ravon Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 ik gebruik mijn eigen rta microfoon,is een condensator mic die heel gevoelig is. bij het zacht sluiten van de kamerdeur, zie je de db meter naar 95 gaan. dit is dus 1 hz op 95 db. das pas laag Sinds wanneer heeft een puls een frequentie? En waarom zou die frequentie 1 Hz zijn? omdat ik de kamerdeur maar 1 keer dicht heb gedaan, doe ik hem 20 keer open en dicht in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Bijvoorbeeld Superlux ECM999 of Audix TR40 ??? Dit zijn ook meetmicrofoons met een rechte frekwentiecurve (20-20000Hz) Waarom zou je een andere microfoon nemen Omdat de ECM8000 niet meer leverbaar is! (kapseltjes worden niet meer gemaakt). Overigens is die Superlux exact hetzelfde (made in China) als de ECM8000 op het logo'tje na. Heb ze beide in mijn handen gehad. En die Superlux is 29,95 bij Feedback. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ravon Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Maar is de Behringer ecm8000 nu wel of niet goed genoeg? Prima ding voor het geld, zit alleen niet erg stevig in elkaar. Ik heb de dunne buis en de cartridge (die zit aan het eind waar het geluid ingaat) al eens los in mijn handen gehad toen ik hem iets te enthousiast uit de driepoot plukte. Gelukkig kon ik de flinterdunne draadjes weer vastsolderen de boel weer in elkaar schuiven. Wat heb je er dan mee uitgespookt? Heb er zelf eentje gemod en het viel beslist niet mee om hem uit elkaar te krijgen. Het is een messing huis waar weer een koperen buisje in gelijmd zit. Het kappseltje zit in het kapje aan het einde gelijmd. Dat kapje zit met 2 componentenlijm gelijmd en het viel verdraaid niet mee om dat moedwillig netjes los te krijgen. Het idd een prima microfoon. mits je niet te luid wilt meten. Boven de 95dB SPL (en dat is knap hard) gaat ie vervormen en vertoont ie compressie. Mijn exemplaar stond in de klem van een nieuwe driepoot en ik was er nog wat onwennig mee. Ik wilde de microfoon uit de klem trekken en ik trok hem aan het dunne buisje de verkeerde kant op waardoor hij vaster kwam te zitten en toen floepte het buisje los en had ik zomaar het buisje met de cartridge in mijn handen. Ik had niet eens echt hard getrokken maar het was genoeg om de draadjes af te breken. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 ........E Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Hey, geinig dus je kunt er ook nog sax mee opnemen??? Ps ik speel ook sax greetz bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Hoi Bart, NIET zonder die modificatie! Dan wordt het echt bagger en speel je hem helemaal dicht. Dat modificeren kost nix maar het is wel chirurgenwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 ik gebruik mijn eigen rta microfoon,is een condensator mic die heel gevoelig is. bij het zacht sluiten van de kamerdeur, zie je de db meter naar 95 gaan. dit is dus 1 hz op 95 db. das pas laag Sinds wanneer heeft een puls een frequentie? En waarom zou die frequentie 1 Hz zijn? omdat ik de kamerdeur maar 1 keer dicht heb gedaan, doe ik hem 20 keer open en dicht in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 ik doe hem nooit dicht in een halve seconde.dat doet alleen mijn vrouw soms.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Bijvoorbeeld Superlux ECM999 of Audix TR40 ??? Dit zijn ook meetmicrofoons met een rechte frekwentiecurve (20-20000Hz) Waarom zou je een andere microfoon nemen Omdat de ECM8000 niet meer leverbaar is! (kapseltjes worden niet meer gemaakt). Overigens is die Superlux exact hetzelfde (made in China) als de ECM8000 op het logo'tje na. Heb ze beide in mijn handen gehad. En die Superlux is 29,95 bij Feedback. Hmm dat is eigenlijk wel slecht nieuws! Wat is het alternatief? Die audix is zo te zien precies het zelfde ding. Bij synthplanet.be staan ze nog te koop voor 51 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Bijvoorbeeld Superlux ECM999 of Audix TR40 ??? Dit zijn ook meetmicrofoons met een rechte frekwentiecurve (20-20000Hz) Waarom zou je een andere microfoon nemen Omdat de ECM8000 niet meer leverbaar is! (kapseltjes worden niet meer gemaakt). Overigens is die Superlux exact hetzelfde (made in China) als de ECM8000 op het logo'tje na. Heb ze beide in mijn handen gehad. En die Superlux is 29,95 bij Feedback. Hmm dat is eigenlijk wel slecht nieuws! Wat is het alternatief? Die audix is zo te zien precies het zelfde ding. Bij synthplanet.be staan ze nog te koop voor 51 Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Bijvoorbeeld Superlux ECM999 of Audix TR40 ??? Dit zijn ook meetmicrofoons met een rechte frekwentiecurve (20-20000Hz) Waarom zou je een andere microfoon nemen Omdat de ECM8000 niet meer leverbaar is! (kapseltjes worden niet meer gemaakt). Overigens is die Superlux exact hetzelfde (made in China) als de ECM8000 op het logo'tje na. Heb ze beide in mijn handen gehad. En die Superlux is 29,95 bij Feedback. Hmm dat is eigenlijk wel slecht nieuws! Wat is het alternatief? Die audix is zo te zien precies het zelfde ding. Bij synthplanet.be staan ze nog te koop voor 51 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Dus ik kan gewoon de superlux kopen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 17 januari 2006 Report Share Posted 17 januari 2006 Dus ik kan gewoon de superlux kopen???? Als die fabrikant van die kapseltjes iedereen de zelfde geeft dat zou ik de goedkooste nemen. Maar als ze in de fabriek testen hoe recht of ie is dan zou de audix de beste keus kunnen zijn. Het effect zal toch behoorlijk goed zijn aangezien de kamer tig keer krommer is dan die microfoons. Verder is het gebied waar die mics afwijkingen beginnen te tonen niet echt lekker hoorbaar voor ons. Dus boeiend , dat ie niet helemaal recht is. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 zal ergens rond januari worden jongens. Groetjes, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Volgens mij wordt het niets meer wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Volgens mij wordt het niets meer wat Ik heb geen haast hoor! Maar ik zou wel graag bas een keer willen spreken. Geduld is een scho......... euh langdurige zaak! Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Dus ik kan gewoon de superlux kopen???? Ik heb in de studio met de Superlux gewerkt. Pracht all-round microfoon voor een spotprijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Hebben eigenlijk inmiddels al velen hier een UC gekocht en is iedereen er zeer tevreden mee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Hebben eigenlijk inmiddels al velen hier een UC gekocht en is iedereen er zeer tevreden mee? Op hier en daar een bugje na, heb ik vooral positieve berichten gehoord. De produktie van de UC is als z'n prijs, goedkoop! En hierdoor wil er nog wel eens een interne kabel slecht kontakt maken. Maar dat is met een schroevendraaier op te lossen. Voor de analoge gebruikers word echter wel de SoundEvolution modificatie aangeraden. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 En wat is dat voor modificatie? En geldt die ook als je de versterker/cd speler met rca/xlr verloopplugjes hebt aangesloten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 En wat is dat voor modificatie? En geldt die ook als je de versterker/cd speler met rca/xlr verloopplugjes hebt aangesloten? Waarom zou het daarvoor niet gelden? Het gaat namelijk om het analoge gedeelte IN de UC. Dat heeft niks met (verloop)plugjes te maken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 Er staat bij Feedback een budget statief voor 18,- en Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 De produktie van de UC is als z'n prijs, goedkoop! Net als het resultaat Maar in een andere posting gelezen is jou set al aardig recht? Dus misschien heb je hem niet nodig, of je gebruikt hem verkeerd? Ik wil m niet meer kwijt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 De produktie van de UC is als z'n prijs, goedkoop! Net als het resultaat beste Ruud, heb jij jouw ruimte wel eens gemeten met een spectrum analyser? en denk je werkelijk dat het laag OK is bij jou thuis? en heb je de reslutaten van een UC wel eens gehoord? zo ja, dan vind ik het niet erg dat je altijd zo heerlijk zelfingenomen over de kwaliteit van jou set praat. zo niet, probeer het eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 18 januari 2006 Report Share Posted 18 januari 2006 De produktie van de UC is als z'n prijs, goedkoop! Net als het resultaat beste Ruud, heb jij jouw ruimte wel eens gemeten met een spectrum analyser? en denk je werkelijk dat het laag OK is bij jou thuis? en heb je de reslutaten van een UC wel eens gehoord? zo ja, dan vind ik het niet erg dat je altijd zo heerlijk zelfingenomen over de kwaliteit van jou set praat. zo niet, probeer het eens Beste Erik, Ik praat nooit zelfingenomen over mijn set.....dat doen anderen wel Maar vertel eens waarom zou ik hem moeten proberen als ik tevreden ben Het lijkt er namelijk een beetje op dat je zo'n ding moet hebben anders klopt er iets niet in je set/luisterruimte, ik bedoel als je akoestiek goed is wat moet je dan in vredesnaam met zo'n ding Het zelfde als met snoeren, kabeltjes, masterbases, groene stiften enz enz enz. Zoeken naar een beter geluid. En de winst van een kamer correctie is groter dan je zou vermoeden. Maar misschien niet bij iedereen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts