seoman Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Jemig wat een responce!!!! Ik heb wat oude post gewijzigt over dat wordclock verhaal. Dat lijkt niet te kunnen! Dus wis ik het maar. Die lui bij behringer worden vast heel blij van deze ontwikkelingen. Nu wij nog Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Ik zou graag een goede analoge bron willen horen via de UCEn een goede 24b 96khz bron. Dus een dvd met 24/96 opnames oid. Verder zou een bron met wordclock ook leuk zijn. Dus als iemand zo'n ding beschikbaar heeft dan kunnen we mischien vershil horen tussen spdif en spdif met extra wordclock. Dat zou een hoop jitter moeten schelen (toch? ) Hier zit naar mijn vermoedens de grootste kracht van de UC. De quasi I Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Jemig wat een responce!!!! Ik heb wat oude post gewijzigt over dat wordclock verhaal. Dat lijkt niet te kunnen! Dus wis ik het maar. Die lui bij behringer worden vast heel blij van deze ontwikkelingen. Nu wij nog Groetjes Simon Beste Seoman, Je moet hem weel aan wordclock kunnen hangen, mits deze gelijk is aan de samplerate Ik heb al een behringer werkende gehad met een Revox loopwer (met Wordclock in) en een Apogee big ben clock. Fenomenaal was dat!! echter mag de samplerate niet hoger worden dan 44.1KHz. anders wordt de track een stuk sneller afgespeeld Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Oh Goed nieuws! Sorry voor de verwarring en ophef Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 Oh Goed nieuws! Sorry voor de verwarring en ophef Groetjes Simon Beste Seoman, Het gaat alleen mis wanneer de wordclock bijv. 96KHz. is. dit omdat de UC wel gewoon 44.1KHz. van het looopwerk ontvangt. Een ander uitgeprobeerd experiment is al geweest omd e Uc te klokken met de worclock pin van de servo van het loopwerk. Het voordeel is dat je de uc direct klokt en niet vanuit de s/pdif stream. Idealiter hangt ook het loopwerk aan een externe klok. echter weinig audiofiele loopwerken hebben deze mogelijkheid. Studio cd standalone cd branders enzo hebben die mogelijkheid vaak wel. of dus een oude revox/studer zoeken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 november 2005 Report Share Posted 26 november 2005 1e posting bijgewerkt. Leuk zeg, belangstelling genoeg. Kamerakoestiek leeft! Zelf een leuke avond gehad; de voorstelling was naadje maar we waren ook uitgenodigd voor de nazit. Mijn vrouw kende bijna iedereen van de beroemdheden maar ik herkende alleen Kim van kooten, Katja Schuurman en Bas de Gaay Fortman ( en ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken of die nog beroemd is ). Die mensen krijgen ook nog allemaal heel lekker en gratis eten. Wel eens leuk om daar een graantje van mee te pikken. PS Ik kan wel een computer beschikbaar stellen met twee RME geluidskaarten en een aparte RME word-clock ( met BNC aansluitingen). Die lockt volgens mij de apparaten op de gewenste samplerate in van 32 tot 96 kHz. En eventueel een voorversterker met ook gebalanceerde in en uitgangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Als er nog plaats is en ik kan.., Yes..! Ik kan een extra UC SE meenemen. Een Siemel (ex Audio Analyse ontwerper) voorversterker. J.M.Reynaud Offrande luidsprekers. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Mischien is het een idee om een Ultra Curve dag te organiseren... Dan hoeft dat niet gelijk tijdens deze apparaten vergelijkings dag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 27 november 2005 Members Report Share Posted 27 november 2005 Dit moet vast een leerzame dag worden, dus Kraus, zet mij er maar bij. Zal mijn Jungson AV-1000D meenemen, kan ik hem gelijk bij Bas laten staan voor modificatie... Is er al een voorzichtige datum bekend? Ben eind december in Frankrijk, en ga half maart naar Zuid-Afrika, dus nog open dagen genoeg(al veranderd dat bij ons per dag). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Hoi Arden, je staat er bij. Een datum zal moeten komen van Bas die bezig is met de ruimte voor een en ander. Ik verwacht niet dat de datum erg ver weg zal komen te liggen, integendeel. Volg het topic in dit opzicht. Als er iets bekend is zal Bas daar hier wel mededeling van doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjarda Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik en een maatje zijn beide voornemens een Ultracurve aan te schaffen en zijn zeer geintreseerd. Als er nog plaats is dan zouden we graag beide van de gelegenheid gebruik maken dus schrijf ons indien mogelijk maar in. M.v.g. Tjarda en ThaHEak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Je maat en jijzelf staan er bij. Als voorbereiding op de bijeenkomst valt er op het forum zat in te lezen omtrent de Ultracurve. De door seoman ontwikkelde software wekt hoge verwachtingen en zal zeker de gebruiksvriendelijkheid ten goede komen. voorproefje Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 PS Ik kan wel een computer beschikbaar stellen met twee RME geluidskaarten en een aparte RME word-clock ( met BNC aansluitingen). Die lockt volgens mij de apparaten op de gewenste samplerate in van 32 tot 96 kHz.En eventueel een voorversterker met ook gebalanceerde in en uitgangen Kijk dat lees ik graag! Als de wordclock een duidelijk verschil geeft (wat ik vermoed) dan word dat meet eerst volgende aanschaf/modifictie. Wordclocks uit mijn bronnen proberen te toveren. Het is naar mijn idee niet de bedoeling om apparaten te vergelijken maar wel de verschillende mogenlijkheden van de ultra curve. En dan toch een conclusie te kunnen geven, wat de beste methoden zijn om de UC in te zetten. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Je maat en jijzelf staan er bij. Als voorbereiding op de bijeenkomst valt er op het forum zat in te lezen omtrent de Ultracurve. De door seoman ontwikkelde software wekt hoge verwachtingen en zal zeker de gebruiksvriendelijkheid ten goede komen. voorproefje Kraus heb jij wel eens die software geprobeerd via die boven genoemde RME kaarten? Ik heb gemerkt dat de screendump niet goed binnen komt op mijn USB midi (behringer BCF2000). Dat kan een kwaaltje zijn van behringer of van USB. Maar 't zou handig zijn als we weten dat de software goed draait op die kaart. Als we nu niet al te snel zijn met die dag/avond dan is de software ook weer een stuk verder af. Maar we hoeven niet te wachten tot het af is. (Want 't is maar de vraag hoe lang ik gemotiveerd blijf om hier mijn kostbare tijd mee blijf spenderen. ) Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Vergelijken van apparaten is zeker niet de opzet. Het is een voorlichtingsbijeenkomst met de bedoeling om iedereen zo geleerd te maken dat je het apparaat thuis zinvol kunt gebruiken. De meeste tijd zal wel opgaan aan uitleg en vragen en niet aan luisteren. Ik denk dat het mogelijk handig is om twee opstellingen te maken. 1 eenvoudige set en 1 set waarbij de Ultracurve wordt aangestuurd via de PC ter demonstratie van de software. Het gaat niet om de resultaten, die zijn immers in elke ruimte weeer anders, maar om de vaardigheid in het omgaan met de Behringer Ultracurve. Maar die zaken zijn voorbehouden aan Bas en Seoman. Het is handig als men apparaten aanbiedt, dan kunnen Seoman en Bas een keuze maken aan wat er gebruikt wordt, wat al ter plekke is en wat er nog ontbreekt. Als ik het topic zo eens doorlees dan ontbreken er een stel full-range luidsprekers. Maar dat horen we wel van Bas/Seoman. Daarnaast is het aan Seoman om te beoordelen of hij zijn software zomaar aan de gebruikers ter beschikking wil stellen en of dat men deze via een CD mee naar huis kan nemen om zelf te installeren. Samen met een overzicht van de eventuele benodigde aanpassingen aan de PC. Ook is het denkbaar dat na de bijeenkomst een aantal deelnemers belangstelling omzet in aanschaf en dat er ter plekke kan worden gepeild of het zinvol is om een soort powerbuy (wat de prijs betreft niet zo interessant; het is immers geen extreem duur apparaat) te organiseren voor de Ultracurve en dat Bas een idee krijgt of er mensen zijn die naast de aanschaf ook nog de Sound Evolution modificatie willen laten uitvoeren. Maar die dingen blijken op de dag/avond vanzelf. In eerste en ook laatste instantie gaat het om uitleg. Het wordt misschien wel een heuse cursus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik zal het doen maar de opzet is aan Bas en Seoman. Uiteindelijk zullen zij samen bepalen hoe het verloopt. Ik las in een posting van Bas dat hij wil uitgaan van een volkomen leek en stap voor stap wil uitleggen hoe je te werk moet gaan nadat je de doos thuis hebt opengemaakt. Denkbaar is dat Bas zijn verhaal houdt en dat Seoman bijvoorbeeld de stappen van Bas via de PC toont en de PC is aangesloten op een beamer of zoiets. Dat zou wel erg professioneel zijn. Is er dan ook nog een videomogelijkheid dan kun je het hele geval per DVD/video mee naar huis nemen. Maar dit is misschien wel erg utopisch; bij zo'n opzet heb je aan een avond niet genoeg maar dat lijkt me meer iets voor twee dagdelen, dus automatisch een zaterdag. Bovendien kost zoiets de uitleggers wel erg veel tijd aan voorbereiding en dat is denk ik wel een beetje veel gevraagd. Maar even Bas afwachten. Ook in eenvoudiger en wat informelere opzet kan men veel leren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen, het verslag zal best heel leuk leesvoer zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik zal het doen maar de opzet is aan Bas en Seoman. Uiteindelijk zullen zij samen bepalen hoe het verloopt. Ik las in een posting van Bas dat hij wil uitgaan van een volkomen leek en stap voor stap wil uitleggen hoe je te werk moet gaan nadat je de doos thuis hebt opengemaakt. Denkbaar is dat Bas zijn verhaal houdt en dat Seoman bijvoorbeeld de stappen van Bas via de PC toont en de PC is aangesloten op een beamer of zoiets. Dat zou wel erg professioneel zijn. Is er dan ook nog een videomogelijkheid dan kun je het hele geval per DVD/video mee naar huis nemen. Maar dit is misschien wel erg utopisch; bij zo'n opzet heb je aan een avond niet genoeg maar dat lijkt me meer iets voor twee dagdelen, dus automatisch een zaterdag. Bovendien kost zoiets de uitleggers wel erg veel tijd aan voorbereiding en dat is denk ik wel een beetje veel gevraagd. Maar even Bas afwachten. Ook in eenvoudiger en wat informelere opzet kan men veel leren. Ik kan mij voorstellen dat er behoefte is aan eenvoud. Toch lijkt het mij zinvol om de UC op een zo volledig mogenlijke setup te showen. Dus 3 bronnen aansluiten op UC. Velen zetten de UC alleen tussen de cdspeler en versterker maar dan wordt alleen de CD speler optimaal weergeven in de ruimte. Als wij showen hoe simpel het is om 3 bronnen aan te sluiten en te bedienen. Dan ben je instaat ook de tuner/tv/PC goed weer te geven. Nog een opmerking over mijn software. Het is gratis en blijft gratis! Freeware (dat ben ik zelfs verplicht vanwege de licentie die ik gebruik voor de ontwikkel omgeving) Het is gewoon te downloaden. Bugs zullen naar beste kunnen gefixed worden. Let wel! Het is een knutsel project en sta niet in voor een gegarandeerde werking! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik zal het doen maar de opzet is aan Bas en Seoman. Uiteindelijk zullen zij samen bepalen hoe het verloopt. Ik las in een posting van Bas dat hij wil uitgaan van een volkomen leek en stap voor stap wil uitleggen hoe je te werk moet gaan nadat je de doos thuis hebt opengemaakt. Denkbaar is dat Bas zijn verhaal houdt en dat Seoman bijvoorbeeld de stappen van Bas via de PC toont en de PC is aangesloten op een beamer of zoiets. Dat zou wel erg professioneel zijn. Is er dan ook nog een videomogelijkheid dan kun je het hele geval per DVD/video mee naar huis nemen. Maar dit is misschien wel erg utopisch; bij zo'n opzet heb je aan een avond niet genoeg maar dat lijkt me meer iets voor twee dagdelen, dus automatisch een zaterdag. Bovendien kost zoiets de uitleggers wel erg veel tijd aan voorbereiding en dat is denk ik wel een beetje veel gevraagd. Maar even Bas afwachten. Ook in eenvoudiger en wat informelere opzet kan men veel leren. Ik kan mij voorstellen dat er behoefte is aan eenvoud. Toch lijkt het mij zinvol om de UC op een zo volledig mogenlijke setup te showen. Dus 3 bronnen aansluiten op UC. Velen zetten de UC alleen tussen de cdspeler en versterker maar dan wordt alleen de CD speler optimaal weergeven in de ruimte. Als wij showen hoe simpel het is om 3 bronnen aan te sluiten en te bedienen. Dan ben je instaat ook de tuner/tv/PC goed weer te geven. Nog een opmerking over mijn software. Het is gratis en blijft gratis! Freeware (dat ben ik zelfs verplicht vanwege de licentie die ik gebruik voor de ontwikkel omgeving) Het is gewoon te downloaden. Bugs zullen naar beste kunnen gefixed worden. Let wel! Het is een knutsel project en sta niet in voor een gegarandeerde werking! Groetjes Simon Ik lees PC/tuner en Cd maar hoe zit het met LP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik lees PC/tuner en Cd maar hoe zit het met LP? Tja als je een phono-pre hebt zou dat geen probleem moeten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik kom als het nog kan ook, maar onder voorbehoud. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Onder welk voorbehoud precies C J? In dit topic is er slechts sprake van een peiling van de belangstelling. Als straks een datum/plaats bekend is, komt er een moment waarop je je definitief kunt aanmelden. Daarbij geldt dan het voorbehoud dat als je later toch niet kunt, je je ook afmeldt. Aan eetgelegenheden in Hilversum geen gebrek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Onder welk voorbehoud precies C J? In dit topic is er slechts sprake van een peiling van de belangstelling. Als straks een datum/plaats bekend is, komt er een moment waarop je je definitief kunt aanmelden. Daarbij geldt dan het voorbehoud dat als je later toch niet kunt, je je ook afmeldt. Aan eetgelegenheden in Hilversum geen gebrek Prima, klinkt goed. V.w.b. het voorbehoud: ik heb nog een wederhelft die haar eigen agenda heeft, en waar ik zo af en toe ook rekening mee moet houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Ik kan mij voorstellen dat er behoefte is aan eenvoud.Toch lijkt het mij zinvol om de UC op een zo volledig mogenlijke setup te showen. Dus 3 bronnen aansluiten op UC. Velen zetten de UC alleen tussen de cdspeler en versterker maar dan wordt alleen de CD speler optimaal weergeven in de ruimte. Als wij showen hoe simpel het is om 3 bronnen aan te sluiten en te bedienen. Dan ben je instaat ook de tuner/tv/PC goed weer te geven. Eenvoud is vaak genoeg nog niet eenvoudig genoeg voor mij Omdat er geadviseerd wordt om de UC digitaal te gebruiken, zal ik 'm dus ook tussen de CD en de VV gebruiken, waarbij ik dus gebruik zal maken van de DAC van de UC. Als ik het aantal ingangen op de UC zie, dan zou er ook nog een phonopre op kunnen. Vanzelfsprekend moet dan ook een andere EQ instelling mogelijk zijn... Het klinkt simpel, maar of het ook simpel is Beste Henk, Geloof me, het is zo simpel Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 november 2005 Report Share Posted 27 november 2005 Het valt toch allemaal wel een beetje mee Ome Henk, Na een kleine twee dagen prutsen heb ik het ding zelfs op meerdere manieren aan de praat (analoog en digitaal), de eerste metingen gedaan en nog zo wat meer. Ik ben nog verre van volleerd maar uiteindelijk is er toch iets van vooruitgang. De UC is zeker geen slechte DAC trouwens. Veel proberen is kennelijk het recept. De menu's zijn ingewikkeld maar ja ze komen steeds weer terug en elke keer weer gaar er een lichtje op ( hoewel de lampjes meestal niet zo lang blijven branden ) Strakkies, als we voorgelicht zijn, dan loopt-ie bij ons ook recht. Het ding inzetten bij de draaitafel stuit me voorlopig nog wat tegen de borst, daar ben ik ook nog niet aan begonnen, hoewel het makkelijk zou kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts