Jump to content

goede gruitige klanken.

joopus
 Share

Recommended Posts

Hoi Gerald,

Ik word alsmaar nieuwsgieriger hoe je draaitafel klinkt + Unico + Phono 1

Ik weet niet of je mijn berichtje al hebt doorgenomen maar dan weet je al hoe sterk het kriebelt om mn set met een andere versterker te horen...

Onder de indruk van de Reala??? Ga je andere speakers plaatsen?

Heb je toevallig naar een Bluenote versterker geluisterd bij Henk? Indien ja welke en hoe klonk het?

Tot binnenkort en blijf volop genieten hoor

Je enthousiasme en naturel is super

Groetjes

Stef

Ha die Stef,

Ik moet nog even tijd maken om je enthousiaste email te beantwoorden.

De Reala klinkt heel erg mooi in de combinatie zoals het bij Henk stond. Of dit in andere combinatie ook zo mooi klinkt is natuurlijk de vraag. Van het uiterlijk was ik iets minder gecharmeerd. Daarnaast heb ik liever kleine monitor speakers die in mijn ruimte beter tot zijn recht komen. Bluenote maakt ook kleinere speakers die volgens zeggen ook heel goed moeten klinken:

DUCALE_Maple_front.jpg

Ik heb op dit moment geen plannen om de speakers op korte termijn te vervangen, maar wie weet in de toekomst. Bluenote zou dan net als Diapason een hele goede kandidaat kunnen zijn. Voorlopig kan ik nog volop genieten van mijn huidige combinatie, nu ik 100% zeker besloten heb om de Kimber KS1030 interlink te houden en deze moet natuurlijk eerst betaald worden.

De Bluenote versterkers heb ik niet gehoord, maar heb wel de S1 (correct me if I am wrong) zien staan. Ook deze versterkers schijnen heel goed te zijn.

Tot binnenkort.

Groeten,

Gerald

Profile_908classic.jpg

deze krijen een prima recensie gruiter. :D

focal jm lab

ik vind ze niet mooi om te zien. ;)

Afgelopen zondag nog gehoord, maar dan de hogere versie. Dit klonk zeker niet verkeerd. De Electra's die later werden aangesloten klonken in elk geval veel minder.

En om te zien....??? Ook dit valt mee zeker in een modern interieur.

:)

De Bluenote versterkers heb ik niet gehoord, maar heb wel de S1 (correct me if I am wrong) zien staan. Ook deze versterkers schijnen heel goed te zijn.

Dat was inderdaad een S1 versterker.

Hij lijkt op de phono1.

Jammer dat hij net voor de Audio Analogue vervangen was toen jij er was.

Ik ben benieuwd naar de S3 versterker.

Hij lijkt op de phono1.

Lijkt hij kwa klank op de phono 1, is het dat wat je bedoelt? Kan het haast niet verkeerd gaan en dan moet de S3 zowizo nog een stuk dynamischer klinken en verfijnder. Kortom meer muziek. De phono 1 blijft ook bij mij staan, wil geen andere voor de prijs en de looks

Was het een S1 of S1 Signature? De Signature heeft hetzelfde vermogen als de S1 maar maakt gebruik van de ontwikkelde Mirror-amp techniek in het VV-gedeelte. Deze techniek zit dus ook in de S-3 + een dubbele voeding

Ik ben dus ook razend benieuwd naar de S-3 hoor!! Als iemand deze al gehoord heeft of kent ... Laat het ons weten

Gr

Stef

Hij lijkt op de phono1.

Lijkt hij kwa klank op de phono 1, is het dat wat je bedoelt? Kan het haast niet verkeerd gaan en dan moet de S3 zowizo nog een stuk dynamischer klinken en verfijnder. Kortom meer muziek. De phono 1 blijft ook bij mij staan, wil geen andere voor de prijs en de looks

Was het een S1 of S1 Signature? De Signature heeft hetzelfde vermogen als de S1 maar maakt gebruik van de ontwikkelde Mirror-amp techniek in het VV-gedeelte. Deze techniek zit dus ook in de S-3 + een dubbele voeding

Ik ben dus ook razend benieuwd naar de S-3 hoor!! Als iemand deze al gehoord heeft of kent ... Laat het ons weten

Gr

Stef

Het was de S1 normale versie.

Heb de S3 nog niet gehoord, maar binnenkort krijg ik de kans.

Marten Jan

@ Marten Jan

Eens je de S3 beluisterd hebt, evt met ingebouwde phono en eens met losse Phono1, zie je het dan zitten mij een klein verslagje te sturen?

Sneek is nl heen 330 km en dus niet zomaar iets om te ondernemen zonder overleg. Ik ben ozo benieuwd naar die S3

Gr

Stef

@ Marten Jan

Eens je de S3 beluisterd hebt, evt met ingebouwde phono en eens met losse Phono1, zie je het dan zitten mij een klein verslagje te sturen?

Sneek is nl heen 330 km en dus niet zomaar iets om te ondernemen zonder overleg. Ik ben ozo benieuwd naar die S3

Gr

Stef

Zal ik doen.

Groeten,

Marten Jan

Snik, snik!

Heeft Henk de nieuwe Bluenote's, moet ik het op het forum lezen...... :(:(:(

Grapje, hoor!

@ Gerald, wanneer maken wij nou eens een afspraak? Kan je nog steeds van het station halen, hoor! Ben nu ook erg benieuwd naar de Bluenote speakers, en vraag me af hoe ze klinken in verhouding tot de CS2.4 van Thiel ( Staan toch ook al een tijdje in Sneek tentoongesteld en heb jij ook beluisterd )!?

Leuk dat je toch die Kimber houdt ( wist ik wel.... :rolleyes: )

@ joopus, hoe klonk de Bluenote voor jou?

"Vrolijke" groet,

Eric

ik moet zeggen dat ik een klein beetje een soort aversie tegen klipsch had, en die is gisteren avond totaal weg genomen.

Mogen wij daar uit opmaken dat je je voortaan dan ook genuanceerder gaat uitlaten i.p.v. die dooddoeners in de vorm van oneliners????? :rolleyes:;)

Bij de weg. Die Bluenote speakers hebben me al ge

Ha die Stef,

Ik moet nog even tijd maken om je enthousiaste email te beantwoorden.

De Reala klinkt heel erg mooi in de combinatie zoals het bij Henk stond. Of dit in andere combinatie ook zo mooi klinkt is natuurlijk de vraag.  Van het uiterlijk was ik iets minder gecharmeerd. Daarnaast heb ik liever kleine monitor speakers die in mijn ruimte beter tot zijn recht komen. Bluenote maakt ook kleinere speakers die volgens zeggen ook heel goed moeten klinken:

DUCALE_Maple_front.jpg

Ik heb op dit moment geen plannen om de speakers op korte termijn te vervangen, maar wie weet in de toekomst. Bluenote zou dan net als Diapason een hele goede kandidaat kunnen zijn. Voorlopig kan ik nog volop genieten van mijn huidige combinatie, nu ik 100% zeker besloten heb om de Kimber KS1030 interlink te houden en deze moet natuurlijk eerst betaald worden.

Tot binnenkort.

Groeten,

Gerald

Ik kan me herinneren er een tijdje geleden iets over gezegd te hebben. Wellicht voor jou interessant, hier de link want die A3 schijnt erg goed te zijn. Wel even naar beneden scrollen.

http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=7275&st=150

Conqubite

ik moet zeggen dat ik een klein beetje een soort aversie tegen klipsch had, en die is gisteren avond totaal weg genomen.

Mogen wij daar uit opmaken dat je je voortaan dan ook genuanceerder gaat uitlaten i.p.v. die dooddoeners in de vorm van oneliners????? :rolleyes:;)

Bij de weg. Die Bluenote speakers hebben me al ge