Jump to content

Trek hem recht !

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

ps: zolang jij de UC nog niet geprobeerd hebt moet je ook net zeggen dat-ie goedkoop is , en niet deugt.

Nogmaals erik...........IK HEB HEM NIET NODIG!!

Duidelijker kan ik echt niet zijn <_<

Het blijkt wel uit je opmerkingen dat je'm niet nodig hebt.

Ik heb geen auto, heb ik niet nodig, maar ik zeik het fenomeen auto's niet af, dat is nergens voor nodig en ik kan me voorstellen dat iemand anders er wel nuttig gebruik van maakt. ;):D

Ik heb geen auto, heb ik niet nodig, maar ik zeik het fenomeen auto's niet af, dat is nergens voor nodig en ik kan me voorstellen dat iemand anders er wel nuttig gebruik van maakt. ;)

Edited by djohn

Eigenlijk komt Ruud (dit keer) niet voor de UC, maar voor de TDL Monitors  :blink:

Ik bedoelde ook in het algemeen. Met of zonder UC kan er genoten worden, ik deed dat al 20 jaar voordat ik de UC had (toen wist ik nog niet hoe goed alles kon klinken, dat besef is pas echt tot me doorgedrongen toen ik mijn B&W M801's kocht).

Edited by djohn

Ik heb geen auto, heb ik niet nodig, maar ik zeik het fenomeen auto's niet af, dat is nergens voor nodig en ik kan me voorstellen dat iemand anders er wel nuttig gebruik van maakt. ;)  :D

Waar staat dat Ruud 'm afzeikt :huh:

De produktie van de UC is als z'n prijs, goedkoop!

Net als het resultaat :lol:

HIER ;)

maar nu wat anders,

als er mensen zijn die willen horen/zien wat een UC kan/doet,

dan zijn ze welkom,

ik kan met mijn voorversterker snel schakelen tussen UC en origineel.

je hoort het direkt. :)

De produktie van de UC is als z'n prijs, goedkoop!

Net als het resultaat :lol:

HIER ;)

maar nu wat anders,

als er mensen zijn die willen horen/zien wat een UC kan/doet,

dan zijn ze welkom,

ik kan met mijn voorversterker snel schakelen tussen UC en origineel.

je hoort het direkt. :)

Beste Erik,

Ik ga liever naar het noorden des lands, daar zijn de mensen v

Mijn god we zijn weer in de ouderwetse standaard HEAR conversatie gedoken. <_<

Hoe vaak moet ik dit soort dialogen nog lezen.

Wat kunnen jullie toch vermoeiend zijn! :rolleyes:

Ik niet ;):lol:

Groetjes Simon

Maar zo'n UC doet dus eigenlijk alleen iets aan het laag?

Nee!

Je kunt het hele audio spectrum beinvloeden.

Maar de kamer invloeden die de UC kan corrigeren spelen zich vooral af in het gebied onder de 300Hz.

De UC kan bv ook dipjes en piekjes door een slordig filter corrigeren.

Hij kan nog wel heel wat meer truukjes. Maar die zijn voor standaard audio gebruik minder boeiend.

Groetjes Simon

Als het je niet zozeer om het laag gaat, maar meer om het hoog wordt zo'n UC dus toch wel minder interessant? Toch?

Wat wil je aan het hoog doen dan?

Als het je niet zozeer om het laag gaat, maar meer om het hoog wordt zo'n UC dus toch wel minder interessant? Toch?

Het hoog is vaak te prominent aanwezig. Ligt niet aan de appartuur of speakers. Akoestiek is niet best en met het oog op een andere woning eind vanhet jaar ga ik daar niets meer aan doen. Te ingrijpend (en duur). Veel steen etc.

Maar dan helpt zo'n UC zeker niet?

Het hoog is vaak te prominent aanwezig. Ligt niet aan de appartuur of speakers. Akoestiek is niet best en met het oog op een andere woning eind vanhet jaar ga ik daar niets meer aan doen. Te ingrijpend (en duur). Veel steen etc.

Maar dan helpt zo'n UC zeker niet?

natuurlijk wel , je kan die UC laten filteren van 20hz>20Khz, ik heb begrepen van Bas dat bij hem het hoog met 15dB!! verminderd is door de UC.

Bedenk wel dat verhoogde geluidsdruk bij bepaalde voorkeursfrequenties alleen maar een kwantitatief aspect is. De hoeveelheid geluid, dus.

Ik begrijp dat jullie vooral frequentiegebieden willen uitfilteren, waarin de geluidsdruk (op bepaalde plaatsen in de kamer) te hoog lijkt te zijn.

Maar er zijn bij resonanties ook kwalitatieve aspecten, zoals vertraagde (paneel / meubel) resonanties en flutterecho's.

Het is altijd veel beter om eerst de kamerakoestiek zoveel mogelijk in orde te brengen. Het wegfilteren van frequenties die "lastig" zijn, is net zoiets als het amputeren van handen, wanneer die niet netjes genoeg schrijven.

Je houdt na het wegfilteren aangetaste c.q. onvolledige toonstructuren (grondtonen en harmonischen van muziek- en zangklanken) over, en maakt het geluid dus onnatuurlijker.

Als natuurlijk geluid je doel is, maak dan ook eens spectrumanalyses van live muziek in diezelfde kamer, en vergelijk het resultaat met dezelfde muziek, weergegeven via je installatie. Als je nog een taperecorder hebt, dan lukt dat vast wel.

Je zult zien, dat "echt" niets met "recht" heeft te maken. Elke kamer heeft een karakteristieke akoestiek... en zo hoort het ook.

Echter dan

Bedenk wel dat verhoogde geluidsdruk bij bepaalde voorkeursfrequenties alleen maar een kwantitatief aspect is. De hoeveelheid geluid, dus.

Ik begrijp dat jullie vooral frequentiegebieden willen uitfilteren, waarin de geluidsdruk (op bepaalde plaatsen in de kamer) te hoog lijkt te zijn.

Maar er zijn bij resonanties ook kwalitatieve aspecten, zoals vertraagde (paneel / meubel) resonanties en flutterecho's.

Het is altijd veel beter om eerst de kamerakoestiek zoveel mogelijk in orde te brengen. Het wegfilteren van frequenties die "lastig" zijn, is net zoiets als het amputeren van handen, wanneer die niet netjes genoeg schrijven.

Je houdt na het wegfilteren aangetaste c.q. onvolledige toonstructuren (grondtonen en harmonischen van muziek- en zangklanken) over, en maakt het geluid dus onnatuurlijker.

Als natuurlijk geluid je doel is, maak dan ook eens spectrumanalyses van live muziek in diezelfde kamer, en vergelijk het resultaat met dezelfde muziek, weergegeven via je installatie. Als je nog een taperecorder hebt, dan lukt dat vast wel.

Je zult zien, dat "echt" niets met "recht" heeft te maken. Elke kamer heeft een karakteristieke akoestiek... en zo hoort het ook.

Echter dan

Bedenk wel dat verhoogde geluidsdruk bij bepaalde voorkeursfrequenties alleen maar  een kwantitatief aspect is. De hoeveelheid geluid, dus.

Echter dan

Ik wil die studio helemaal niet horen.

Ik wil het gevoel hebben dat, dat combo bij mij in de kamer staat te spelen.

:)

:rolleyes:

Laten ze dat nou net in de studio proberen te doen!

En daar zeggen ze echt niet van tja de ruimte klinkt nu een maal zo, dus laat maar!

Daar word heel veel moeite gedaan om alleen de muziek op te nemen.

een audiocomponent mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen.

een luidspreker mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen.

een luisterruimte mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen.

doen deze componten dat WEL dan moeten wij ingrijpen,

doet de luisterruimte dat wel dan grijpen we ook in,

dmv een UC, bijvoorbeeld,

een audiocomponent mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen.

een luidspreker mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen.

een luisterruimte mag NIETS aan de muziek die op de cd staat veranderen.

doen deze componten dat WEL dan moeten wij ingrijpen,

doet de luisterruimte dat wel dan grijpen we ook in,

dmv een UC, bijvoorbeeld,

Daar zit dus het menings verschil:

Jij vindt de muziek zoals die op CD staat wet. In jouw geval (Orgel in grote kerk) klopt dat wel denk ik.

Ik vindt dat de muziek (in mijn geval dichtbij opgenomen Jazzmuziek) op CD met zo weinig mogelijk ruimte-informatie moet worden opgenomen. Dan mag de ruimte er best wat aan veranderen. Wanneer hetzelfde jazzbandje n.l. in een kroeg speelt is dat ook zo.

Indien ik zo'n UC zou hebben zou ik hem natuurlijk ook in of uit kunnen schakelen naar wens en soort muziek. Dan blijft het punt dat ik niet blij ben met de extra elektronica.

:)

Ik krijg steeds meer het gevoel dat zo'n UC wel eens meer kwaad dan goed doet (het middel is erger dan de kwaal).

En wanneer ik op internet zoek komt naar voren dat het ook nog eens een apparaat is met een erg hoge uitvalpercentage. Niet erg goed in elkaar gezet.

Familie van yoko? :D

Behringer is een Duits bedrijf dat hun spullen in China in elkaar laat zetten. Behringer zit bovendien aan de onderkant van het segment te werken en is derhalve een prijsvechter. Ze maken fatsoenlijk spul voor een in vehouding lage prijs. Dat het spul niet aan de allerhoogste kwaliteitseisen voldoet lijkt me dan ook wel een beetje logisch.

De uitval van de apparatuur is vooral te wijten aan slechte (ruime) connectoren en dito soldeerwerk. Dat is makkelijk zelf te verhelpen en kost je hooguit wat tijd. Bovendien zijn er ook "gerenomeerde" merken die dergelijke mankementen vertonen. Philips en B&O zijn slechts een paar voorbeelden hiervan.