djohn Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 ps: zolang jij de UC nog niet geprobeerd hebt moet je ook net zeggen dat-ie goedkoop is , en niet deugt. Nogmaals erik...........IK HEB HEM NIET NODIG!! Duidelijker kan ik echt niet zijn Het blijkt wel uit je opmerkingen dat je'm niet nodig hebt. Ik heb geen auto, heb ik niet nodig, maar ik zeik het fenomeen auto's niet af, dat is nergens voor nodig en ik kan me voorstellen dat iemand anders er wel nuttig gebruik van maakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 (edited) Het blijkt wel uit je opmerkingen dat je'm niet nodig hebt. Ik heb geen auto, heb ik niet nodig, maar ik zeik het fenomeen auto's niet af, dat is nergens voor nodig en ik kan me voorstellen dat iemand anders er wel nuttig gebruik van maakt. Edited 20 januari 2006 by djohn Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Ach, Ruud komt zaterdag langs , dus mag hij zelf oordelen of de UC zin heeft Veel luisterplezier toegewenst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 (edited) Eigenlijk komt Ruud (dit keer) niet voor de UC, maar voor de TDL Monitors Ik bedoelde ook in het algemeen. Met of zonder UC kan er genoten worden, ik deed dat al 20 jaar voordat ik de UC had (toen wist ik nog niet hoe goed alles kon klinken, dat besef is pas echt tot me doorgedrongen toen ik mijn B&W M801's kocht). Edited 19 januari 2006 by djohn Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Kwaadwillenden lopen hear niet rond Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Het blijkt wel uit je opmerkingen dat je'm niet nodig hebt. Ik heb geen auto, heb ik niet nodig, maar ik zeik het fenomeen auto's niet af, dat is nergens voor nodig en ik kan me voorstellen dat iemand anders er wel nuttig gebruik van maakt. Waar staat dat Ruud 'm afzeikt De produktie van de UC is als z'n prijs, goedkoop! Net als het resultaat HIER maar nu wat anders, als er mensen zijn die willen horen/zien wat een UC kan/doet, dan zijn ze welkom, ik kan met mijn voorversterker snel schakelen tussen UC en origineel. je hoort het direkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 De produktie van de UC is als z'n prijs, goedkoop! Net als het resultaat HIER maar nu wat anders, als er mensen zijn die willen horen/zien wat een UC kan/doet, dan zijn ze welkom, ik kan met mijn voorversterker snel schakelen tussen UC en origineel. je hoort het direkt. Beste Erik, Ik ga liever naar het noorden des lands, daar zijn de mensen v Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Mijn god we zijn weer in de ouderwetse standaard HEAR conversatie gedoken. Hoe vaak moet ik dit soort dialogen nog lezen. Wat kunnen jullie toch vermoeiend zijn! Ik niet Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 slow chat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Maar zo'n UC doet dus eigenlijk alleen iets aan het laag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Maar zo'n UC doet dus eigenlijk alleen iets aan het laag? Nee! Je kunt het hele audio spectrum beinvloeden. Maar de kamer invloeden die de UC kan corrigeren spelen zich vooral af in het gebied onder de 300Hz. De UC kan bv ook dipjes en piekjes door een slordig filter corrigeren. Hij kan nog wel heel wat meer truukjes. Maar die zijn voor standaard audio gebruik minder boeiend. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Als het je niet zozeer om het laag gaat, maar meer om het hoog wordt zo'n UC dus toch wel minder interessant? Toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 19 januari 2006 Report Share Posted 19 januari 2006 Als het je niet zozeer om het laag gaat, maar meer om het hoog wordt zo'n UC dus toch wel minder interessant? Toch? Wat wil je aan het hoog doen dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Als het je niet zozeer om het laag gaat, maar meer om het hoog wordt zo'n UC dus toch wel minder interessant? Toch? Wat wil je aan het hoog doen dan? Het hoog is vaak te prominent aanwezig. Ligt niet aan de appartuur of speakers. Akoestiek is niet best en met het oog op een andere woning eind vanhet jaar ga ik daar niets meer aan doen. Te ingrijpend (en duur). Veel steen etc. Maar dan helpt zo'n UC zeker niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 20 januari 2006 Report Share Posted 20 januari 2006 Als het je niet zozeer om het laag gaat, maar meer om het hoog wordt zo'n UC dus toch wel minder interessant? Toch? Wat wil je aan het hoog doen dan? Het hoog is vaak te prominent aanwezig. Ligt niet aan de appartuur of speakers. Akoestiek is niet best en met het oog op een andere woning eind vanhet jaar ga ik daar niets meer aan doen. Te ingrijpend (en duur). Veel steen etc. Maar dan helpt zo'n UC zeker niet? natuurlijk wel , je kan die UC laten filteren van 20hz>20Khz, ik heb begrepen van Bas dat bij hem het hoog met 15dB!! verminderd is door de UC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Bedenk wel dat verhoogde geluidsdruk bij bepaalde voorkeursfrequenties alleen maar een kwantitatief aspect is. De hoeveelheid geluid, dus. Ik begrijp dat jullie vooral frequentiegebieden willen uitfilteren, waarin de geluidsdruk (op bepaalde plaatsen in de kamer) te hoog lijkt te zijn. Maar er zijn bij resonanties ook kwalitatieve aspecten, zoals vertraagde (paneel / meubel) resonanties en flutterecho's. Het is altijd veel beter om eerst de kamerakoestiek zoveel mogelijk in orde te brengen. Het wegfilteren van frequenties die "lastig" zijn, is net zoiets als het amputeren van handen, wanneer die niet netjes genoeg schrijven. Je houdt na het wegfilteren aangetaste c.q. onvolledige toonstructuren (grondtonen en harmonischen van muziek- en zangklanken) over, en maakt het geluid dus onnatuurlijker. Als natuurlijk geluid je doel is, maak dan ook eens spectrumanalyses van live muziek in diezelfde kamer, en vergelijk het resultaat met dezelfde muziek, weergegeven via je installatie. Als je nog een taperecorder hebt, dan lukt dat vast wel. Je zult zien, dat "echt" niets met "recht" heeft te maken. Elke kamer heeft een karakteristieke akoestiek... en zo hoort het ook. Echter dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Bedenk wel dat verhoogde geluidsdruk bij bepaalde voorkeursfrequenties alleen maar een kwantitatief aspect is. De hoeveelheid geluid, dus. Ik begrijp dat jullie vooral frequentiegebieden willen uitfilteren, waarin de geluidsdruk (op bepaalde plaatsen in de kamer) te hoog lijkt te zijn. Maar er zijn bij resonanties ook kwalitatieve aspecten, zoals vertraagde (paneel / meubel) resonanties en flutterecho's. Het is altijd veel beter om eerst de kamerakoestiek zoveel mogelijk in orde te brengen. Het wegfilteren van frequenties die "lastig" zijn, is net zoiets als het amputeren van handen, wanneer die niet netjes genoeg schrijven. Je houdt na het wegfilteren aangetaste c.q. onvolledige toonstructuren (grondtonen en harmonischen van muziek- en zangklanken) over, en maakt het geluid dus onnatuurlijker. Als natuurlijk geluid je doel is, maak dan ook eens spectrumanalyses van live muziek in diezelfde kamer, en vergelijk het resultaat met dezelfde muziek, weergegeven via je installatie. Als je nog een taperecorder hebt, dan lukt dat vast wel. Je zult zien, dat "echt" niets met "recht" heeft te maken. Elke kamer heeft een karakteristieke akoestiek... en zo hoort het ook. Echter dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Bedenk wel dat verhoogde geluidsdruk bij bepaalde voorkeursfrequenties alleen maar een kwantitatief aspect is. De hoeveelheid geluid, dus. Ik begrijp dat jullie vooral frequentiegebieden willen uitfilteren, waarin de geluidsdruk (op bepaalde plaatsen in de kamer) te hoog lijkt te zijn. Maar er zijn bij resonanties ook kwalitatieve aspecten, zoals vertraagde (paneel / meubel) resonanties en flutterecho's. Het is altijd veel beter om eerst de kamerakoestiek zoveel mogelijk in orde te brengen. Het wegfilteren van frequenties die "lastig" zijn, is net zoiets als het amputeren van handen, wanneer die niet netjes genoeg schrijven. Je houdt na het wegfilteren aangetaste c.q. onvolledige toonstructuren (grondtonen en harmonischen van muziek- en zangklanken) over, en maakt het geluid dus onnatuurlijker. Als natuurlijk geluid je doel is, maak dan ook eens spectrumanalyses van live muziek in diezelfde kamer, en vergelijk het resultaat met dezelfde muziek, weergegeven via je installatie. Als je nog een taperecorder hebt, dan lukt dat vast wel. Je zult zien, dat "echt" niets met "recht" heeft te maken. Elke kamer heeft een karakteristieke akoestiek... en zo hoort het ook. Echter dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Bedenk wel dat verhoogde geluidsdruk bij bepaalde voorkeursfrequenties alleen maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Ik wil die studio helemaal niet horen. Ik wil het gevoel hebben dat, dat combo bij mij in de kamer staat te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Ik wil die studio helemaal niet horen. Ik wil het gevoel hebben dat, dat combo bij mij in de kamer staat te spelen. Laten ze dat nou net in de studio proberen te doen! En daar zeggen ze echt niet van tja de ruimte klinkt nu een maal zo, dus laat maar! Daar word heel veel moeite gedaan om alleen de muziek op te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 een audiocomponent mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen. een luidspreker mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen. een luisterruimte mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen. doen deze componten dat WEL dan moeten wij ingrijpen, doet de luisterruimte dat wel dan grijpen we ook in, dmv een UC, bijvoorbeeld, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 een audiocomponent mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen.een luidspreker mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen. een luisterruimte mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen. doen deze componten dat WEL dan moeten wij ingrijpen, doet de luisterruimte dat wel dan grijpen we ook in, dmv een UC, bijvoorbeeld, Daar zit dus het menings verschil: Jij vindt de muziek zoals die op CD staat wet. In jouw geval (Orgel in grote kerk) klopt dat wel denk ik. Ik vindt dat de muziek (in mijn geval dichtbij opgenomen Jazzmuziek) op CD met zo weinig mogelijk ruimte-informatie moet worden opgenomen. Dan mag de ruimte er best wat aan veranderen. Wanneer hetzelfde jazzbandje n.l. in een kroeg speelt is dat ook zo. Indien ik zo'n UC zou hebben zou ik hem natuurlijk ook in of uit kunnen schakelen naar wens en soort muziek. Dan blijft het punt dat ik niet blij ben met de extra elektronica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Ik krijg steeds meer het gevoel dat zo'n UC wel eens meer kwaad dan goed doet (het middel is erger dan de kwaal). En wanneer ik op internet zoek komt naar voren dat het ook nog eens een apparaat is met een erg hoge uitvalpercentage. Niet erg goed in elkaar gezet. Familie van yoko? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 21 januari 2006 Report Share Posted 21 januari 2006 Behringer is een Duits bedrijf dat hun spullen in China in elkaar laat zetten. Behringer zit bovendien aan de onderkant van het segment te werken en is derhalve een prijsvechter. Ze maken fatsoenlijk spul voor een in vehouding lage prijs. Dat het spul niet aan de allerhoogste kwaliteitseisen voldoet lijkt me dan ook wel een beetje logisch. De uitval van de apparatuur is vooral te wijten aan slechte (ruime) connectoren en dito soldeerwerk. Dat is makkelijk zelf te verhelpen en kost je hooguit wat tijd. Bovendien zijn er ook "gerenomeerde" merken die dergelijke mankementen vertonen. Philips en B&O zijn slechts een paar voorbeelden hiervan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now