Jump to content

Trek hem recht !

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Ik kan mij voorstellen dat er behoefte is aan eenvoud.

Toch lijkt het mij zinvol om de UC op een zo volledig mogenlijke setup te showen.

Dus 3 bronnen aansluiten op UC.

Velen zetten de UC alleen tussen de cdspeler en versterker maar dan wordt alleen de CD speler optimaal weergeven in de ruimte.

Als wij showen hoe simpel het is om 3 bronnen aan te sluiten en te bedienen.

Dan ben je instaat ook de tuner/tv/PC goed weer te geven.

Eenvoud is vaak genoeg nog niet eenvoudig genoeg voor mij :D;)

Omdat er geadviseerd wordt om de UC digitaal te gebruiken, zal ik 'm dus ook tussen de CD en de VV gebruiken, waarbij ik dus gebruik zal maken van de DAC van de UC.

Als ik het aantal ingangen op de UC zie, dan zou er ook nog een phonopre op kunnen. Vanzelfsprekend moet dan ook een andere EQ instelling mogelijk zijn...

Het klinkt simpel, maar of het ook simpel is :blink::unsure::blink:

Maar natuurlijk kan dat!

En is niet moeilijk

stap 1

Je fluit je kamer uit

Sla dit op! bv laaste preset En zet op slot

Stap 2

kies een bron (optical - spdif)

meet met de microfoon de geluids druk

Sla deze instellingen op met de naam van de bron

Zet deze preset op slot

Stap 3

Kies een volgende bron (xlr digital - aes/ebu of spdif)

Meet de geluids druk.

Regel de geluids drukken op elkaar af door de gain bij te regelen.

Sla dit op op met de naam van de bron.

Zet deze preset op slot

Stap 4

Kies een volgende bron (analoog - gebalanceerd of ongebalanceerd)

Meet de geluids druk.

Regel de geluids drukken op elkaar af door de gain bij te regelen.

Sla dit op op met de naam van de bron.

Zet deze preset op slot

Klaar

Nu kun je via de memory page kiezen uit 3 bronnen met de bij behorende instellingen.

Wil je de klank van een bron veranderen?

laad de preset van die bron in de UC.

Pas dat gene aan wat je wil. bv een iets warmere klank.

Sla dit dan weer op op een lege plek met de naam van de bron en de omschrijving van de verandering. bv "CD warm"

Of "CD laat" daai wat dynamiek en bas er uit om snachts ook lekker te kunnen draaien zonder dat de buren uit bed trillen. Of "LP hard" daai de subsonische frequenties er uit. Dan hoef je niet te vrezen voor opgeblazen woofers.

etc etc etc.

Zolang je kamerindeling niet veranderd hoef je ook niet opnieuw te meten!

Hou dus altijd een meting ongewijzigd in het geheugen! Zet die op slot!

Dan kun je die altijd oproepen en hoef je niet weer naar die klote ruis te luisteren.

Beste,

Ik ben ook graag van de partij. Kan wellicht eindelijk het schuimrubber van de muur.

Liever de nadruk op het gebruik van de UC dan ontelbare situaties en combinaties vergelijken. Als het een cursus voor gevorderden wordt dan haak ik al snel af.

Jelte

Ik zou wel graag behalve de instructie ook wat muziek willen horen.

Helaas kan dit dan niet anders als met A-B. Want het gaat er voor mij ook over hoe het ding "klinkt". In hoeverre het ding het signaal aantast zeg maar.

Zit er een volumeregeling op...?? Indien ja, zou je hem ook als voorversterker kunnen gebruiken...??

:)

Ik zou wel graag behalve de instructie ook wat muziek willen horen.

Helaas kan dit dan niet anders als met A-B. Want het gaat er voor mij ook over hoe het ding "klinkt". In hoeverre het ding het signaal aantast zeg maar.

Zit er een volumeregeling op...?? Indien ja, zou je hem ook als voorversterker kunnen gebruiken...??

:)

Helaas er zit geen volume regeling op!!!!

En ook geen afstandsbediening.

Hoewel dat in de toekomst waarschijnlijk wel gaat plaats vinden!

Die zit in de planning! Dat is mijn volgende project.

Die ab vergelijking zal vast plaats vinden!

Groetjes Simon

De DEQ bevat geen volwaardige voorversterker maar wel beperkt als voorversterker bruikbaar.

Je kunt nl. max. 15 db verzwakken door in de GEQ de "full-mode" te activeren (in drukken bovenste kleine knop wanneer in GEQ scherm) de grote knop is nu als volumeregeling te gebruiken. Bronkeuze is (beperkt 1x toslink, 1x EBU en 1x analoog ) mogelijk in het IO scherm.

mvg,

Marcel

De DEQ bevat geen volwaardige voorversterker maar wel beperkt als voorversterker bruikbaar.

Je kunt nl. max. 15 db verzwakken door in de GEQ de "full-mode" te activeren (in drukken bovenste kleine knop wanneer in GEQ scherm) de grote knop is nu als volumeregeling te gebruiken. Bronkeuze is (beperkt 1x toslink, 1x EBU en 1x analoog ) mogelijk in het IO scherm.

mvg,

Marcel

Het is makkelijker om de "gain" in te stellen op de "util" page.

Groetjes Simon

Guest Kraus vonBentinck

Ja, dit gaat een regelrechte happening worden :D

Het zal echter wel zo zijn dat wanneer er een datum genoemd wordt, een aantal al meteen om een of andere reden afvalt/ verhinderd is. Zeker als het een doordeweekse avond zou worden.

Maar dan nog blijven er genoeg over om het de moeite waard te maken.

Is er een datum dan komen er waarschijnlijk ook nog wel wat nieuwe aanmeldingen.

Overigens is mij bij vorige bijeenkomsten met de forummers altijd opgevallen dat iedereen die uiteindelijk zegt te zullen komen, ook daadwerkelijk komt opdraven.

Je kan wel eens wat zeggen over holle frasen op het internet, maar op Hear staat men kennelijk toch voor wat men zegt.

Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Wel apart als de UC straks nergens meer te krijgen is ;)

Guest Kraus vonBentinck

de UC kun je natuurlijk gewoon helemaal zonder PC gebruiken; of de door Seoman ontwikkelde software voor Midi-remote-Control ook geschikt is voor gebruik op een Mac, daarvan heb ik geen idee.

Ik ben ook heel nieuwsgierig. Alleen ben ik een echte Mac-gebruiker: gaat dat dan ook goed of moet ik helaas eerst de kas van Microsift gaan spekken?

Je kunt iedere midi bron gebruiken om de UC te bedienen.

Je kunt met diverse sequencer programmas, bedienings panelen maken voor de, via midi aangesloten apparatuur.

Na enige studie van de Midi Implimentation lijst kun je nagenoeg alle functie van de UC bedienen.

Dit is een eitje voor mensen die regelmatig met midi werken!

Mijn software is geschreven voor de PC en ik heb geen idee of het overdraagbaar is naar een MAC OS.

Een PCsimulator zou uitkomst kunnen brengen.

Maar dat is zover ik weet nog niet geprobeerd!

Ik zit met grote spanning te wachten op een testresultaat.

Groetjes Simon

PS zoals al eerder opgemerkt

de UC is volledig te bedienen via de knoppen op de UC zelf!

Hallo allemaal,

Ik ben nu pas op de hoogte van deze thread, maar het lijkt me reuze interessant om op deze avond aanwezig te kunnen zijn.

Als inbreng zou ik een eindversterker mee kunnen nemen, een Krell KAV 250a. Mijn speakers zijn mijn enige andere componenten die voor zo'n avond van een hoog genoeg niveau zijn (ik ben nog niet zo lang mijn set aan't opbouwen), maar helaas zijn die veel te zwaar om voor een avond mee te sjouwen.

Bij mij in het gebouw (GEB-toren in Rotterdam) is een ruimte die gereserveerd kan worden voor feesten, dus als ruimte een probleem wordt, kan ik eens contact opnemen met de beheerder. Als roomcorrectie daar goed werkt, dan werkt het overal. Dan zou ik ook mijn speakers kunnen neerzetten, mocht daar behoefte aan zijn.

Als er dus nog plaats is hou ik me aanbevolen!

Met vriendelijke groet, John van der Schee

Guest Kraus vonBentinck

Je staat er bij John.

Volg het topic voor een datum en plaats; daar zal een dezer dagen wel iets meer over bekend worden.

Zo'n ruimte kan nog wel eens van pas komen overigens. Hopelijk wordt het echter Hilversum.

En het parkeren zal wat minder hoofdzorgen opleveren.

John.

Beste John,

Je bent een grappenmaker :lol:;)

Hilversum en parkeren :(

Volgens mij doelde John juist op de mogelijkheden in R'dam , anders kon hij daar geen mouw aan passen :huh:

Andr

Ik doelde op het slechte parkeren in R'dam, in H'sum ben ik daar niet zo bekend mee, maar ik kan me niet voorstellen dat het parkeren daar een groter probleem zou zijn dan in R'dam.

De mouw die ik er aan kan passen is dat ik in R'dam op loopafstand van mijn werk woon, maar wel een parkeerpas voor de garage heb waar ik gebruik van zou kunnen maken.

Mvg John.