Guest Kraus vonBentinck Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Leiding & presentatie: Sebastiaan de Vries Seoman waarschijnlijke locatie: Hilversum belangstellenden: (32) Nanning Toonus Piet van Soest ( met 2 maats) Steks John van der Schee Sander (2 personen) Picoso marcelvdk Jelte Festivalbeast C J Tjarda ThEak Arden Robbert64 Immortal Pietje Bell Sodejuu Enno Hans van Liempd Duck-Twacy audiofreak Ruud Erik Klijnsmit Ome Henk Zee ReneN Speedy Andre Kraus vonBentinck Wie voelt er iets voor een voorlichtingsbijeenkomst met als thema de Behringer Ultracurve? Sebastiaan de Vries heeft te kennen gegeven dat hij voor gebruikers en belangstellenden wel wil meewerken aan een info-avond/dag voor dit mooie apparaat. In overleg met Bas zouden we dan een tijdstip en een locatie kunnen kiezen om alle ins en outs van dit toch wel ingewikkelde maar nuttige apparaat te bespreken en te demonstreren. Seoman heeft de UC toegankelijk gemaakt via de PC; ook hij is bereid om de tobbers de helpende hand te reiken en kan samen met Bas de klungelende curvetrekkers in virtuoze bespelers van de UC omturnen. Geinteresseerden worden bij deze verzocht in dit topic melding te maken van hun belangstelling voor zo'n bijeenkomst. Bij voldoende belangstelling kan een en ander dan misschien wat concreter gemaakt worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Wie voelt er iets voor een voorlichtingsbijeenkomst met als thema de Behringer Ultracurve?Sebastiaan de Vries heeft te kennen gegeven dat hij voor gebruikers en belangstellenden wel wil meewerken aan een info-avond/dag voor dit mooie apparaat. In overleg met Bas zouden we dan een tijdstip en een locatie kunnen kiezen om alle ins en outs van dit toch wel ingewikkelde maar nuttige apparaat te bespreken en te demonstreren. Geinteresseerden worden bij deze verzocht in dit topic melding te maken van belangstelling voor zo'n bijeenkomst. Bij voldoende belangstelling kan een en ander dan misschien wat concreter gemaakt worden. Beste, Het mooiste zou dan ook zijn als er een (simpele) set voorhanden is. Teven ook eenr edelijk grote klas achtige ruimte. Helaas kan ik dat allemaal niet bieden, alhoewel is er wel een mogelijkheid daar in in ons pand nog een paar grote ruimtes leegstaan. Ik kan aan de huisbaas vragen of we die een avond mogen gebruiken. Dan blijft er dus nog een set over cd spelers heb ik altijd wel genoeg staan. Amps en speakers wordt moeilijker. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Dat lijkt me leuk. Count me in! Ik zou een UC meekunnen nemen. - 15 meter midi kabel. - super de luxe software :wink wink: :notch notch: - mijn X- A200 of X-A50 mogen ook mee! En wellicht via me werk een beamer, camera en scherm kunnen lenen. Maar dat kan alleen als die op dat moment niet verhuurd zijn. Ik heb geen laptop. Groetjes Simon Erik neem jij je boxjes mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik denk gelijk weer aan een school in Oud Beijerland Kraus Als je die ruimte 'recht' krijgt, dan is elke huiskamer een eitje We kunnen ook eerst inventariseren waar de mensen wonen en dan de meest gunstige locatie bepalen Als Bas in Hilversum een mooie ruimte kan regelen dan is dat voor mij geen probleem. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Hilversum zou een hele mooie plek zijn. Op een locatie hoeft het echter niet af te springen; er is altijd de mogelijkheid om bij het niet vinden van een geschikte locatie, gebruik te maken van de school in Oud-Beijerland; daar zijn eventueel ook wel audiovisuele ondersteuningsmogelijkheden voorhanden. (scherm/powerpointpresentaties) Ik zal in de eerste posting steeds alles aanpassen. Ik ga er ook voor het gemak maar even van uit dat Bas en Seoman samen als de experts/voorlichters willen optreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Beste, De huisbaas is op vakantie, maar zodra terug (volgende week is dat) zal ik dat aan hem vragen. Ga er maar vanuit dat dat goed is. Voor degene die weleens bij mij zijn geweest, dat is de grote ruimte links naast de hoofdingang. Te gek Seoman!! lijk me ook erg leuk jou eens te ontmoeten Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik heb er nog geen UC, maar ben wel ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Kraus, Bas, Ik ben er ook graag bij. Lijkt me bijzonder leuk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Dat lijkt me leuk. Count me in! We'll take this as a "yes"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Erik neem jij je boxjes mee? nee, deze keer sla ik over ps; misschien wil Klaas? ps2: ik neem wel mijn Real Time Spectrum analyser mee kunnen we mooi zien wat er gebeurt. (ik vertrouw mijn oren nl. niet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik zou graag een goede analoge bron willen horen via de UC En een goede 24b 96khz bron. Dus een dvd met 24/96 opnames oid. [Edit] Gewist Of sla ik nu de plank mis Ja dus[/edit] OH ja een externe 24b/96 DAC Ik heb nog wel een mooi passiefvoorversterktje. Iemand nog meer ? Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Erik neem jij je boxjes mee? nee, deze keer sla ik over ps; misschien wil Klaas? ps2: ik neem wel mijn Real Time Spectrum analyser mee kunnen we mooi zien wat er gebeurt. (ik vertrouw mijn oren nl. niet) Beste Erik, Maar de Uc is al een real time spectrum analyzer. en wel 64 bands! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Erik neem jij je boxjes mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik zou graag een goede analoge bron willen horen via de UCEn een goede 24b 96khz bron. Dus een dvd met 24/96 opnames oid. Verder zou een bron met wordclock ook leuk zijn. Dus als iemand zo'n ding beschikbaar heeft dan kunnen we mischien vershil horen tussen spdif en spdif met extra wordclock. Dat zou een hoop jitter moeten schelen (toch? ) Hier zit naar mijn vermoedens de grootste kracht van de UC. De quasi I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Beste, Ok dit gaat dus goedkomen. Zoals ik het wil doen is eigenlijk als volgt. Niet dat ik alle wijsheid in pacht heb, dat zeker niet, maar om ervoor te zorgen dat iedereen (leek en pro) wat opsteekt van deze dag lijkt het me goed alles gestrucutreerd te doen. Het is daarom handig om van leek uit te gaan. Graag laat ik dan vanaf het begin af aan (dus vanaf het aanzetten van de uc) zien hoe te werk te gaan. Dit zijn dus gewoon de basis bedieningstool's en mogelijkheden. En dan dus net zo langzaam en uitgebreid totdat iedereen het echt en eerlijk snapt. Moeite noch tijd zal worden gespaard! Als iedereen dat een beetje door heeft, en uiteraard vragen heeft kunnen stellen is er wellicht tijd en ruimte over voor discussie. Hoe, waar en waarom zo te meten. etc. Tevens als er nog tijd over is, geeft dat tijd te luisteren naar het resultaat. Om de hoek in hetzelfde pand hebben we gelukkig een klein cafe achtig gedeelte, zodat er genoeg gelegenheid is voor koffie etc. Er is een kans dat mijn huisbaas geld gaat vragen voor de ruimte die avond, maar daar komen we dan wel uit. Vooralsnog ga ik het gratis proberen uiteraard Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik werk de rest morgen bij. Vanavond in Den Haag in de Koninklijke Schouwburg (jawel) naar de premiere van Phedre; ik heb vrijkaartjes gekregen van iemand die wel belangrijk is Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Lijkt me leuk. (mits geen andere verplichtingen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Wie neemt een filmcamera mee (helaas heb ik er geen een) Dan kan ik de instructie nog eens op m'n eigen tempo terug zien Dat wil ik wel doen, als er maar voldoende licht is daar .... Ik heb een statief e.d. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik wil ook graag van de partij zijn. Helpt ook mee dat het bijna een thuiswedstrijd is/wordt (uitgaande van Hilversum). Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik wil er ook graag bij zijn. Ik kan wel voor een versterkerset zorgen (en kabels natuurlijk.. ). Nu een datum prikken.... Ik hoop dat ik dan kan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik wil er ook graag bij zijn. Ik kan wel voor een versterkerset zorgen (en kabels natuurlijk.. ). Nu een datum prikken.... Ik hoop dat ik dan kan... Gezellig Als dat maar niet weer snachts over de busbaan naar de snackbaar rijden wordt.... hwahwhahw Groeten, bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik kan ook nog wel wat regelen . Als budget kan de Yamaha CDX-880 wel weer mee en als DAC kan ik de AVM dac wel meenemen. Die is in 2002 "omgetoverd" naar een 24b/96kHz apparaat. En als jullie willen kan er ook nog een M-Audio Superdac (ongemod) mee (moet ik wel nog de adapter vinden, of anders zelf een 9V trafo regelen). P.S., ik kan voor die dag ook nog wel een setje B&W CDM-1 meebrengen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Immortal Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 ikke ikke ikke! Ben erg benieuwd. Kan makkelijk een paartje Totem Arro's meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Mijn inbreng zou kunnen bestaan uit een Benchmark DAC1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Wordt er uitgegaan van een (doordeweekse) avond of een weekend dag? Iig, het lijkt me wel leuk, maar het hangt wel van de omstandigheden af. (Er moeten wegverkeersleidingsystemen worden opgeleverd voor het eind van het jaar, anders betaalt RWS mijn baas niet en dan worden ze in de US heel erg verdrietig.. Wordt weer vaak werken in het weekend). Ik heb een DVD-A speler, maar nog geen DVD-As. Er staat nog een SACD speler bij Bas.' Eventueel kan in een Midiman spdif<->AES/EBU converter meenemen (past in mijn binnenzak) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts