djohn Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 dr. John Het is gewoon John hoor. Ik schrijf Djohn omdat John op de meeste fora en sites als gebruikersnaam al vergeven is en Djohn lijkt nog het meest op John qua uitspraak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 dr. John Het is gewoon John hoor. Ik schrijf Djohn omdat John op de meeste fora en sites als gebruikersnaam al vergeven is en Djohn lijkt nog het meest op John qua uitspraak. sorry John Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 Ik zou het geen probleem vinden als ik ook het salaris dat bij de titel hoort kreeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 Was in de war met Dr. John de zanger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 (...) de piano moet in jouw kamer hetzelfde klinken als in de concertzaal waar ie is opgenomen,het symphonieorkest moet in jouw kamer de zelvde klanken voortbrengen zoals jij ze in die zaal hoorde, het orgel moet hetzelvde klinken in jouw kamer als in de kerk, dit alles wel in de juiste verhoudingen natuurlijk.(...) Beste Erik, Dit g Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 Nu kun je natuurlijk de "lastige" frequenties uit de muziek filteren (in de tale Kana Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 23 januari 2006 Report Share Posted 23 januari 2006 Hallo, Ik heb nu ondertussen toch ook heel wat test, meet en insteluren , gevolgd door luisteren achter de rug met de UC. Ik ben positief over het toestel en wat je ermee kan . Alleen.... met de mogelijkheden die dit toestel heeft kan je bij verkeerd gebruik ook heel veel verpesten, maar dit kun je niet aan het toestel verwijten. Vandaar vermoedelijk ook uiteenlopende meningen. Vooreerst is in deze materie een mening alleen gefundeerd na een lange zoek en luistertocht... volgens mij althans. t'Is te goedkoop een apparaat af te schieten, omdat ie niet veel kost ( en dus ook wel slecht zal klinken), of omdat ie niet strookt met je principes ivm hifibeleving (een equalizer is principieel BAD). Wel valt mij op in de discussie, dat de meeste mensen hear die het gekocht hebben of uittesten er toch wel redelijk tot heel erg positief over zijn. En vermits ie niet zo duur is, kan je er zo voor uitkomen als ie niet goed zou zijn. (in tegenstelling tot peperdure high end, waar je geweten allerlei uitvluchten zoekt om je ervan te overtuigen dat een eventuele miskoop toch niet zo slecht is). Grootste tegenstand blijkt toch wel te komen van mensen die er principieel tegen zijn, maar er ofwel nog niet, ofwel heel beperkt mee in contact geweest zijn. En dat op zich is natuurlijk wel goed nieuws voor de UC. Nu dit terzijde, wat doe ik ermee... Wel een aantal zaken. Ten eerste heb ik op 40Hz en op 80Hz twee echt wel ferme akoustische bulten. Deze worden met de PEQ aangepakt. Verder zijn er in het gebied tot aan zo'n 400Hz nog een aantal kleinere foutjes. Deels door de akoustiek en eentje ten gevolge van het niet zo perfecte filter dat mijn woofertjes en mijn ESL panelen crossoveren. Ook die worden met de Parametrische eq zorgvuldig, maar ook wel subtiel (altijd belangrijk als je zo'n toestel in je audiokring opneemt, nooit overdrijven)bijgeregeld. Tenslotte vallen de ESL panelen in de hoogste regionen (volgens meting) iets te vroeg af. Ook dit kan je met de parametrische eq voorzichtig gaan bijpassen. (weer niet meer dan 3dB bij 20kHz en de Q stel je ook heel nauwkeurig in. Tot nu toe heb ik alleen de 10 parametrische eq gebruikt en is alles manueel en na uren meten, regelen, luisteren en weer opnieuw.....ingesteld. Wat doe ik er verder mee: Mijn luisterplaats, is perfect symmetrisch tov de twee luidsprekers en verder staat er centraal nog een sub. De ESL panelen staan ingedraaid naar de luisterplaats. Deze geven een holografisch beeld (typisch door de gefocuste afstraaleigenschappen van ESLpanelen, en bovendien nog extra door het indraaien). Nu heeft mijn huiskamer 1 probleem: Het linkerpaneel straalt achteruit via achter en zijmuur weer de luisterplaats in. Het rechterpaneel echter, ook op de achtermuur, maar (door de constructie van de kamer)niet meer tegen een zijmuur, de luisterplaats in. Ok , spijtig maar dit is nu eenmaal zo. Resultaat, is een gedeeltelijk naar links verschoven centrum beeld. Wel. Hier brengen de width instellingen van de UC soelaas. Na veel experimenteer en luisterwerk (aanpassen rotation en andere parameters) is nu dit middenbeeld, perfect. En dit niet alleen op de luisterplaats. Ik kijk namelijk ook TV (die staat perfect centraal tussen de luidsprekers) over mijn stereo installatie. (hierbij staat het geluid van de TV zelf uit en voor alle duidelijkheid, er is geen centerspeaker.) Maar zowel vanop de luisterplaats, als vanuit een totaal andere zetel (volledig links recht voor de linkerluidspreker), is er een perfect midden beeld voor wat betreft conversaties en toch brede stage voor effecten. De nieuwslezer spreekt dus echt vanuit het centrum. De luidsprekers zelf zijn akoustisch gewoon onzichtbaar. Ditzelfde geldt uiteraard ook voor muziek. Geen sprake van het kleven van het geluid aan de luidsprekers , zoals ik dit hiervoor ergens las. Puur voor de gekte heb ik mezelf op de luisterplaats eens geblinddoekt laten rondraaien totdat ik begod niet meer wist, welke richting ik uitkeek. Na een paar seconden op positieven te komen, wees ik geblindoekt perfect het midden tussen de luidsprekers aan .Ik hoorde geen luidsprekers alleen een stem die heel mooi in het midden ertussen stond te zingen. Wat een mens niet allemaal probeert... Tenslotte laat ik de UC zichzelf nog eens uitruisen en instellen via de grafische eq, maar als de parametrische eq, nauwkeurig zijn ingesteld (wat ik hierboven besprak) gebeuren er hier nauwelijks nog aanpassingen. Wat mij betreft, een blijvertje dus. Tot nu toe nog geen mechanish, electrische mankementen gehad, Ik hoop dat het zo blijft. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 (...) Wel valt mij op in de discussie, dat de meeste mensen hear die het gekocht hebben of uittesten er toch wel redelijk tot heel erg positief over zijn. (...) Beste Geert, Zou hetzelfde niet gelden voor edelmetalen kabels, dito interlinks, basstraps, dempertjes, snoerstutjes, platina connectoren, armdempertjes en andere geldmakertjes uit de haaifaaihandel? Kan het niet zijn dat hier hetzelfde psychologische zelfverdedigingsmechanisme in actie komt, t.w. rationalisatie? (Je hebt illusies opgebouwd, je hebt er geld in ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 (...) Wel valt mij op in de discussie, dat de meeste mensen hear die het gekocht hebben of uittesten er toch wel redelijk tot heel erg positief over zijn. (...) Beste Geert, Zou hetzelfde niet gelden voor edelmetalen kabels, dito interlinks, basstraps, dempertjes, snoerstutjes, platina connectoren, armdempertjes en andere geldmakertjes uit de haaifaaihandel? Kan het niet zijn dat hier hetzelfde psychologische zelfverdedigingsmechanisme in actie komt, t.w. rationalisatie? (Je hebt illusies opgebouwd, je hebt er geld in ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Maar je moet zo'n UC dus niet tussen cd speler en versterker plaatsen las ik hier. Wat is dan nog het nut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gvy Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Maar je moet zo'n UC dus niet tussen cd speler en versterker plaatsen las ik hier. Wat is dan nog het nut? Dag Robbert, Waar las je dat? Bij mij staat ie tussen voor en eindtrap van de versterker in een daarvoor bestemde equalizerloop. Ik gebruik dus wel degelijk z'n DAC. Ik kan een goede vergelijking met en zonder maken door de direct toets van m'n versterker in en uit te schakelen. Hiermee haal ik het toestel met 1 druk volledig uit de signaalweg, om een vergelijk te horen. Geert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 lijkt me lastig een DAC tussen voor en eindversterker.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Maar je moet zo'n UC dus niet tussen cd speler en versterker plaatsen las ik hier. Wat is dan nog het nut? Lezen is niet zo makkelijk als dat het soms lijkt Als je een CDspeler van 10.000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 lijkt me lastig een DAC tussen voor en eindversterker.............. Volgens mij gebruik je dan een A/D converter als ingang en een D/A converter als uitgang. Heb hier geen ervaring mee b.t.w. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 lijkt me lastig een DAC tussen voor en eindversterker.............. Volgens mij gebruik je dan een A/D converter als ingang en een D/A converter als uitgang. Heb hier geen ervaring mee b.t.w. ja, dit soort extra omzettingen lijken me bovenmatig veel extra verliezen op te leveren, als dan ook de kwaliteit van de gebruikte componenten niet erg goed is, zul je beslist meer onheil stichten dan je graag zou willen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 ps: misschien vind je het leuk om eens hier te komen luisteren Ruud, dan begrijp je misschien beter waarom ik zo positief ben over de UC Wie weet ....het is wel ver weg 130 kilometer . Link to comment Share on other sites More sharing options...
A_J Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 als dan ook de kwaliteit van de gebruikte componenten niet erg goed is, zul je beslist meer onheil stichten dan je graag zou willen. Hoe komen mensen op het idee dat de gebruikte componenten niet goed zijn? Zowel de DAC als de ADC zijn van uitstekende AKM kwaliteit. De voeding ziet er netjes uit evenals het analoge gedeelte. Natuurlijk is er verbetering mogelijk, maar het is verre van slecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Hoe komen mensen op het idee dat de gebruikte componenten niet goed zijn? Zowel de DAC als de ADC zijn van uitstekende AKM kwaliteit. De voeding ziet er netjes uit evenals het analoge gedeelte. Natuurlijk is er verbetering mogelijk, maar het is verre van slecht. dat is niet zo heel erg moeilijk, zelfs in cd spelers van enkele duizenden euro's zitten componenten van een dusdanig bedenkelijke kwaliteit dat hierdoor het geluid bepaald ondermaats blijft......................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Beste, Helaas vergeten veel mensen dat de UC niet een "klick en play" tool is, maar een zeer complex tool waar je wel mee moet kunnen opgaan!. Zo zal ie bij de een waardeloos klinken, en bij de ander die echt weet waar ie mee bezig is waanzinnige dingen doen. De UC is het best op zijn plaats tussen loopwerk en dac!. Mens die mijn toch wel royale set hebben gehoord, zullen beamen dat de UC absoluut niet een plat geluid of whatever maakt. Momenteel wordt de hele luisterruimte verbouwd en acoustisch aangepast. hoe het eruit komt te zien doet er niet toe, de ruimte moet zo goed mogelijk worden!. Toch zal ik nog altijd de Uc blijven gebruiken voor de laatste puntjes op de i. Helaas ben ik bang dat veel lieden niet op juiste wijze met de Uc kunnen omgaan. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 ps: misschien vind je het leuk om eens hier te komen luisteren Ruud, dan begrijp je misschien beter waarom ik zo positief ben over de UC Wie weet ....het is wel ver weg 130 kilometer . Dus 260 km Wil je dan ook nog terug.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 De UC is het best op zijn plaats tussen loopwerk en dac!. En hoe zit dat dan wanneer je een hybride cd speler hebt met analoge uitgangen en hybride versterker met analoge uitgangen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 De UC is het best op zijn plaats tussen loopwerk en dac!. En hoe zit dat dan wanneer je een hybride cd speler hebt met analoge uitgangen en hybride versterker met analoge uitgangen? Ik heb geen idee wat je met hybride bedoelt maar als je analoog moet werken werk je analoog. Als je digitaal kan werken werk je digitaal. Tenzij de DAC van de UC beter is dan van je versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 Helaas ben ik bang dat veel lieden niet op juiste wijze met de Uc kunnen omgaan. Daar gingen we toch wat aan doen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 De UC is het best op zijn plaats tussen loopwerk en dac!. En hoe zit dat dan wanneer je een hybride cd speler hebt met analoge uitgangen en hybride versterker met analoge uitgangen? Ik heb geen idee wat je met hybride bedoelt maar als je analoog moet werken werk je analoog. Als je digitaal kan werken werk je digitaal. Tenzij de DAC van de UC beter is dan van je versterker. Deze: UNISON RESEARCH UNICO CD speler en UNICO versterker Deze producten zijn afgeleid van de SR1. De SR1 is de eerste hybride versterker van Unison Research. Het apparaat wordt nog steeds gemaakt en is bij de liefhebbers nog immer onvervangbaar in zijn soort. Om dit apparaat een wat goedkopere uitvoering te geven is de Unico (2 x 80 Watt) gemaakt. Waar de SR1 iets buizenachter klinkt, presteert de Unico iets beter in het gebied van snelheid en dynamiek. De Unico werd al vrij snel vergezeld van de Unico CD speler, die nu verkrijgbaar is in 2 versies: met en zonder upsampling (24/192). De Unico CD speler is ook een hybride ontwerp. Na de Dac volgt een buizenversterker trap, die weer gevolgd wordt door een fet-gestuurde uitgang. De Unico CD heeft echte gebalanceerde versterkeruitgangen, dus in feite heeft de speler 4 versterkeruitgangen. Het is een van de meest analoog klinkende cd spelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 24 januari 2006 Report Share Posted 24 januari 2006 De UC is het best op zijn plaats tussen loopwerk en dac!. En hoe zit dat dan wanneer je een hybride cd speler hebt met analoge uitgangen en hybride versterker met analoge uitgangen? Ik heb geen idee wat je met hybride bedoelt maar als je analoog moet werken werk je analoog. Als je digitaal kan werken werk je digitaal. Tenzij de DAC van de UC beter is dan van je versterker. Deze: UNISON RESEARCH UNICO CD speler en UNICO versterker Deze producten zijn afgeleid van de SR1. De SR1 is de eerste hybride versterker van Unison Research. Het apparaat wordt nog steeds gemaakt en is bij de liefhebbers nog immer onvervangbaar in zijn soort. Om dit apparaat een wat goedkopere uitvoering te geven is de Unico (2 x 80 Watt) gemaakt. Waar de SR1 iets buizenachter klinkt, presteert de Unico iets beter in het gebied van snelheid en dynamiek. De Unico werd al vrij snel vergezeld van de Unico CD speler, die nu verkrijgbaar is in 2 versies: met en zonder upsampling (24/192). De Unico CD speler is ook een hybride ontwerp. Na de Dac volgt een buizenversterker trap, die weer gevolgd wordt door een fet-gestuurde uitgang. De Unico CD heeft echte gebalanceerde versterkeruitgangen, dus in feite heeft de speler 4 versterkeruitgangen. Het is een van de meest analoog klinkende cd spelers. Tja dit is duidelijk zo'n geval waarbij je je idd gaat afvragen of je er wel een digitaal apparaat tussen wil gaan zetten. Maar dat ga ik niet voor je bepalen! Dat zul je zelf moeten doen. Iemand ervaring met buizen en de UC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts