Robbert Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Maar ik heb dus een Unison unico set zonder digitale aansluitingen. De unico, althans de mijne, heeft alleen analoge aansluitingen. Dan moet je dus zeker niet aan zo'n UC beginnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 En kan iemand mij simpel uitleggen hoe je met zo'n ding moet omgaan? Je moet er dus nog een microfoon bijkopen, aansluiten en opje luisterplek "zetten" En dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 En kan iemand mij simpel uitleggen hoe je met zo'n ding moet omgaan? Je moet er dus nog een microfoon bijkopen, aansluiten en opje luisterplek "zetten" En dan? Daarvoor is dit topic geopend..... een bijeenkomst om het ding te leren kennen. We wachten op de datum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Maar ik heb dus een Unison unico set zonder digitale aansluitingen. De unico, althans de mijne, heeft alleen analoge aansluitingen. Dan moet je dus zeker niet aan zo'n UC beginnen? Er zit een ADC en een DAC in, dus dat je Unison geen digitale aansluitingen heeft, maakt niet uit. Het is alleen dat een UC in het digitale domein werkt, verder niet. Hij kan best een analoge input verwerken en ook weer een (aangepaste) analoog signaal uitspugen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Maar er wordt dus beweerd dat de UC analoge verwerkingen niet zo goed zou doen. Klopt dit? Want dan is het apparaat voor mij dus niet zo zinvol. Overigens aansluitingen; de uc kent alleen xlr aansluitingen; geen rca? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 de UC doet NIETS af aan de klankkwaliteit.een gemiddelde huiskamer akoestiek WEL Zei de man die zegt dat dropveters even goed klinken als iedere andere kabel! Ik ben blij voor je dat je zo'n schik hebt met die UC. En ik hoor ook geen verschil hoor! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Maar er wordt dus beweerd dat de UC analoge verwerkingen niet zo goed zou doen. Klopt dit? Want dan is het apparaat voor mij dus niet zo zinvol. Overigens aansluitingen; de uc kent alleen xlr aansluitingen; geen rca? Zou je de manual niet eens doorlezen? Daar staat heel veel bruikbare informatie in. Maar om toch een antwoord op je vraag te geven. De UC accepteerd/geeft zowel gebalanseerde als ongebalanceerde signalen. Maar nee geen tulp plugjes. Dus een verloop- stekker/kabel gebruiken! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Het komt mij voor dat zo'n UltraCurve de minst slechte equalizer is. In feite zou de luisterruimte zo'n goede akoestiek moeten hebben, dat een qualizer niet nodig is. Maar wanneer er hinderlijke voorkeursfrequenties (resonanties) zijn, zou zo'n apparaat de meest irritante effecten kunnen verminderen. Zo zul je vermoedelijk het akelige dreunen van staande golven kunnen wegnemen. Gewone equalizers en andere bandfilters tasten daarbij de fasestructuur van het signaal aan. De UltraCurve laat die, naar ik begrijp, intact. Voor storende vroege spiegelreflecties en flutter-echo's in midden en hoog, bijvoorbeeld, levert zo'n apparaat echter geen soelaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Bei hifi op hoog niveau, zoals velen op dit forum plegen te doen, zou je het in ieder geval niet moeten gebruiken. Wat is dat "hifi op hoog niveau" Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Die luidsprekers zijn niet op Mekka gericht Komt dat dan wel goed Na de Hajj komen ze'm uitlijnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 13 januari 2006 Report Share Posted 13 januari 2006 Bei hifi op hoog niveau, zoals velen op dit forum plegen te doen, zou je het in ieder geval niet moeten gebruiken. Wat is dat "hifi op hoog niveau" Die luidsprekers zijn niet op Mekka gericht Komt dat dan wel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Hey mensen, vraagje: Voor het stereo gedeelte bestaat mijn set nu uit opeenvolgens: NAD T532, Apogee mini dac, NAD T762, Dali suite 2,5, rel strata III, crappy te kleine kamer met gedeeltelijk schuindak door dakkapel. Is het voor mij een goede inverstering om voordat ik aan een stereo versterker begin te denken een ultracurve aan te schaffen. En doet dit dan niet af aan de Apogee?? Greetz bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 update: Ook 22 januari ben ik verhinderd. 12 Februari idem. Het zijn beiden zondagen. Ik heb zo'n vermoeden dat het toch op een zaterdag gehouden wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 januari 2006 Report Share Posted 15 januari 2006 Hey mensen, vraagje: Voor het stereo gedeelte bestaat mijn set nu uit opeenvolgens: NAD T532, Apogee mini dac, NAD T762, Dali suite 2,5, rel strata III, crappy te kleine kamer met gedeeltelijk schuindak door dakkapel. Is het voor mij een goede inverstering om voordat ik aan een stereo versterker begin te denken een ultracurve aan te schaffen. En doet dit dan niet af aan de Apogee?? Greetz bart Als de Apogee dac beter is dan de UC zet je de dac gewoon achter de UC! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Mh, ok maar dan blijft de vraag of het niet verstandiger is eerst te investeren in een stereo versterker. Ps speakers wil ik sowieso niet wisselen omdat ik niet van plan ben mn hele leven op deze kamer door te brengen en lijkt het me dus handiger hier mee te wachten todat ik in een wat permanenterre behuizing zit. greetz bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Mh, ok maar dan blijft de vraag of het niet verstandiger is eerst te investeren in een stereo versterker. Ps speakers wil ik sowieso niet wisselen omdat ik niet van plan ben mn hele leven op deze kamer door te brengen en lijkt het me dus handiger hier mee te wachten todat ik in een wat permanenterre behuizing zit. greetz bart Wat is er mis met die NAD Die heeft in iedergeval digitale ingangen en waarschijnlijk ook nog een een PRE out Dan kun je de CD digitaal door de UC heen halen of tussen de eindtrappen en de voorversterker gooien. En wat is in godsnaam de meerwaarde van stereo? Koop maar lekker die UC of zet je een goede eindversterker achter de Front pre-out want die eindtrappen van nad vind ik persoonlijk maar niks. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 O sorry simon, misschien had je het nog niet gelezen maar die digitale ingangen heb ik niets aan(in dit geval) Ik denk namelijk dat ik op digtaal--> analoog gebied beter kan vertrouwen op mn Apogee mini dac. Maar ik begrijp in iedergeval dus dat de behringer een optie is om wat van de ongemakken van mn kamer weg te moffelen. Denk je trouwens dat de surround receiver van mij goed genoeg is om voor twee eindversterkertjes te gaan sparen? Greetz bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 O sorry simon, misschien had je het nog niet gelezen maar die digitale ingangen heb ik niets aan(in dit geval) Ik denk namelijk dat ik op digtaal--> analoog gebied beter kan vertrouwen op mn Apogee mini dac. Maar ik begrijp in iedergeval dus dat de behringer een optie is om wat van de ongemakken van mn kamer weg te moffelen. Denk je trouwens dat de surround receiver van mij goed genoeg is om voor twee eindversterkertjes te gaan sparen? Greetz bart Persoonlijk zijn naar mijn idee alleen de eintrappen van die NADs niet goed. Maar dat is een smaak kwestie. Het loond altijd te sparen voor goede eindtrappen. Zeker in de surround sector. Een hopeloos concept 1 trafo en 6 eindtrappen. Sterker nog door goede eindtrappen te kopen (gewoon 2 kanalen!!!!) kun je veel makkelijker aan je set bouwen zonder iedere keer smakken met geld te moeten uitgeven. je hebt immer al goeie trappen voor je fronts dus hoef je niet zo'n zware surround reciever te kopen. En mocht je meer kanalen bij elkaar rapen (in mijn ogen zijn de center/rear signalen erg ondergeschikt dus voldoen mindere "high-end" versterkers) dan ga je over op de proccesors. Waar ik me over verbaas is dat het analoge gedeelte van de Nad wel voldoet maar het digitale niet. Ik zou vermoeden dat het analoog even "goed/slecht " is als het digitale gedeelte. Maar blijkbaar niet. De UC kan prima ingezet worden tussen de cd en apogee en zal vast wel een acceptabel geluid kunnen maken van je kamer. Een andere versterker zul je misschien niet eens kunnen horen als die kamer zo dominant het geluid verstoord! Leen eens een UC bij iemand in de buurt! Of kom naar................. Tja die datum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Bedankt voor de tip simon Verklaring: de dac in de receiver is inderdaad heel slecht op stereo gebied, klinkt heel dof en vlak, daarom had ik voordat ik de apogee had het hele zaakje ook al analoog aangesloten gehad, het signaal bypassed dan de DSP bij nad(tenzei je met bas en treble gaat kloten natuurlijk) best fijne functie dus. Greetz bart Ps ik zou misschien inderdaad wel naar die bijeenkomst willen komen, moet alleen even kijken of ik vervoer kan vinden En of the holy datum gunstig is Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Ps iemand in de buurt met een UC?? Eh ik woon tussen arnhem en nijmegen in, het kleine gat Doornenburg Please reply Greetz bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Het is heel simpelte testen of de ultracurve iets af doet aan je geluid. (In welke set je hem gebruikt is daarvoor ook bepalend) Laat hem 'recht' staan en luister naar het verschil tussen het geluid met de ultracurve en daarna verbind je gewoon de in en output xlr's met elkaar en luister je nog een keer. Ik denk dat je verbaast zult staan . Levert het geen probleem op in jouw set , ga dan rustig je gang Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 16 januari 2006 Report Share Posted 16 januari 2006 Ps iemand in de buurt met een UC?? Eh ik woon tussen arnhem en nijmegen in, het kleine gat Doornenburg Please reply Greetz bart Ja zat!!!! je hebt PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Behringer Feedback Destroyer Pro FBQ 2496 Bestellnummer: 130127 Ultra-schneller 24-Bit/96 kHz Feedback-Unterdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Zijn er ook nog mensen Twente die zo'n ding bezitten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Behringer Feedback Destroyer Pro FBQ 2496 Bestellnummer: 130........ ..........wickelt von BEHRINGER Deutschland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts