who opgezet. Vindt ie cool. Hee ravon, Hoe gaat ie met je speakers? Ben zelf bezig met mijn DVD963SA aan het uitmesten. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Op de CD staat een versie die tig keer nauwkeuriger de opname representeert dan op welke plaat dan ook. Nee, op cd k Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Je doet in ieder geval wel erg veel moeite om "te onderbouwen" hoe slecht vinyl wel niet is. Ik proef bijna een soort van frustratie in je verhalen. Het is toch nergens voor nodig. Laat ik zeggen dat ik van beide media kan genieten zonder uitspraken te willen/kunnen doen wat nu beter is. Ik vind het in elk geval niet interessant genoeg om hier een labeltje "beter/slechter" aan te hangen. het gaat me uiteindelijk om of ik het mooi vind klinken en dat kan zowel met CD als met LP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Weet je wat het is snulnulnul... vinyl is gewoon een mooi filter wat alles aangenamer maakt in veel gevallen. Soort van roze bril/zonnebril ... en dat valt soms te preferen. Kun je lang of kort over zeuren maar het verandert toch niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Laat ik zeggen dat ik van beide media kan genieten zonder uitspraken te willen/kunnen doen wat nu beter is. Ben ik het mee eens. Bij mij ligt thuis ook een grijs gedraaide 45 toeren doobie brothers, klinkt gewoon tof. Maar dat is mijn mening en totaal irrelevant. Echter reageerde ik op het feit dat 1enaloor zo'n mening ("waar hij de voorkeur aan geeft"; zijn woorden) projecteert op de stelling dat blijkbaar soms een plaat vanaf de master nauwkeuriger op LP dan op CD wordt gezet, dat kan niet. Immers hij geeft "in enkele gevallen" de voorkeur aan CD en dus is het "in de praktijk" af en toe zo dat een LP beter is dan een CD. Niet dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Ach, wat een gezeur. Mijn zoon van 13 die meer muziek in MP3 heeft dan ik op vinyl en CD bij elkaar heeft zojuist een LP van The Who opgezet. Vindt ie cool. Mag 'tie aan je spullen komen, dan... Met opgewekte groet, Vanzelfsprekend. Ik heb hem uitgelegd hoe het werkt, dat het best duur spul is en dat ie voorzichtig moet zijn en moet nadenken als hij er aanzit. Het spul staat er toch om gebruikt te worden? Waar hij wel af moet blijven zijn mijn notebook, mijn autosleutels (ik heb hem geleerd auto te rijden) mijn meetapparatuur en mijn gereedschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Ach, wat een gezeur. Mijn zoon van 13 die meer muziek in MP3 heeft dan ik op vinyl en CD bij elkaar heeft zojuist een LP van The Who opgezet. Vindt ie cool. Hee ravon, Hoe gaat ie met je speakers? Ben zelf bezig met mijn DVD963SA aan het uitmesten. Groet, Jacco Die speakers daar heb ik nog niks aan gedaan. Ik heb ook geen haast, ik ben nog veel te druk die Mac mini te leren kennen. In die Mac zit standaard Garageband, da's een programma met een MIDI sequencer waarin ook een uitstekende synthesizer zit. USB MIDI keyboard aansluiten, drivertje installeren en spelen maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 Zo,...LP of CD... whatever. Ik hoef niet meer te kiezen. Ik heb zojuist 'n half uurtje geleden bezoek gehad van iene Belgischen vinyl-liefhebber die 't iele eind naar hier is gereden, veur mijnen Rega plaatendraaiert te kopen. Hij zo'n 2000 LP's Blijft 'n leuk taaltje dat Vlaams. Zo had deze meneer 'n hekel aan CD's in diejen plastieken dooskes, en diejen kleine boekskes. Amaj, da's toch hielemaol nix. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 29 december 2005 Report Share Posted 29 december 2005 leuk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts